מתכון

פסטייה עוף ורוטב צ'ילי אננס

גרסה קצת אחרת למאפה המסורתי. התוצאה: מאפה פריך עם מלית עוף רך ומתקתק בחריפות מתונה

7,587 בשלנים התעניינו במתכון זה
מאי 2021
פסטייה עוף ורוטב צ'לי אננס של נועה לוי | צילום: מידן גיל ארוש, אסיסטנטית: ורד שובל
פסטייה עוף ורוטב צ'לי אננס של נועה לוי | צילום: מידן גיל ארוש, אסיסטנטית: ורד שובל

במקום פירות יבשים, מערבבים את העוף עם רוטב צ'ילי אננס ואת עלי הפילו מושחים בחמאה או בשמן ומפזרים מעליהם מעט סוכר וזרעי כוסברה טחונים.

החומרים מספיקים לתבנית בקוטר 26 ס"מ.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לתבשיל העוף המתובל

לטיגון הבצל

להרכבה

אופן ההכנה

מכינים בצל מטוגן:

1

מחממים שמן זית, מטגנים קוביות בצל סגול 8־10 דקות מעל להבה בינונית עד להזהבה ושמים בצד. מדי פעם מערבבים.

מכינים את תבשיל העוף המתובל:

2

מחממים שמן זית בסיר רחב מעל להבה בינונית. ממליחים ומפלפלים את הכרעיים ומעבירים לסיר כשצד העור פונה מטה. מטגנים 10 דקות עד שהעור שחום, הופכים ומטגנים עוד 10 דקות מהצד השני עד להזהבה. מוציאים ושומרים בצד.

3

מוסיפים לסיר קוביות בצל ומערבבים תוך קרצוף המשקעים מתחתית הסיר. מוסיפים קינמון, זרעי כוסברה, הל, ג'ינג'ר, שום וכורכום ומטגנים כ־8 דקות, עד שהבצל הופך לשקוף והתבלינים מעלים ניחוח. מערבבים מדי פעם.

4

מחזירים לסיר את הכרעיים, מוסיפים מים ומביאים לרתיחה. מנמיכים את הלהבה, מכסים את הסיר ומבשלים שעה. מוסיפים כוסברה ומבשלים 1/2 שעה נוספת. טועמים וממליחים לפי הצורך. מוציאים את הכרעיים ושומרים בצד. את הרוטב אפשר לסנן, להקפיא ולהשתמש בו כרוטב לפסטה או להעשרת תבשילי עוף ומרקים.

5

מפרקים את הכרעיים לפיסות בשר קטנות ומעבירים לקערה, נפטרים מהעצמות ומהעור (אם אוהבים את טעם העור, אפשר לקצוץ ולהוסיף לבשר). מערבבים את פיסות העוף עם רוטב צ'ילי מתוק אננס, טועמים ומתקנים תיבול.

מרכיבים את הפסטייה ואופים:

6

מחממים תנור ל־190 מעלות, משמנים תבנית ומסדרים על משטח העבודה עלי פילו, שקדים פרוסים קלויים, סוכר, תערובת עוף מפורק, זרעי כוסברה טחונים גס וקערית עם חמאה מומסת או שמן זית ומברשת.

7

מברישים את חלקו העליון של אחד מעלי הפילו בחמאה/שמן ומפזרים סוכר וזרעי כוסברה. מניחים את העלה בתבנית כשהצד המכוסה סוכר פונה מטה ו־1/2 ממנו נשפך החוצה. מברישים את הצד העליון (הנקי מסוכר) בחמאה/שמן ומפזרים סוכר, זרעי כוסברה ושקדים פרוסים (משאירים חופן שקדים פרוסים לציפוי המאפה בהמשך).

8

מברישים, מצפים ומניחים בתבנית עלה פילו נוסף בצמוד לעלה הראשון. חוזרים על הפעולה עם 5 עלים נוספים, וכך סביב־סביב: משמנים ומפזרים סוכר, זרעי כוסברה ושקדים על חלקו העליון של כל עלה שמוסיפים.

9

מסדרים את העוף המפורק בשכבה אחידה בתבנית על פני העלים ומפזרים מעליו את הבצל הסגול המטוגן.

10

מקפלים את שולי העלים שמחוץ לתבנית מעל העוף והבצל וכלפי המרכז לסגירה ומפזרים מעל חלק מהשקדים הפרוסים ששמרנו בצד.

11

מברישים עלה פילו בחמאה/שמן, מניחים מעל הפסטייה ומפזרים מעליו מעט סוכר, זרעי כוסברה ואת יתר השקדים הפרוסים. מברישים עלה נוסף, מניחים מעל השקדים ומפזרים מעט סוכר וזרעי כוסברה טחונים. מעבירים את התבנית לתנור ואופים כ־25 דקות או עד שפני הפסטייה שחומים ופריכים. מוציאים מהתנור, הופכים את הפסטייה על צלחת גדולה מתאימה לתנור ומחזירים לתנור. אופים 20 דקות עד שהצד השני משחים גם הוא.

מתכון לרוטב צ'ילי אננס