מתכון

פאי שוקולד טופי-בננה

פתחתי את הקופסה וגיליתי פאי שוקולד בננה משגע. חברים שהגיעו אחרי הצהריים חיסלו את העוגה ודרשו את המתכון

21,239 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2015
פאי שוקולד טופי-בננה. צילום: דניאל לילה
פאי שוקולד טופי-בננה. צילום: דניאל לילה

את הפאי המעולה הזה טעמתי בנסיבות קצת מוזרות, כמעט בלשיות. לפני כחודשיים הוצאתי לאור את הספר "סודות מתוקים", ומאז קיבלתי כמה פניות מאופים חובבים, שביקשו שאכתוב להם הקדשה על הספר. כמובן שנעניתי בשמחה, אבל אני רוצה לספר לכם על אחת מיוחדת: מעשה בבחור מתוק בשם גולן אסולין, תושב עיר מגורי, אותו הזמנתי לביתי כדי לקבל את הספר עם ההקדשה. הוא הגיע, קצת מתבייש, נשאר לזמן קצר, לקח את הספר וכמעט ברח. אחרי דקה דפק שוב בדלת, נתן לי קופסה, אמר "זה בשבילך" ונעלם. זהו. בלי להשאיר טלפון, שם או איזה קצה של חוט. פתחתי את הקופסה וגיליתי פאי שוקולד בננה משגע. חברים שהגיעו אחרי הצהריים חיסלו את העוגה ודרשו את המתכון. אחרי עבודת בלשות קטנה איתרתי את גולן והזמנתי אותו להתארח במדור עם הפאי המדובר. חשוב לגולן (וגם לי) לתת קרדיט למורה שלו לקונדיטוריה, השף אורן גירון. עכשיו קבלו אותו במחיאות כפיים סוערות.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לקלתית קקאו:

למלית:

לקישוט:

אופן ההכנה

מכינים את הקלתית:

1

מעבדים קמח, קקאו אבקת סוכר, מלח, קינמון וקוביות חמאה במעבד מזון עם להב מתכת לקבלת תערובת פירורית. מוסיפים ביצה ומעבדים רק עד לקבלת בצק. עוטפים בניילון נצמד ומעבירים למקרר לשעה.

2

מחממים תנור ל-180 מעלות.

3

מרדדים את הבצק על נייר אפייה מקומח ומרפדים תבנית פאי (דפנות ותחתית). אופים כ-20 דקות, או עד שהבצק מתחיל להזהיב.

מכינים את המלית:

4

ממיסים סוכר לקרמל זהוב בסיר בינוני.

5

במקביל מחממים שמנת מתוקה במיקרוגל לסף רתיחה ומוסיפים לקרמל החם (זהירות זה מבעבע!). מערבבים לתערובת חלקה ומסירים מהאש.

6

במקביל ממיסים חמאה ושוקולד במיקרוגל. יוצקים את תערובת הטופי לתערובת השוקולד ומערבבים היטב. מוסיפים ביצים ומערבבים לתערובת אחידה.

מרכיבים ואופים:

7

מחממים תנור ל-180 מעלות.

8

מסדרים את הבננות לכיסוי הקלתית ויוצקים מעל את תערובת הטופי-שוקולד. אופים 20 דקות בדיוק.

9

מצננים, מפזרים אבקת קקאו ומגישים. שומרים במקרר.

מי מפחד מקרמל?
הכנת הפאי דורשת בישול סוכר לקרמל. אין איך לברוח מזה ואין גם מה לפחד. פשוט מפזרים את הסוכר על מחבת יבשה ומחממים על אש גבוהה, עד שהסוכר נמס והופך לנוזל ענברי. זה הכל. אם אתם עדיין בסטרס, ערבבו את הסוכר עם כמה כפות מים לפני ההמסה, חממו לקבלת סירופ סמיך ותנו לו לרתוח עד שהמים מתאדים לחלוטין והוא מזהיב. התהליך יהיה ארוך יותר, אבל התוצאה זהה.