חדשות האוכל

אוהבים בירה? תתכוננו לעלות לירושלים בשבוע הבא

פסטיבל הבירה בירושלים. צילום: עידו ניתאי
פסטיבל הבירה בירושלים. צילום: עידו ניתאי

פסטיבל הבירה של ירושלים חוזר, גם בערבה חוגגים עם אלכוהול, גלידות אניטה מגרילים טיסה לארה"ב ועוד חדשות אוכל

22 באוגוסט 2019

פסטיבל הבירה בירושלים

פסטיבל הבירה בירושלים מתקיים זה השנה ה-15, עם 120 טעמים שונים ממגוון רחב של מותגים מוכרים בינלאומיים לצד מבשלות בוטיק מקומיות. מבשלת שטיגל מאוסטריה תגיש "שטיגל רדלר אשכוליות" – משקה המשלב בירה ומיץ אשכוליות טבעי, מבשלת דה ברבנדר מבלגיה תציג "פטרוס רד עם דובדבנים", שכשמה כן היא, בירה בשילוב דובדבנים טריים. בגזרה הישראלית אוק אנד אש יציעו פורטר קוקוס, איפשי תציג סטאוט שיבולת שועל ועוד. מחיר כניסה לפסטיבל: 45 שקלים במכירה מוקדמת, 70 שקלים ביום האירוע. כניסה מגיל 18.
מתי: 29-28 באוגוסט, החל מ-18:00.

כבר 15 שנה פסטיבל הבירה בירושלים. צילום: עידו ניתאי
כבר 15 שנה פסטיבל הבירה בירושלים. צילום: עידו ניתאי

מסיבת סוף הקיץ בבלה, מושב בית שערים

יקב טוליפ מתארח בחגיגת סיום הקיץ בחצר מסעדת בלה בעמק בית שערים. בתפריט: דגים ופירות ים טריים מהגריל, והמון יין ללא תחתית. יחד עם האוכל תהיה גם הופעה חיה של מוזיקה יוונית. עלות לכוס יין וריפיל חופשי כל הערב: 50 שקלים. חובה להזמין מקום מראש.
מתי: יום רביעי, ה-28 באוגוסט, 00:00-18:00.

בלה – כל הפרטים

לכבוד סוף הקיץ מנת דג נא בבלה. צילום: בלה
לכבוד סוף הקיץ מנת דג נא בבלה. צילום: בלה

גלידות בטעמים מכל העולם ברשת אניטה

רשת הגלידריות אניטה פותחת בחודשים הקרובים סניפים ניו יורק, פורטו ריקו ובעוד מקומות בעולם ובעקבות ההתרחבות החליטו להשיק טעמי גלידה מרחבי העולם. הלקוחות יצרכו לבחור את הטעם שהם הכי אהבו והיכן הם חושבים שהרשת צריכה לפתוח סניף נוסף ברחבי העולם וישלשלו את ההצעות לתיבות שיעמדו בסניפים. הזוכה בפעילות יזכה בטיסה ואירוח מלא בניו יורק ויהיה אורח כבוד בפתיחת הסניף החדש לכשיושק בעיר. בין טעמי הגלידה: ספרד – ברצלונה הולה: קרם קטלנה קרמל; אנגליה – לונדון מחכה לי: קראמבל וניל, פירות יער ושוקולד לבן; תאילנד – מרחובות בנגקוק: בננה לוטי.

אוכלים ואולי טסים לניו יורק גביע גלידה באניטה. צילום: מאי סושיאל
אוכלים ואולי טסים לניו יורק גביע גלידה באניטה. צילום: מאי סושיאל

אפרטיבו חדש בקאב קם, תל אביב

גם קאב קם מצטרפים לטרנד של תפריט אפרטיבו בשעות הערב המוקדמות, עם 30% הנחה על האלכוהול והאוכל. בין המנות בתפריט: פלה קם, דג ים טרי כבוש במקום, שאלוט, ג'ינג'ר וחריף (34 שקלים); גאי יאנג, שני שיפודים של כרעי עוף בקארי אדום תאי, לצד רוטב תמרינדי חריף (32 שקלים) ועוד.
מתי: ראשון-חמישי, 20:00-18:00.

