מתכון

פוקצ'ה בורטה עם עגבניות צלויות

פוקצ'ה חמה, עגבניות עסיסיות, חומץ בלסמי מיושן ובוראטה - כדור מוצרלה ממולא בגבינת שמנת נוזלית

13,967 בשלנים התעניינו במתכון זה
יולי 2021
פוקצ'ה בוראטה עם עגבניות צלויות של דן לב | סטיילינג: שרית נובק, צילום: דן לב
פוקצ'ה בוראטה עם עגבניות צלויות של דן לב | סטיילינג: שרית נובק, צילום: דן לב

שילוב של כל האהבות שלי במנה אחת: פוקצ'ה חמה, עגבניות עסיסיות, חומץ בלסמי מיושן ובורטה – כדור מוצרלה ממולא בגבינת שמנת נוזלית. כשחותכים אותה היא מתפזרת על העגבניות והבצק ויוצרת ביס מושלם.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק פוקצ'ה

לטופינג

אופן ההכנה

1

מערבלים בקערת מיקסר עם וו לישה קמח, שמרים, סוכר ומים כ־4 דקות, עד התגבשות בצק. מוסיפים שמן זית ומלח וממשיכים ללוש עוד כ־3 דקות, עד שמתקבל בצק אחיד, חלק וקצת דביק. מחלקים את הבצק ל־4 כדורים ומניחים כל אחד מהם במרכז מחבת או תבנית מתכת בקוטר 28 ס"מ משומנת היטב. עוטפים בניילון נצמד ומתפיחים 45 דקות או עד שהבצק מכפיל את נפחו.

2

מחממים תנור ל־250 מעלות.

3

משטחים את הבצק במחבת. פורסים את העגבניות לאורך לעובי של כ־1/2 ס"מ ומסדרים על הבצק בחפיפה קלה. יוצקים שמן זית ומפזרים עלי אורגנו ומלח אטלנטי.

4

אופים כ־15 דקות עד שהבצק מוכן והעגבניות צלויות. מוציאים מהתנור, מניחים את כדור הבורטה במרכז המחבת, מזלפים חומץ בלסמי ועוד שמן זית ומפזרים מלח, פלפל ועלי בזיליקום.

5

מגישים מיד וחותכים את כדור הבורטה כדי שהשמנת תיזל מתוכו על הפוקצ'ה. גיוון אם רוצים, אפשר לחלק את הבצק ל־2 חלקים, לשטח כל אחד מהם בתבנית תנור מרובעת ומשומנת ולאפות כרגיל, או ליצור פוקצ'ות מוארכות ולאפות עם כל תוספת שאוהבים.

מתכון מספר הבישול "הספר הלבן", של דן לב ושרית נובק
הוצאה עצמית, 192 עמ', 149 שקלים.
לרכישה: studiodanlev.com / misspetel.com

הספר הלבן. צילום: דן לב, סטיילינג: שרית נובק
הספר הלבן. צילום: דן לב, סטיילינג: שרית נובק