מתכון

קיש בצלים ביין אדום

מתחילים בקרמול ממושך של הבצל ומוסיפים לו יין אדום, שמעניק למלית צבע כהה ומפתה ומתיקות פירותית

14,624 בשלנים התעניינו במתכון זה
קיש בצלים ביין של אריה קסטיאל ודורון גרונוביץ' (האחים). צילום: אפרת לוזונוב; סטיילינג: עינב רייכנר
קיש בצלים ביין של אריה קסטיאל ודורון גרונוביץ' (האחים). צילום: אפרת לוזונוב; סטיילינג: עינב רייכנר

השם הלא רשמי של המנה הזאת הוא "מרק בצל בקיש". מתחילים בקרמול ממושך של הבצל, כמו בהכנת מרק בצל, אבל אז סוטים מהפרוטוקול ומוסיפים לו דווקא יין אדום, שמעניק למלית צבע כהה ומפתה, רובד נוסף של מתיקות פירותית וניחוח חורפי.
שימו לב: הקלתית זקוקה לקירור של שעה.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק

למלית בצל

לרויאל

לקישוט (לא חובה)

אופן ההכנה

מכינים את הבצק

1

מעבדים בקערת מיקסר עם וו גיטרה קמח, סוכר, מלח וחמאה לתערובת פירורית. מוסיפים מים ומעבדים לאיחוד. עוטפים את הבצק בניילון נצמד ומצננים במקרר לפחות שעה.

2

מרדדים את הבצק על משטח עבודה מקומח לעלה בעובי כשלושה מ"מ ומהדקים אותו לתחתית ולדופן התבנית להיווצרות זווית של 90 מעלות. מסירים קצוות מיותרים, דוקרים את התחתית בעזרת מזלג ומעבירים למקפיא.

מכינים את המלית

3

מחממים שמן זית בסיר בעל תחתית עבה ומטגנים בצל תוך כדי ערבוב מדי פעם כשעה, עד שהוא מתחיל להתקרמל. מוסיפים תימין, מלח, פלפל ויין, מערבבים וממשיכים לבשל עשר דקות נוספות לאיחוד טעמים. מצננים לטמפרטורת החדר.

מכינים את הרויאל

4

מערבבים בקערה את כל המרכיבים לתערובת אחידה וחלקה.

5

מחממים תנור ל־180 מעלות.

6

מניחים את מלית הבצל בקלתית הקפואה ויוצקים מעל בתנועה מעגלית את הרויאל. אופים את הקיש 30־40 דקות להשחמה יפה. אם רוצים, מפזרים על הקיש לפני האפייה פירורי לחם, מניחים מעל פרוסות בצל ומברישים אותן במעט שמן זית. אחרי האפייה מפזרים על הקיש גבינת המאירי מפוררת.