מתכון

פופקורן ברוקולי וכרובית

ילדים אוהבים לאכול בידיים, כאן יצרתי עבורם מעין חטיף מירקות מצופים במעטה פריך וטעים שמזכיר קצת פלאפל

28,202 בשלנים התעניינו במתכון זה
יולי 2019
פופקורן ברוקולי וכרובית של רינת צדוק. צילום: שני בריל
פופקורן ברוקולי וכרובית של רינת צדוק. צילום: שני בריל

את הפרחים האפויים או המטוגנים אני מגישה עם שלושה מטבלים צבעוניים. הכמויות מספיקות לצנצנת אחת קטנה מכל סוג. כל הממרחים נשמרים עד שבוע במקרר.

טחינת סלק: טוחנים בבלנדר או במעבד מזון סלק בינוני אפוי (אפשר מאריזת ואקום), 1/4 כוס טחינה גולמית, מיץ סחוט מחצי לימון, שן שום, 1/2 כפית מלח ו–1/4 כוס מים קרים למחית חלקה.

ממרח גזרים צלויים: מחממים תנור ל–200 מעלות וצולים 3 גזרים חצויים לאורכם עם כף שמן זית ו–1/4 כפית מלח כ–15 דקות עד שהם מתרככים ומשחימים מעט. מצננים וטוחנים בבלנדר או במעבד מזון עם כפית סירופ מייפל, 2 כפות ממרח שקדים, מיץ סחוט מחצי לימון ושן שום למחית חלקה.

טחינת תרד: מקפיצים 2 כוסות בייבי תרד טרי 3–4 דקות ב–2 כפות שמן זית ומצננים מעט. טוחנים את התרד המוקפץ עם 1/2 כוס טחינה גולמית, מיץ סחוט מלימון אחד, שן שום, 1/2 כפית מלח ו–1/4 כוס מים קרים למחית חלקה.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבלילה

אופן ההכנה

1

מרתיחים שפע מי מלח בסיר גבוה ומבשלים את הברוקולי והכרובית כ־5 דקות לריכוך קל. מסננים. 

מכינים את הבלילה

2

מעבדים את כל מרכיבי הבלילה בבלנדר או במעבד מזון לבלילה חלקה בסמיכות של בלילת פנקייק (אם הבלילה סמיכה מדי מוסיפים מעט מים בהדרגה). מעבירים למקרר לחצי שעה.

אופים או מטגנים

3

מחממים שמן לטיגון עמוק, זורקים פנימה רבע גזר (לא חובה, למניעת התחמצנות של השמן), מצפים את פרחי הברוקולי והכרובית בבלילה (אפשר פשוט להעביר אותם לקערת הבלילה ולערבב בעדינות עד שהם עטופים) ומטגנים כ־5 דקות להזהבה עדינה. אם מעדיפים לאפות מחממים תנור ל־220 מעלות, מרפדים תבנית תנור בנייר אפייה, מרססים את נייר האפייה בשמן זית, מעבירים את פרחי הברוקולי והכרובית המצופים לתבנית ואופים כ־15 דקות או עד שהם מזהיבים. הופכים במידת הצורך. מגישים עם המטבלים.