מתכון

קדרה בוערת של דג וירקות צלויים בתנור

אין דבר יותר מרשים מקדרה אפופת עשן, המוגשת למרכז השולחן - בעצם יש: קדרה שעולה באש!

2,759 בשלנים התעניינו במתכון זה
אוקטובר 2019
קדרה בוערת של דג וירקות צלויים בתנור של אלדד שמואלי. צילום: דניאל לילה. סטיילינג: עמית פרבר
קדרה בוערת של דג וירקות צלויים בתנור של אלדד שמואלי. צילום: דניאל לילה. סטיילינג: עמית פרבר

איך עושים את זה? מצטיידים בשתי תבניות בשני גדלים. אפשר להשתמש בכל תבנית חסינת חום שיש לכם, ובלבד ששתיהן ישבו יפה זו בתוך זו. את הגדולה מרפדים בעשבי תיבול, בקטנה יותר צולים את הדגים והירקות. שמים את התבנית הקטנה בתוך הגדולה, ובעזרת אלכוהול שיוצקים ברווח שבין שתי הקערות משלהבים את העשבים. הם יבערו במשך כמה דקות – מספיק בשביל להגיש את הכבודה לשולחן ולחכות שמחיאות הכפיים יסתיימו.

הכנה מראש: אפשר להכין את הרוטב מראש וגם לסדר את עשבי התיבול בתבנית (את האלכוהול יוצקים רק לפני שמדליקים את העשבים). אפשר גם לסדר את הדג עם הירקות בתבנית התנור. את הצלייה והבישול של הדג ברוטב כדאי לעשות רק לפני ההגשה.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לרוטב

לאפקט האש

אופן ההכנה

1

מחממים תנור ל-220 מעלות במצב גריל.

צולים את הירקות והדגים

2

מערבבים בשמן זית את כל החומרים למעט השעועית והדגים. מתבלים במלח ופלפל, מניחים בתבנית ומניחים מעל את הדגים.

3

צולים 10 דקות עד שהירקות והדגים מקבלים חריכה יפה.

מכינים את הרוטב ומסיימים את בישול הדג

4

יוצקים יין לסיר נמוך ורחב (שיכול להכיל את הדג) ומצמצמים על להבה גבוהה לחמישית מנפחו. מוסיפים את יתר החומרים ומערבבים על להבה בינונית עד שהחמאה נמסה ונוצרת אמולסיה.

5

מעבירים את הדגים והירקות מהתבנית לסיר בעדינות - בעזרת פלטות ארוכות (אם יש). מוסיפים שעועית ירוקה ומבשלים 10-5 דקות (5 דקות לפארידה ו-10 ללוקוס) עד שהרוטב מסמיך והדג מבושל. מדי פעם מזלפים מהנוזלים על הדגים והירקות בעזרת כף. טועמים ומתקנים תיבול.

מדליקים ומגישים

6

מרפדים תבנית פיירקס גדולה בעשבי תיבול.

7

מעבירים בזהירות את הדגים והירקות לתבנית פיירקס נוספת, שיכולה להכיל את הדגים, ומניחים את התבנית הזו בתוך התבנית עם עשבי התיבול. בעזרת כף מזלפים אלכוהול נקי ברווחים שבין שתי הקערות, מדליקים ומגישים לשולחן.