מתכון

פרגיות במרינדת צ'ימיצ'ורי

הרבה ירוקים, שום ופלפל חריף - מרינדת צ'ימיצ'ורי מנצחת לפרגיות

73,901 בשלנים התעניינו במתכון זה
אפריל 2020
פרגיות במרינדת צ'ימיצ'ורי של אסף שנער, חוות צוק. צילום: מאיי תדהר
פרגיות במרינדת צ'ימיצ'ורי של אסף שנער, חוות צוק. צילום: מאיי תדהר

גיוון:

הופכים את המרינדה לרוטב: אם לא משתמשים בכל המרינדה, ניתן לשמור אותה במקרר בצנצנת אטומה עד כחודש ולהשתמש בצ'ימיצ'ורי לליווי בשרים, דגים, מאפים ועוד.

מוסיפים ירקות לתבנית: כשצולים פרגיות בתנור – אפשר להוסיף לתבנית חצאי או רבעי תפוחי אדמה/בטטה חצי מבושלים וקוביות ירקות שורש חצי מבושלים ולצלות יחד עם הפרגיות.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

אופן ההכנה

מכינים את המרינדה

1

קוצצים דק במעבד מזון ומעבירים למסננת כל ירק בנפרד, לפי הסדר הבא: טוחנים בצל ומסננים. טוחנים פלפל אדום ופלפל חריף ומסננים (באותה מסננת). טוחנים פטרוזיליה, כוסברה ומנגולד ומסננים. טוחנים עגבנייה ושום ומסננים. סוחטים היטב כל אחת מערימות הירק, מעבירים לקערה ומערבבים לקבלת צ'ימיצו'רי.

2

מתבלים את הצ'ימיצו'רי במלח, פלפל, חומץ ושמנים. מערבבים, טועמים ומתקנים תיבול במידת הצורך.

3

מכניסים את הפרגיות לקערה ומערבבים כך שיהיו מכוסות בצ'ימיצו'רי. מכסים את הקערה ומשרים את הפרגיות במרינדה שעה עד לילה במקרר.

צולים את הפרגיות במחבת

4

משמנים מחבת פסים או ברזל כבדה במעט שמן ניטרלי, מוציאים את הפרגיות מהמרינדה, מניחים במחבת החמה וצולים על להבה בינונית-גבוהה כ-3 דקות מכל צד לחריכה. מקטינים את הלהבה וממשיכים לצלות עוד 4 דקות מכל צד, עד שהפרגיות מוכנות (מוציאים אחת, טועמים ואם צריך צולים עוד).

לחילופין, צולים את הפרגיות בתנור

5

מחממים תנור ל-180 מעלות.

6

שופכים את הפרגיות עם נוזלי המרינדה לתבנית חסינת חום מרופדת בנייר אפייה. מכניסים לתנור החם וצולים את הפרגיות במשך כ-20 דקות (אחרי 10 דקות צלייה מומלץ להפוך את הפרגיות ולהשקות ברוטב). מוציאים, בודקים אם מוכן, ואם צריך מכניסים לתנור לסיום צלייה.