מתכון

תפוחי אדמה מוקרמים

המנה האהובה על הדר כהן ז"ל, מתוך פרויקט מתכון עם זכרון

56,047 בשלנים התעניינו במתכון זה
אפריל 2020
תפוחי אדמה מוקרמים. צילום באדיבות פרויקט מתכון עם זכרון
תפוחי אדמה מוקרמים. צילום באדיבות פרויקט מתכון עם זכרון

המנה האהובה על הדר כהן ז"ל, מתוך פרויקט מתכון עם זכרון.

מנעוריה, חלמה הדר לשרת במשמר הגבול. חודשיים וחצי לאחר שסיימה את הטירונות, היא נהרגה בהיתקלות עם מחבלים – במהלכה הספיקה להציל את חייה של חברתה ליחידה לפני שנדקרה בעצמה. לאחר מותה, הוחלף שמה של פלוגת הבנות במשמר הגבול ל"פלוגת הדר". 

החומרים טבלת מידות ומשקלות

אופן ההכנה

1

מחממים תנור ל-190 מעלות.

2

מרתיחים מים בסיר בינוני ומבשלים תפוחי אדמה במים הרותחים כ-5 דקות, עד שהם מתרככים מעט (אבל עדיין לא מתבשלים לגמרי). מסננים ומסדרים את פרוסות תפוחי האדמה בתבנית חסינת חום בצורת רעפים (עם חפיפה קלה ביניהם).

3

בינתיים, מחממים שמן או חמאה במחבת רחבה ומטגנים בצל כ-5 דקות, עד שהוא מזהיב. מוסיפים פטריות, מלח ופלפל שחור וממשיכים לטגן עד שהפטריות רכות והנוזלים שבמחבת התאדו. מוסיפים שמנת מתוקה, מנמיכים את האש ומבשלים תוך כדי ערבוב כ-5 דקות מבלי להביא את השמנת לרתיחה.

4

יוצקים את רוטב הפטריות והשמנת על תפוחי האדמה שבתבנית ומפזרים מעליו גבינה. אופים בתנור החם כ-10 דקות, עד שתפוחי האדמה מזהיבים היטב והגבינה מבעבעת.

על הדר ז"ל:

רב-שוטרת הדר כהן נפלה בקרב בהיתקלות עם מחבלים בשער שכם בירושלים ביום כ"ד בשבט תשע"ו (3.2.2016). בת 19 בנפלה. היא הובאה למנוחות בחלקה הצבאית בבית העלמין ביהוד. הותירה הורים, אחות ואח. לעמוד ההנצחה של הדר