מתכון

תרנגולת צלויה עם תפוחים וקלבדוס

מתכון בהשראת תרנגולת בתפוחים וקלבדוס שאכלתי בדרום צרפת. הצלייה בגריל מעניקה טעם עשן נפלא אך גם בתנור זה מצוין

2,415 בשלנים התעניינו במתכון זה
יוני 2019
תרנגולת צלויה עם תפוחים וקלבדוס של שף ארז קומרובסקי. צילום: דניאל לילה
תרנגולת צלויה עם תפוחים וקלבדוס של שף ארז קומרובסקי. צילום: דניאל לילה

הטריק הוא להשתמש בתרנגולת שמנמנה, כלומר בוגרת. אני קונה אותן באטליז בחורפיש, אבל גם בשוק הכרמל ובשווקים אחרים אפשר להשיג כאלה.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

אופן ההכנה

1

פותחים את התרנגולת לצורת פרפר מצד הגב (אפשר לבקש מהקצב). מערבבים בקערה 100 גרם חמאה מזוקקת, פלפל לבן, מלח ים, שמיר, פלפל אפריקאי, קליפת לימון וקלבדוס. מושחים את העוף בתערובת מכל הצדדים ומעבירים למקרר למשך שעתיים.

2

מחממים גריל פחמים כך שהפחמים יהיו בשכבה דקה יחסית הרחוקה מהרשת. מוציאים את התרנגולת מהקירור כחצי שעה לפני הצלייה. שומרים את נוזלי המרינדה.

3

מניחים את התרנגולת על רשת הגריל כשהחזה כלפי מעלה וצולים תוך כדי הברשה במרינדה במשך כ-20 דקות, הופכים לרבע שעה ואחר כך הופכים שוב. צולים כ-40 דקות נוספות לפחות, עד שהעור פריך ושחום וכשמחדירים מזלג בחיבור בין הירך לגב המיצים הניגרים צלולים לגמרי.

4

כ-20 דקות לפני תום הצלייה מניחים תפוחים בקערה, מוסיפים את יתרת החמאה המזוקקת, מלח ופלפל ומערבבים עד שהם משוחים בתערובת. מסדרים את התפוחים על הרשת מסביב לתרנגולת וצולים עד שהם שחומים. הופכים מדי פעם.

להגשה

5

מעבירים את התרנגולת לצלחת הגשה גדולה ומסדרים סביבה את התפוחים.

להכנה בתנור

6

מחממים תנור ל-220 מעלות. מברישים את התרנגולת במרינדה ומניחים על רשת או בתבנית כשהחזה כלפי מעלה. אחרי 25 דקות הופכים ומורידים את החום ל-180 מעלות. מברישים מדי פעם במרינדה. כ-20 דקות לפני תום הצלייה הופכים שוב ומוסיפים את התפוחים. משך הצלייה הכולל הוא כשעה וחצי. אפשר להוריד את הטמפ׳ ל-160 מעלות ולאפות במשך שעתיים.

לגרסה כשרה

7

ממירים את החמאה המזוקקת בכמות זהה של שמן זית עדין.