הכריכים של הילה אלפרט ועוד 5 דברים שכדאי לטעום השבוע

מסעדת רוז' במלון פרא, רמת הגולן. צילום: איה בן עזרי
מסעדת רוז' במלון פרא, רמת הגולן. צילום: איה בן עזרי

השף אבי לוי פותח מקום של אוכל רחוב ירושלמי, רזיאל היפואי חוגג יום הולדת עם ארוחות לקהל הרחב ועוד חדשות אוכל שיעשו לכם את השבוע טעים יותר

23 בנובמבר 2021

1. לעלות צפונה למסעדת שף חדשה

אחרי תל אביב שחווה התעוררות קולינרית אינטנסיבית אחרי שנה וחצי לא קלות – אנחנו מזהים התעוררות דומה גם בחלקים שונים ומרוחקים יותר בארץ, וזה משמח אותנו עד מאוד. אחת הבשורות המשמחות מגיעה השבוע מרמת הגולן, שם מושקת מסעדת רוז' במלון הבוטיק פרא המחודש. על המטבח אמון השף רועי דורי, שרקח שלושה תפריטים שונים לארוחת בוקר, צהריים וערב. המנות מבוססות על חומרי גלם מהאזור כמו בקר מרמת הגולן, גידולי שדה מהמושבים הסמוכים ודגים מנהר הירדן, ואפשר למצוא בהן כאלה כמו דלעת שרופה עם קצף שקדים, קרם ברולה מארטישוק ירושלמי ונתחי סטייק משתנים של בשר טרי. במלון גם מרתף יינות שמקיים טעימות וסדנאות יין, בר שמגיש קוקטיילים על בסיס מיצים טריים מגידולי הפירות בגולן וערבי מוזיקה והופעות חיות. בקיצור, הכיוון הנכון עכשיו הוא צפון. ואל תשכחו סוודר ומעיל.

מתי: ראשון עד שבת

איפה: רוז'

הכיוון הוא צפון מסעדת רוז' במלון פרא, רמת הגולן. צילום: איה בן עזרי
הכיוון הוא צפון מסעדת רוז' במלון פרא, רמת הגולן. צילום: איה בן עזרי

2. לנסות אוכל רחוב של אבי לוי

גם ירושלים מתחדשת השבוע, הפעם בקטגוריית אוכל הרחוב, אם כי מדובר באוכל רחוב של שף. השף אבי לוי (המוציא) פותח את מצלה – מקום שעושה כבוד לעיר שבה הוא גדל ובה הוא עובד. בתפריט מנות בשריות בעיקר, המבוססות על חומרי גלם מהרי ירושלים הסמוכים, משוק מחנה יהודה הסמוך ומתערובות תבלינים שרוקח לוי בעצמו. תוכלו למצוא שם מנות כמו סופריטו פרגית על גריל פחמים עם תפוחי אדמה ובצל מקורמל, קבב טלה בבייגלה ירושלמי שנאפה במקום עם סלט משוויה פטרוזיליה, ומעורב ירושלמי של כבד עוף, פרגית, שייטל, טחולים, ליה של כבש ובצל.

מתי: ראשון-שישי

איפה: מצלה

מביא את ירושלים לצלחת השף אבי לוי במצלה. צילום: אנטולי מיכאלו
מביא את ירושלים לצלחת השף אבי לוי במצלה. צילום: אנטולי מיכאלו

3. לטעום את הכריכים של הילה אלפרט

ועוד בענייני שוק ואוכל רחוב, אבל בתל אביב – בלב שוק הכרמל נפתח בינז 20, בית קפה וחנות מפעל לקפה, שמאחוריו עומד טל בודנשטיין (לאביט). מלבד קפה  – שמגיע בתערובות שונות ומכינים ממנו משקאות קפה שהם הרבה מעבר לאמריקנו – יש במקום גם תפריט מצומצם של כריכים שיצרה אשת הקולינריה הילה אלפרט. מדובר בחמישה כריכים בלבד, והם מורכבים כולם מממרחים תוצרת בית, ירקות טריים מהשוק, ירקות כבושים, גבינות, דגים מעושנים, עוף בגריל ועוד. יש אפילו כריך אחד שנקרא "אשכי העץ" (וכן, הוא כולל גם ביצים).

