מתכון

קרם מסקרפונה אנשובי עם קרוטונים

בתוך דקות ספורות יש לכם קרם מסקרפונה ואנשובי שאפשר להגיש כמנה ראשונה

1,889 בשלנים התעניינו במתכון זה
פברואר 2020
קרם מסקרפונה אנשובי עם קרוטונים של תום פרנץ צילום: דניאל לילה. סטיילינג: עמית פרבר
קרם מסקרפונה אנשובי עם קרוטונים של תום פרנץ צילום: דניאל לילה. סטיילינג: עמית פרבר

זוהי אחת המנות שמככבות אצלי בבית באופן קבוע, בעיקר בגלל היחס בין ההשקעה לתוצאה. את הקרם הזה אפשר להכין בתוך דקות ספורות אם משתמשים בממרח אנשובי קנוי, אבל כדאי להשקיע בממרח תוצרת בית וגם את הקרוטונים כדי להכין בעצמכם.

הכנה מראש: הקרם (אחרי הוספת המסקרפונה) נשמר בקופסה אטומה במקרר עד שבוע. את הקרוטונים מומלץ להוסיף רגע לפני ההגשה, כדי שלא יספגו לחות.

קרוטונים מתובלים

מסירים את הקרום מפרוסות לחם וחותכים לקוביות בגודל בינוני. המהדרין משתמשים בלחם לבן בלבד; אני אוהב גם קרוטונים מלחם מלא, ואפילו לחמים עם תוספות. מעבירים לקערה ומערבבים עם מעט שמן זית — הקוביות צריכות להיעטף בשכבה דקה של שמן, אך לא להיות ספוגות. מתבלים במלח, פלפל שחור גרוס ועשבי תיבול יבשים (למשל תימין, מיורן או אורגנו) ומסדרים בשכבה אחת בתבנית מרופדת בנייר אפייה. אופים ב-180 מעלות עד הזהבה, מצננים ושומרים בקופסה אטומה עד חודש.

8 כוסות אישיות בנפח של כ-50 מ”ל

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לממרח אנשובי

להגשה

אופן ההכנה

מכינים את ממרח האנשובי

1

טוחנים את כל החומרים בבלנדר או בעזרת בלנדר מוט. טוענים ומתקנים תיבול — במידת הצורך מוסיפים עוד עשבי תיבול. אם הממרח קשה מדי, מוסיפים עוד חמאה. שומרים בצנצנת במקרר עד חודש.

מכינים את הקרם ומגישים

2

מערבבים מסקרפונה בקערה בעזרת מטרפה ידנית עד שהגבינה מתרככת. מוסיפים 4 כפות ממרח אנשובי ומערבבים. אפשר להוסיף עוד אנשובי לפי הטעם. שומרים בצנצנת במקרר עד חודש.

3

מעבירים לכוסות אישיות ושומרים בקירור עד ההגשה.

לפני ההגשה

4

מפזרים חופן קטן של קרוטונים.

מה עוד עושים עם ממרח אנשובי?
מפזרים על פסטה רגע לפני שמוסיפים לה רוטב עגבניות פשוט; מטגנים בצל בכף ממרח כבסיס לרטבים שונים; מורחים על פילה פילה דג ברגע שהוא יוצא מהמחבת (אפשר אפילו לטגן את הפילה בתערובת של ממרח אנשובי ושמן זית בכמויות שוות); מורחים על בצק פוקאצ'ה לפני האפייה עם שמן זית ועשבי תיבול.