מתכון

פּוֹבִיטִיצָה - עוגת שמרים ואגוזים מסלובניה

בעיניי, העוגה הזאת היא האימא של כל עוגות השמרים. הסוד שלה הוא בצק גמיש מאוד, שנמתח ליריעה גדולה ודקה, ממולא ומגולגל עשרות גלגולים

21,323 בשלנים התעניינו במתכון זה
מרץ 2022
פּוֹבִיטיצה של דרור כהן | צילום: רונן מנגן, סטיילינג: עמית פרבר
פּוֹבִיטיצה של דרור כהן | צילום: רונן מנגן, סטיילינג: עמית פרבר
  • תבנית לחם בגודל 10*25 ס"מ וגובה 10 ס"מ
  • שעה וחצי
  • קל
  • כשר
  • אפייה

בעיניי, העוגה הזאת היא האימא של כל עוגות השמרים. היא מגיעה מדרום סלובניה, על גבול קרואטיה, והסוד שלה הוא בצק גמיש מאוד, שנמתח ליריעה גדולה ודקה, ממולא ומגולגל עשרות גלגולים. התוצאה היא עוגה מרשימה וטעימה בטירוף, העשויה מהמון עלעלי בצק דקיקים ומכמות נכבדת של מלית.

שימו לב כי הכנת העוגה מצריכה שעתיים התפחה + חצי שעה קירור.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק

למילוי

לרידוד הבצק

להברשה

אופן ההכנה

מכינים את הבצק

1

לשים את כל חומרי הבצק בקערת מיקסר עם וו לישה כרבע שעה, עד קבלת בצק חלק וגמיש. מעבירים לקערה מקומחת קלות, מכסים בשקית גדולה ומתפיחים כשעה במקום חמים (הבצק לא צריך להכפיל את נפחו).

בינתיים מכינים את המילוי

2

מחממים תנור ל־180 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה.

3

מפזרים את האגוזים על התבנית בשכבה אחידה וקולים בתנור כ־8 דקות, עד שהם מזהיבים. מצננים לחלוטין.

4

טוחנים במעבד מזון את האגוזים עם הסוכר ואבקת הקקאו לפירורים דקים. מוסיפים את החמאה, החלב, החלמון ותמצית הווניל וטוחנים עד קבלת תערובת סמיכה ואחידה. שומרים בצד.

מעצבים, מתפיחים ואופים

5

משמנים את התבנית בחמאה.

6

משמנים משטח עבודה בחמאה מומסת ומרדדים את הבצק למלבן בגודל 30*50 ס"מ. מברישים את פני הבצק במעט חמאה מומסת ומשמנים את הידיים. מותחים בעדינות את הבצק מהמרכז אל החוץ, ליצירת עלה בצק דקיק ושקוף בגודל של כ־60*100 ס"מ (באורך של בערך פי 4 מאורך התבנית). נזהרים לא לקרוע את הבצק, אבל אין צורך להטליא אותו אם הוא נקרע.

7

מורחים את המילוי על הבצק בשכבה דקה ואחידה. אם המילוי סמיך מדי, מדללים אותו במעט חלב. מגלגלים את הבצק מהצד הרחב שלו לנחש עבה והדוק.

8

מניחים את הנחש בצורת פרסה לאורך התבנית. מרימים בעדינות את יתר הבצק ומניחים גם אותו בצורת פרסה מעל השכבה הראשונה. מהדקים מעט בעדינות. מכסים בשקית גדולה ומתפיחים כשעה במקום חמים.

9

בינתיים מחממים את התנור ל־180 מעלות.

10

מברישים את המאפה בחלבון. אופים כרבע שעה, מנמיכים את טמפרטורת התנור ל־150 מעלות וממשיכים לאפות 40־45 דקות נוספות. מצננים את העוגה בתבנית כחצי שעה, מחלצים מהתבנית ומניחים על רשת לצינון מלא. העוגה נשארת בקופסה אטומה מחוץ למקרר 3־4 ימים.

"בייקרי 365 וחברים", הוצאה עצמית, 216 עמ', 149 שקלים. הספר זמין לרכישה באתר: bakery365.co.il

"בייקרי 365 וחברים" | מאת: דרור כהן
"בייקרי 365 וחברים" | מאת: דרור כהן