מתכון

עראיס מושלם של חוות צוק

יש הרבה גרסאות לעראיס. זו של חוות צוק עסיסית וטעימה במיוחד הודות לתוספת בצל מטוגן

290,232 בשלנים התעניינו במתכון זה
אפריל 2020
עראיס של אסף שנער, חוות צוק. צילום: מאיי תדהר
עראיס של אסף שנער, חוות צוק. צילום: מאיי תדהר

עראיס הוא מנה פשוטה המורכבת מפיתה צלויה ממולאת בקבב טלה. ניתן להכין אותה על מחבת או בטוסטר פסים. הטוסטר מקצר מעט את זמן הצלייה מכיוון שהוא נותן חום עליון ותחתון יחד, ואילו מחבת נותנת בכל פעם חום על צד אחד של הפיתה ומאפשרת שליטה טובה יותר על הצלייה. רק שימו לב שבמהלך הצלייה הפיתה לא נשרפת והופכת שחורה. העראיס מוכן כשהפיתה קראנצ'ית והבשר שבתוכה מוכן (לא נא).

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצל המקורמל

למלית העראיס

להרכבת העראיס

אופן ההכנה

מקרמלים את הבצל

1

מחממים שמן במחבת ומטגנים את הבצל כ-8-5 דקות על אש בינונית תוך ערבוב עם כף עץ. מנמיכים את הלהבה וממשיכים לקרמל את הבצל כ-10 דקות עד שהוא מקבל צבע קרמלי עמוק. אם הבצל נדבק לתחתית המחבת לא להיבהל - לגרד אותו חזק מהתחתית עם כף העץ, או להוסיף מעט מים ולגרד את הבצל עם המשקעים מהתחתית. מערבבים עד שמתקבל בצל מקורמל, שחום ומתקתק. מסירים מהאש.

מכינים את המלית

2

מערבבים את כל חומרי המלית יחד עם הבצל המקורמל בקערה ולשים במשך 2 דקות עד לקבלת מסה אחידה ולא דחוסה מדי.

מרכיבים את העראיס וצולים

3

חורצים פתח בחלק העליון של הפיתה. מכניסים לכל פיתה שמינית מהמילוי (כ-120 גרם) ומשטחים את המילוי בצורה אחידה על פני הפיתה. סוגרים את הפתח (מהדקים את החלק העליון).

4

מחממים מחבת על להבה גדולה ומשמנים את הפיתות בשמן זית בעזרת הידיים משני הצדדים. מניחים את העראיס במחבת החמה (אין צורך לשמן אותה) וצולים כ-8 דקות מכל צד, עד להשחמה יפה.

5

לפני ההגשה חותכים כל פיתה לחצי וצורבים שוב על מחבת חמה כ-3 דקות מכל צד עד שהמלית מוכנה גם במרכז. מוציאים ומגישים.