מתכון

קובּה מבּרוּמֶה (Mabrume)

קובה במילוי בשר, בהרט ופיסטוקים. מגלגלים כמו סושי ופורסים

6,930 בשלנים התעניינו במתכון זה
קובּה מבּרוּמֶה (Mabrume) של יונתן רושפלד ונוף עתאמנה אסמעיל | צילום: דניאל לילה | סגנון: עמית פרבר
קובּה מבּרוּמֶה (Mabrume) של יונתן רושפלד ונוף עתאמנה אסמעיל | צילום: דניאל לילה | סגנון: עמית פרבר

המשמעות של המילה מברומה היא מגולגל, כך שאפשר לפגוש גם בכנאפה מברומה, בקלאווה מברומה ועוד כמה 'מברומים' מתוקים או מלוחים. הקובה המגולגלת נכנסה לחיי לאחרונה אחרי שיטוט באתרים של אוכל לבנוני והפכה לאהבה גדולה. תבונת הידיים שדרושה לגלגול קובה אובאלית רגילה עדיין לא מספיק מפותחת אצלי, ודאי לא ביחס לסבתא שלי, שמגלגלת 20 יחידות בזמן שאני בקושי סוגרת קובה אחת. עם המברומה, שאותה מגלגלים כמו רול סושי ואז פורסים, החיים הפכו קלים. הטעם של הקובה מברומה דומה בכל לאחיות העגלגלות שלה ואני מעריכה שהיא תלווה אותי לפחות עד שאגיע לגיל של סבתא.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק קובה

למלית

אופן ההכנה

1

שמים בורגול בקערה ומכסים במים עד גובה 1 ס"מ מעל הבורגול. משרים כ- 15 דקות או עד שהגרגרים ספחו את כל המים.

2

מעבדים בצל במעבד מזון למרקם של מחית. מוסיפים בורגול ואת שאר החומרים לבצק ומעבדים כ- 5 דקות עד לקבלת בצק אחיד.

3

נוטלים פיסה מהבצק ומכדררים לכדור. אם הכדור אינו מחזיק או נסדק, מחזירים אותו למעבד המזון, מוסיפים 3-2 כפות מים ומעבדים דקה-שתיים נוספות.

מכינים את המלית

4

מחממים מחבת עם שמן זית ומטגנים בצל כ- 10 דקות להשחמה. מוסיפים כשני שלישים מכמות הבשר ומטגנים תוך כדי ערבוב עד שהבשר משנה את צבעו. מתבלים, מערבבים ומסירים מהכיריים. מצננים.

5

מוסיפים את יתרת הבשר (הנא) ומערבבים היטב לקבלת תערובת אחידה.

מכינים את הקובה

6

פורסים יריעה של ניילון נצמד באורך 35 ס"מ ומרטיבים אותה במעט מים. צובטים מהבצק כדור בגודל תפוז ומשטחים אותו על הניילון הנצמד בעזרת הידיים למלבן בגודל 25X13 ס"מ ועובי כ- 1/2 ס"מ. מניחים במרכז המלבן לרוחבו כ- 3 כפות מלית. מקפידים להותיר כ- 1 ס"מ מרחק משולי מלבן הבצק. על הבשר מניחים פס של פיסטוקים קלויים.

7

מרטיבים את שולי מלבן הבצק במעט מים, מגלגלים ומהדקים לגליל תוך כדי שימוש בניילון הנצמד כדי להקל על מלאכת הגלגול (בדומה לסושי). פותחים את הניילון הנצמד, מרטיבים את הידיים וסוגרים את שולי הרול בצביטה. חוזרים על הפעולה עם יתר הבצק (יתקבלו כ- 7 גלילים). עוטפים את הרולים בניילון נצמד ומעבירים למקרר להתייצבות לשעה ועד יום. אפשר גם להקפיא עד חודשיים.

לפני ההגשה

8

מחממים שמן לטיגון עמוק ומטגנים את גליל הקובה כ- 10-8 דקות עד שהוא שחום מכל הצדדים (אפשר לטגן את הגליל ישר מההקפאה - אין צורך בהפשרה מוקדמת).