קאב קם – כל הפרטים

שווה להגיע מוקדם אפרטיבו בקאב קם. צילום: יונתן בן חיים
שווה להגיע מוקדם אפרטיבו בקאב קם. צילום: יונתן בן חיים

פופ אפ ויאטנמי בשוק צפון, תל אביב

שוק צפון יארח גם הקיץ את Vietnami  – פופ אפ קייצי של שף אלון ליפינסקי, שמתמחה במטבח הוייטנאמי. בין המנות: באן בשר מפורק: צמד לחמניות באן מאודות, עם תבשיל בקר, איולי ברביקיו- ג'ינג'ר ומלפפון מוחמץ (46 שקלים); באן חמש פטריות צלויות: צמד באן מאודות עם פטריות צלויות, איולי ליים ובצל ירוק – (42 שקלים); סלט מנגו אטריות שעועית ועוף: גזר, צנונית, בצל סגול, נענע וייטנאמית, בזיליקום סגול, כוסברה ובוטנים קלויים ברוטב נוק-צ'אם (46 שקלים); קארי עוף וייטנאמי  – דלעת, זוקיני, כוסברה, ג'ינג'ר, שורש כורכום, ליים וחלב קוקוס על אורז, קפיר ליים מאודה וקריספי שאלוטס (56 שקלים) ועוד.
מתי: 18 באוגוסט עד 30 בספטמבר.

ראול ולנברג 20, רמת החייל, תל אביב, 03-6432000

הוא כאן רק לקיץ סלט מנגו בפופ אפ בשוק צפון. צילום: אנטולי קריניצקי
הוא כאן רק לקיץ סלט מנגו בפופ אפ בשוק צפון. צילום: אנטולי קריניצקי

אירוע "הבר הנודד בערבה" בג'אבל חופירה

קהילת הבר הנודד בערבה מקיימת בשבת הקרובה, ה-24 באוגוסט אירוע פתוח לקהל הרחב בג'אבל חופירה המשקיף על קיבוץ עין יהב. באירוע תתקיים הופעה של להקת רוני.דוט מסצנת האינדי-פופ, ויוקמו דוכנים שונים כמו דוכן פלאפל מש, דוכני בגדים יד שניה, דוכני תכשיטים, דוכני סוקלנטים וקקטוסים, פינת יצירה לילדים, אוהל מסאז'ים ועוד. לצידם, כמובן, הבר הנודד של יותם בן אליהו שיציע קוקטיילים ממיצים טבעיים, מגוון בירות מהחבית, אלכוהול כבד יותר ומלבי ביתי.
מתי: שבת, 24 באוגוסט, החל מ-19:00.

לשתות באוויר הפתוח הבר הנודד בערבה. צילום: יותם בן אליהו
לשתות באוויר הפתוח הבר הנודד בערבה. צילום: יותם בן אליהו

סדרת ארוחות משותפות של נטלי שפריר ואדם סולד

עיתונאית האוכל נטלי שפריר ושף אדם סולד מבשלים כבר שנתיים ארוחות סודיות יחד. אחרי הפסקה שלקחו שניהם בחו"ל, הם חוזרים עם סדרת ארוחות חדשה, Almost White, של אוכל חדש ונקי מרעשים. ארוחה של מנות קטנות ואישיות לצד יינות פראיים מייצרנים מיוחדים ברחבי העולם, ל-12 איש בלבד בכל ארוחה, בסטודיו המשותף שלהם בדרום תל אביב. מחיר הארוחה הוא 420 שקלים לאדם, וההרשמה היא דרך כתובת המייל Bemeretz@gmail.com.
מתי: 14 בספטמבר, 11 ו-30 בנובמבר.