מתכון

קלצונה הודו ושומן כבש

הבצק הוא בצק פיצה איטלקי והמלית משלבת חזה הודו בתבלינים הודיים עם שומן טלה, שזורק לכיוון המזרח התיכון

5,280 בשלנים התעניינו במתכון זה
אוגוסט 2019
קלצונה הודו ושומן כבש של יובל אלחדף. צילום: דניאל לילה. סטיילינג : אוריה גבע
קלצונה הודו ושומן כבש של יובל אלחדף. צילום: דניאל לילה. סטיילינג : אוריה גבע

חזה ההודו אגב מושלם למליות של ארוחות בצק — האפייה בתוך המעטפת מבטיחה שהוא יתבשל בסביבה אטומה וירווה נוזלים שישמרו עליו עסיסי. גם שומן הכבש עוזר. בצק הפיצה, שמקבל במהלך ההכנה מכת קור, הוא הברקה: הוא מגיח מהתנור עם קראסט פריך ומתפצח ולב רך ונהדר. כדאי לאמץ אותו לעוד מאפים, לחמעג'ון למשל.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק פיצה

למלית

אופן ההכנה

מכינים את הבצק

1

לשים את כל החומרים למעט שמן הזית במיקסר עם וו לישה במהירות איטית כ-10 דקות עד שהבצק נאסף סביב וו הלישה. מוסיפים שמן זית ולשים כ- 3 דקות נוספות עד שהוא נטמע בבצק. מגבירים את מהירות הלישה לבינונית ולשים כ- 3 דקות עד שמתקבל בצק אחיד וחלק. כדי לוודא שבבצק התפתחה רשת גלוטן ראויה, לוקחים חתיכה מהבצק ומותחים אותה. אם מצליחים למתוח ליריעה דקיקה (שעוביה כעובי יריעת בצק פילו), סימן שהלישה הצליחה; אם הבצק נקרע באמצע המתיחה, לשים 3-2 דקות נוספות.

2

מעבירים את הבצק לקערה משומנת, מכסים בניילון ומניחים ל- 20 דקות.

3

מעבירים את הבצק למשטח עבודה מקומח קלות ויוצרים 4 כדורים במשקל כ- 250 גרם האחד ובקוטר תפוז גדול. מניחים אותם במרווחים על המשטח, מכסים ביריעת ניילון (כמו שמיכה) ומניחים ל-30 דקות.

מכינים את המלית

4

מלהיטים מחבת ברזל כבדה וקולים חצילים מכל הצדדים עד שהקליפה משחירה (כ-40 דקות בסה"כ). מצננים מעט, קולפים ומניחים את בשר החצילים במסננת מפלסטיק להגרת נוזלים (החציל יכול לשבת במסננת עד שהוא מצטרף לבשר).

5

ממיסים שומן כבש במחבת, מוסיפים שמן זית ונתחי חזה הודו ומטגנים תוך ערבוב 10 דקות על להבה גבוהה עד שהבשר נאטם. אם המחבת אינה גדולה דיה להכיל את הבשר בשכבה אחידה, מטגנים בשני מחזורים. מצננים.

6

קוצצים את נתחי חזה ההודו בסכין, מעבירים לקערה ומערבבים עם בשר החציל הקלוי ויתר חומרי המלית.

מרכיבים ואופים

7

מחממים תנור ל- 250 מעלות במצב טורבו ומניחים בתחתית מהתנור אבן אפייה. אם אין, מניחים במרכז התנור תבנית הפוכה ומלהיטים אותה.

8

מקמחים קלות את כדורי הבצק ומרדדים במערוך לעיגולים בקוטר 30 ס"מ. מניחים כ- 300 גרם מלית על מחצית כל עיגול בצק ומותירים כ-3 ס"מ שוליים חשופים. מברישים את השוליים של כל היקף העיגול במעט מים ומקפלים את החצי הריק של הבצק מעל החצי המכוסה מלית. מהדקים את השוליים בצביטה. מנקבים 6-5 חורים על פני כל קלצונה בעזרת שיפוד או סכין חדה (אחרת המאפים עלולים להתפוצץ מהאדים הנכלאים בתוכם).

9

אופים 10 דקות עד שפני הבצק משחימים. מוציאים מהתנור ומברישים מייד בשמן זית.