מתכון

שבלולי כרוב ממולא

הכרוב הממולא הוא ממנות הממולאים הכי אהובות וטעימות שיש והוא קיים במטבחים שונים בלבנט, בבלקן, במזרח אירופה ועוד

101,033 בשלנים התעניינו במתכון זה
ינואר 2020
שבלולי כרוב ממולא של נוף עתאמנה אסמעיל. צילום: דניאל לילה
שבלולי כרוב ממולא של נוף עתאמנה אסמעיל. צילום: דניאל לילה

כרוב ממולא נפוץ במטבחים רבים כאשר המילוי משתנה בהתאם לאזור. כאן בחרתי במילוי שדומה לזה של הכרוב הממולא הטורקי (הלאהנה סארמסי) וגלגלתי בצורה חדשה שמקנה לממולא הזה הרבה מאוד יופי.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

למלית

לרוטב

אופן ההכנה

1

משרים אורז בשפע מים 40 דקות. מסננים ומעבירים לקערה יבשה. מוסיפים את שאר חומרי המלית ומערבבים.

2

מרתיחים שפע מים בסיר גדול (כזה שניתן להכניס לתוכו את הכרוב). יוצרים חתכים בתחתית הכרוב מסביב לבסיס (כדי לאפשר ניתוק קל של העלים בעת החליטה) וחולטים אותו במים הרותחים דקה וחצי. הופכים לצד השני, חולטים דקה נוספת, מפרידים עלה עלה תוך כדי הפיכת הכרוב במים, עד שמפרידים את כל העלים.

3

מניחים את עלי הכרוב החלוטים על קרש חיתוך ומסירים את העורק המרכזי (שומרים אותו בצד), כך שהעלה נחצה לשניים. מניחים את שני חלקי העלה זה ליד זה עם חפיפה קטנה ביניהם כדי ליצור מלבן ארוך. בתחתית המלבן שמים שורה דקיקה של מילוי ומתחילים לגלגל את העלה לגליל. כשמגיעים לסוף, מפתלים את הגליל הארוך לשבלול. חוזרים על הפעולה עם כל העלים הגדולים. את העלים הקטנים והעורקים המרכזיים של העלים הגדולים שומרים בצד.

4

מחממים תנור ל־180 מעלות. מרפדים תחתית של תבנית או סיר רחבים ושטוחים בעלים הקטנים ובעורקים המרכזיים שהסרנו מעלי הכרוב ומניחים מעליהם את שבלולי הכרוב. חשוב להניח אותם בשכבה אחת (לכן אם יש צורך משתמשים בתבנית גדולה או בשני סירים רחבים).

5

מוסיפים לתבנית או לסירים שום, מיץ לימון, מתבלים במלח ובפלפל, יוצקים שמן זית ומוסיפים מים או ציר לכיסוי הממולאים. מכסים ומעבירים לתנור לשעה וחצי. באמצע הצלייה מוציאים את התבנית, מוסיפים נוזלים לכיסוי הממולאים, מכסים ומחזירים לתנור.