מתכון

פרעצל גבינה וזעתר

מאפה משגע עם פסטו זעתר שהופך כאן לבסיס של מלית עשירה בגבינות

12,546 בשלנים התעניינו במתכון זה
פברואר 2021
פרצעל גבינה וזעתר של ליאור משיח. צילום: מיכל רביבו
פרצעל גבינה וזעתר של ליאור משיח. צילום: מיכל רביבו

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק

לפסטו זעתר

למלית

לציפוי

אופן ההכנה

מכינים את הבצק

1

מעבדים קמח, שמרים,מים, שמן ומלח כ־ 2 דקות במיקסר במהירות נמוכה בעזרת וו לישה עד שמתגבש בצק. מגבירים למהירות בינונית ולשים 15 דקות לבצק חלק שלא נדבק לדפנות הקערה.

2

מעבירים את הבצק למשטח מקומח קלות ומחלקים אותו ל־ 6 חלקים שווים. מגלגלים כל חלק לגליל, מכסים את הגלילים במגבת ומשאירים למנוחה של 10 דקות.

בינתיים מכינים פסטו זעתר

3

מעבדים עלי זעתר, קשיו, פרמזן ו־ 2 כפות משמן הזית במעבד מזון למשחה גסה. מורידים את העיסה שנדבקה לדפנות מעבד המזון בעזרת מרית, מוסיפים מלח ומעבדים למשחה חלקה יותר. טועמים ומתקנים תיבול. אם רוצים פסטו דליל יותר מוסיפים שמן זית ומעבדים עד שהוא נטמע. שומרים במקרר עד השימוש.

ממלאים, מעצבים ואופים

4

מרפדים תבנית תנור בנייר אפייה, מרדדים כל גליל בצק ליריעה מלבנית של 3* 5 ס"מ, מורחים עליה שכבה אחידה מפסטו הזעתר ומשאירים כ-1 ס"מ של שוליים חשופים. מפזרים מעל את גבינות המלית, מברישים את שולי הבצק החשופים במים, מגלגלים את היריעה לגליל הדוק, מפתלים לצורת פרעצל ומעבירים לתבנית. מרדדים, ממלאים ומגלגלים את כל 5 חלקי הבצק הנותרים באותו אופן ומעבירים לתבנית. מכסים את התבנית במגבת ומשאירים לתפיחה של 30 דקות.

מצפים

5

מחממים תנור ל-245 מעלות. מברישים את פני הפרצעלים בחמאה מומסת, זורים גבינות למעלה, מעבירים לתנור ואופים 15-10 דקות, עד שפני הפרצעלים מזהיבים.

מתוך ספרה של ליאור משיח: "Lioroooosh – Baking from My Tel Aviv Kitchen", ליאור משיח, הוצאת לאנצ'בוקס, 256 עמ', 45 דולר באמזון

ספרה הראשון של הקונדיטורית ליאור משיח,"Lioroooosh – Baking from My Tel Aviv Kitchen". צילום: מיכל רביבו
ספרה הראשון של הקונדיטורית ליאור משיח,"Lioroooosh – Baking from My Tel Aviv Kitchen". צילום: מיכל רביבו