מתכון

שוק טלה עם ענבים, גזרים צבעוניים ומיץ רימונים

שוק טלה מככבת על שולחנות חג רבים. כאן היא מופיעה בגרסה מלאת טעמים עם גוונים מתקתקים

25,305 בשלנים התעניינו במתכון זה
אפריל 2019
שוק טלה עם ענבים, גזרים צבעוניים ומיץ רימונים של שף מוטי טיטמן. צילום: אנטולי מיכאלו. סטיילינג: דיאנה לינדר; כלים: סטודיו NOW POTTERY
שוק טלה עם ענבים, גזרים צבעוניים ומיץ רימונים של שף מוטי טיטמן. צילום: אנטולי מיכאלו. סטיילינג: דיאנה לינדר; כלים: סטודיו NOW POTTERY

הענבים המקומיים של תחילת האביב מקשטים אותה בצבע והעסיס שלהם מעשיר את הבשר בנוזלים.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

למשרה

לתבשיל

אופן ההכנה

מכינים את המשרה

1

מערבבים את כל מרכיבי המשרה בקערה גדולה.

מכינים את הטלה

2

מניחים את שוק הטלה בתבנית אפייה עמוקה. מושחים אותה במשרה מכל הצדדים. אם נשאר משרה יוצקים לתבנית. מכסים בניילון נצמד ומעבירים למקרר ללילה. שעה לפני ההכנה מוציאים מהמקרר.

3

מחממים תנור ל־200 מעלות. מחממים שמן זית בסיר גדול וצורבים את השוק היטב משני הצדדים. מחזירים לתבנית האפייה, מפזרים מסביב ענבים, בצלצלים ותימין, יוצקים יין אדום, מיץ רימונים ומתבלים במלח, פלפל שחור וסוכר חום. מכסים את התבנית ברדיד אלומיניום ואופים כשעה.

4

מוציאים את התבנית מהתנור ומנמיכים את הטמפרטורה ל־170 מעלות. מסירים את הכיסוי ומשקים את השוק בנוזלים שבתבנית בעזרת כף. מוסיפים לתבנית גזרים וארטישוק ירושלמי, מכסים שוב ברדיד אלומיניום ואופים עוד כשעה.

5

מוציאים מהתנור, משקים את השוק שוב בנוזלים ומנסים להפריד את הבשר מהעצם - אם הוא מתפרק בקלות הוא מוכן. אם לא - ממשיכים לאפות עוד כ־20 דקות או יותר עד שהבשר רך ומתפרק בקלות.