מתכונים מהספר הלבן של דן לב ושרית נובק

היא: חובבת מתוקים, בעלת הבלוג המצליח "מיס פטל". הוא: חובב מלוחים, צלם אוכל ובשלן. שרית נובק ודן לב מעבירים יחד כבר שנתיים סדנאות צילום אוכל לאינסטגרם. עכשיו הם מוציאים את "הספר הלבן", ספר בישול ואפייה ראשון שלהם, שבנוסף על מתכונים ביתיים ונגישים להפליא, תמצאו בו גם – איך לא – רעיונות וטיפים לצילום אוכל.

אם תהיתם על מה ולמה נקרא הספר החדש של בלוגרית המתוקים שרית נובק ושל צלם האוכל והבשלן דן לב "הספר הלבן", התשובה מצויה בבלוג של נובק, "מיספטל" שמו, שבו כל המנות מצולמות על רקע לבן. ככה היא אוהבת, זה סימן ההיכר שלה. אחרי שנתיים שבהן הם העבירו סדנאות צילום אוכל משותפות, החליטו השניים לצאת מהענן ולחבר בין שני העולמות שלהם בספר בישול ואפייה משותף, היוצא לאור בימים אלה בהוצאה עצמית ובמימון המונים. שרית היא מהנדסת תוכנה בעברה, בעלת אוריינטציה למתוקים ולמאפים; דן הוא יותר בכיוון של בישול, ואת ההשראות שלו הוא שואב מהמטבח  האיטלקי ומהמטבח המקומי־יפואי. הספר הוא שילוב של המטבח האסתטי והמסודר של שרית, עם המטבח האינטואיטיבי של דן. הקונדיטוריה המדויקת שלה מול המטבח הכפרי שלו. הצילומים שלו, הסטיילינג שלה. הספר מחולק לחמישה פרקים לפי שעות היום (כדי שיהיה פה סדר, כמו ששרית אוהבת): בוקר, צהריים, אחר  צהריים, ערב ולילה; כל שעה ומצב הרוח הקולינרי שלו, מול מצב הרוח הקולינרי שלה.

חלת פפריקה של שרית נובק | סטיילינג: שרית נובק, צילום: דן לב
חלת פפריקה של שרית נובק | סטיילינג: שרית נובק, צילום: דן לב

התוצאה: שלל מנות ביתיות ונגישות להפליא, שכל בית אוכל, מארח ורעב ישמחו להתפנק בהם. בין המתכונים המגוונים (סלטים, מאפים, ממרחים, כריכים, עיקריות, תוספות, משקאות, קינוחים, עוגות פשוטות ועוגות רושם) תמצאו גם טיפים לבישול ולאפייה, המרות אפשריות וכמובן, טיפים לצילום אוכל בסמארטפון. הנה, לסיום, כמה מהם:

  1. כדי ששוקולד יהיה הכי מגרה בצילום, זלפו אותו מזווית גבוהה, חכו לשנייה שבה הוא נוזל על העוגייה או העוגה, ותפסו את הרגע בעזרת כמה תצלומים רצופים.
  2. הרקע הוא חלק בלתי נפרד מהצילום. הוא מוסיף לתמונה המון אווירה. התאימו את הרקע ואת הטקסטורה של הרקע למנה.
  3. כשאתם מצלמים בטופ שוט (מלמעלה) על רקע עם פסים, השתדלו לסדר את הפריים במקביל לפסים, כך שהם יהיו ישרים וממוקמים בפריים במאונך ובמדויק.
  4. כשאתם מצלמים אובייקט אחד, אל תמקמו אותו במרכז התמונה, אלא באחד מהשלישים של הפריים.
  5. כשביסקוויט, שוקולד או כל קרם אחר מתחבאים בתחתית הקינוח, קחו כפית והוציאו אותם קצת כדי שיראו אותם.
  6. נזילות על העוגה יוסיפו פוד אפיליות לצילום שלכם.
  7. כשמצלמים כלי שקוף, כדאי להאיר אותו באמצעות אור שמש ישיר שבא מהצד.
  8. כשמצלמים אובייקט שיש לו שכבות, מצלמים אותו מזווית נמוכה כדי להראות את כל השכבות.

הספר הלבן, שרית נובק ודן לב, הוצאה עצמית,
192 עמ', 149 שקלים. לרכישה:
studiodanlev.com / misspetel.com

  1. הספר הלבן. צילום: דן לב, סטיילינג: שרית נובק
    הספר הלבן. צילום: דן לב, סטיילינג: שרית נובק