מתי: ראשון-שישי

איפה: בינז 20

משהו שווה ליד הקפה בינז 20. צילום: רוי גיא  
משהו שווה ליד הקפה בינז 20. צילום: רוי גיא  

4. לחגוג שנתיים לחלל קולינרי שווה

ביום יום פועל רזיאל כחלל המארח ארוחות שף פרטיות ואירועים בניצוחו של השף רן וייס. לרגל חגיגות שנתיים למקום הם מזמינים לשלוש ארוחות שפתוחות לקהל הרחב, שיתקיימו במהלך סוף השבוע הראשון של דצמבר. בארוחות יוצע תפריט מיוחד של וייס, שכולל מנות מסקרנות מאוד כמו סרטנים כחולים עם סלסת פיסטוקים ובורגול בחמאה, מרק חורשט סבזי עם גרגירי חומוס ופטריות מורל ופלמידה לבנה כבושה קלות עם תפוז סיני, כוסברה ופלפל חריף מוחמץ. יהיו גם יינות טבעיים שווים וקינוחים מיוחדים, ואפילו עמדת הדי ג'יי תאוייש על ידי אושיות שהן בכלל לא די ג'ייז בשוטף כמו העיתונאי אורי משגב והסומלייה אביתר ברעם ("בוסר"). במקומכם היינו משריינים מקום כבר עכשיו.

מתי: 2-4.12

איפה: רזיאל. מזמינים מקומות כאן 

הזדמנות חד פעמית פלמידה כבושה ברזיאל. צילום: שני בריל, סטיילינג: עינב רייכנר
הזדמנות חד פעמית פלמידה כבושה ברזיאל. צילום: שני בריל, סטיילינג: עינב רייכנר

5. להתחמם עם מרקים מסוגים שונים

השבוע כבר הרגשנו קצת מה זה חורף, על אחת כמה וכמה מי מאיתנו שגר או מבקר בירושלים. לרגל העונה, משיקים זו השנה השישית את פסטיבל המרקים החורפי של מלון ענבל הירושלמי, שיפעל בימים ראשון עד חמישי, עד שהטמפרטורות יחזרו ויעלו. הלובי של המלון יתמלא מדי יום בשישה סוגים שונים של מרקים שיכין השף אריק האטיאס – ויש הרבה כאלה, למשל: מרק עגבניות מעושנות, מרק סולת, שום וכוסברה, מרק בטטה וסילאן, מרק בויבאז דגים, מרק חרירה מרוקאית ועוד ועוד. במחיר של 72 שקלים לאדם תוכלו להגיע למקום ולטעום כמה מרקים שרק תרצו – עד שתתחממו לגמרי. וגם תשבעו, כמובן.

מתי: ראשון עד חמישי, 12:00-22:00

איפה: מלון ענבל ירושלים

אכלו כפי יכולתכם פסטיבל מרקים במלון ענבל. צילום: שלומי אמסלם
אכלו כפי יכולתכם פסטיבל מרקים במלון ענבל. צילום: שלומי אמסלם

בא לכם להכין מרק?

מהירים, טבעוניים, אסיתיים, בשריים ועוד: מתכונים לכל המרקים שלנו

6. להתרשם מציור באמצעות אוכל בהשראת מוזיקה

כן, זה נשמע מורכב, אבל זה לא באמת: 12 שפים ושפיות מובילים משתפים פעולה בפרויקט הנוכחי מסדרת הצילומים המתמשכת COLORFOOD של הצלם דן לב, הפעם בשיתוף סימפונט רעננה. במרכז ענב לתרבות בתל אביב מוצגת בימים אלה תערוכה המתעדת בסרטוני וידיאו, סטילס ופודקאסטים תהליך יצירה במסגרתו יצרו השפים הטובים בארץ מנות בהשראת יצירות קלאסיות. את היצירות של השפים תעד הצלם דן לב, שכבר במשך שנים מתעד יצירות קולינריות מסוג קצת אחר במסגרת הפרויקט המתמשך שלו (לצד דברים רבים אחרים שהוא עושה במקביל). ביום שישי הקרוב יתקיים קונצרט של סימפונט רעננה, גם הוא במרכז ענב, שבו ישתתפו לב וגם השפים שעומדים מאחורי יצירת המנות, ביניהם חיים כהן, תומר טל, נאיפה מולא, מיכל בוטון ואנה שפירו. את היצירות, הפודקאסטים והסרטונים תוכלו למצוא גם באתר הפרויקט.

מתי: שישי, 26.11, 12:00 (התערוכה מוצגת במקום עד סוף נובמבר)

איפה: מרכז ענב לתרבות, תל אביב

בהשראת יצירות מוזיקליות המנה של חיים כהן לפרויקט של COLORFOOD וסימפונט רעננה. צילום: דן לב
בהשראת יצירות מוזיקליות המנה של חיים כהן לפרויקט של COLORFOOD וסימפונט רעננה. צילום: דן לב