מתכון

דלעת ממולאת בממולאי מנגולד ופריקי

הצורה של הדלעת מזמינה להפוך אותה לכלי קיבול ולבשל בתוכה. כאן מילאתי אותה בעלי מנגולד ממולאים בעצמם בתבשיל פריקה

11,757 בשלנים התעניינו במתכון זה
פברואר 2021
בבושקה דלעת ממולאת בפריקי ומנגולד של שף תומר טל. צילום: אנטולי מיכאלו, סטיילינג: ענת לובל
בבושקה דלעת ממולאת בפריקי ומנגולד של שף תומר טל. צילום: אנטולי מיכאלו, סטיילינג: ענת לובל

הבונוס הוא שהדלעת מוסיפה לכל מה שמתבשל בה מתיקות עדינה והבשר שלה הופך לחלק מהארוחה. כאן מילאתי אותה בעלי מנגולד ממולאים בעצמם בתבשיל פריקה (אפשר גם לוותר על מילוי העלים – ראו הנחיות).

החומרים טבלת מידות ומשקלות

למלית

לדלעת

לבישול

לאפייה

אופן ההכנה

מכינים את המלית

1

מחממים שמן זית צ'ילי ושום בסיר בינוני, מוסיפים בצל, מערבבים ומטגנים כ־5 דקות, מדי פעם מערבבים. מוסיפים שדרות מנגולד ומטגנים כ־8 דקות עד לשקיפות, מדי פעם מערבבים. מוסיפים פריקה, מערבבים ומטגנים כ־3 דקות, מדי פעם מערבבים.

2

מוסיפים לסיר ציר או מים ומביאים לרתיחה. מנמיכים להבה, מכסים ומבשלים כ־25 דקות. מסירים מהאש, פותחים את הסיר ומצננים לטמפרטורת החדר. אם לא מתכננים למלא את עלי המנגולד, קוצצים אותם ומוסיפים לסיר ב־10 הדקות האחרונות של הבישול.

בזמן שהתבשיל על הכיריים מכינים את העלים למילוי

3

מכינים קערת מי קרח ומביאים שפע מים לרתיחה. מניחים עלי מנגולד במסננת שיכולה להיכנס במלואה לסיר. מכניסים את המסננת למים הרותחים ומוציאים מיד לקערת מי הקרח (זה ירכך מעט את העלים ויהפוך אותם לנוחים למילוי). מסננים, מנערים מעודפי נוזלים ופורסים על משטח עבודה.

ממלאים את העלים

4

מחממים תנור ל־220 מעלות.  

5

מניחים כף מהמלית כס"מ מעל הקצה התחתון של אחד מעלי המנגולד, מקפלים מעל המלית את הס"מ התחתון, מקפלים כ-1/2 ס"מ מצדי העלה פנימה ומגלגלים לגליל הדוק וסגור. חוזרים על הפעולה עם כל העלים והמלית.

6

יוצקים את כל נוזלי הבישול לסיר בינוני, מוסיפים שורש כורכום ופטריות שיטאקי, מביאים לרתיחה ומוסיפים אניס, הל ומלח. מבשלים על להבה בינונית עד שמסיימים למלא את הדלעת בעלים הממולאים.

ממלאים את הדלעת

7

יוצקים לתוך 2 חצאי הדלעת שמן זית באופן שווה ומושחים את השמן על הדפנות והתחתית בעזרת הידיים. ממליחים ומפלפלים. מסדרים את עלי המנגולד הממולאים בתוך הדלעת במעגלים מההיקף פנימה, קומה אחרי קומה. מקפידים לסדר את הקומות כך שהעלים הממולאים מונחים בצורה מדויקת זה מעל זה (כך הם לא ייפגמו כשחותכים את הדלעת לפרוסות).

מרכיבים ואופים

8

מערבבים בקערה מלח גס עם 1 כוס מים ומסדרים את תערובת המלח בצורה אחידה בתבנית שטוחה. יוצקים את נוזלי הבישול החמים לתוך חצאי הדלעת, עוטפים את החצאים בזהירות בנייר אפייה ואז בנייר כסף ומניחים בתבנית על מצע המלח. מעבירים את התבנית לתנור ואופים שעה, מסירים את הכיסוי וצולים עוד 15 דקות להשחמה. חותכים לפרוסות ומגישים.