מתכון

קדרת טלה עם חסה וחבושים

תבשיל קדרה חגיגי וארומטי, על התפר שבין הקיץ לסתיו

1,835 בשלנים התעניינו במתכון זה
אוגוסט 2019
קדרת טלה עם חסה וחבושים של הדיי עפאים. צילום: אמיר מנחם. סטיילינג: דלית רוסו
קדרת טלה עם חסה וחבושים של הדיי עפאים. צילום: אמיר מנחם. סטיילינג: דלית רוסו

יש בו מתיקות הודות לחבושים ולבהרט ושימוש שכיח פחות בחסה ובעגבניות שנכנסות בסוף הצלייה לזמן קצר בלבד.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

אופן ההכנה

1

מלהיטים קדרת ברזל רחבה על גבי להבה גבוהה. מניחים את פרוסות הבשר ומניחים להן להיצרב בשומן של עצמן עד לקבלת שיזוף זהוב מכל הכיוונים. חוזרים על הפעולה עם כל הפרוסות ומניחים בצד.

2

בינתיים קולפים את החבושים, חותכים כל חבוש ל־6 פלחים ומסירים את הגרעינים. מניחים את החבושים בסיר עם שומן הכבש ומניחים להם להיטגן בו מעט.

3

מוסיפים את השום ואת התבלינים ומערבבים היטב עד שהחבושים מתכסים בהם. כשניחוח התבלינים עולה מוסיפים את המים ומחזירים את פרוסות הטלה אל הקדרה.

4

מניחים נייר אפייה על הקדרה ועליו רדיד אלומיניום ומהדקים היטב. מניחים מעל את המכסה ומוודאים שלא יוצאים אדים. מעבירים את הקדירה לתנור שחומם מראש ל־180 מעלות וצולים כ־3 שעות.

5

פורסים את העגבניות לפרוסות עבות לרוחב. מכניסים את כף היד אל מרכז כל חסה ומוציאים את עלי הלב. שומרים על יתר החסה שלמה ושוטפים אותה היטב. חוצים את הלבבות לשניים ושוטפים גם אותם.

6

מוציאים את הקדרה מן התנור ומסירים את המכסה. זהירות, אדים חמים עשויים לצאת מן הסיר. מסדרים מעל הבשר את פרוסות העגבנייה, מתבלים במלח ובפלפל ובמחצית מעלי הנענע. מסדרים מעל את גבעולי הבצל הירוק ואת לבבות החסה החצויים. מפזרים מעל את יתר הנענע ומכסים בראשי החסה השטופים בשלמותם. מתבלים בעוד מלח ופלפל. מעלים את טמפרטורת התנור ל־220 מעלות, מכסים את הקדרה ומעבירים לתנור למשך כ־30 דקות נוספות.

7

את הקדרה מגישים לשולחן כמו שהיא עם כף בעלת ידית ארוכה או הופכים את תוכנה על מגש ובו תלולית נאה של אורז לבן. מניחים ליד כיכר לחם טרייה וכוסות אוזו עם קרח ועלה נענע.