מתכון

מרציפן קוקוס ורוד

קוקוס ורוד, מתוק ודביק, הוא ממתק ילדות אהוב במיוחד. כאן תמצאו אותו בגרסה הרבה יותר בריאה

22,935 בשלנים התעניינו במתכון זה
מרץ 2021
מרציפן קוקוס ורוד של רינת צדוק. סטיילינג: עינב רייכנר | צילום: שני בריל
מרציפן קוקוס ורוד של רינת צדוק. סטיילינג: עינב רייכנר | צילום: שני בריל

בגרסה שלפניכם כמויות הסוכר הרבה יותר קטנות, הקוקוס משולב עם אבקת שקדים והצבע מגיע מאבקת סלק, שזמינה בחנויות טבע או בחנויות מתמחות. כאן הכנתי מהמתכון ארבעה גלילים גדולים יחסית – ליותר חטיפים, אתם מוזמנים להכין גלילים קטנים יותר.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לציפוי

אופן ההכנה

1

יוצקים שמן קוקוס, מחית שקדים, קרם קוקוס, מלח, סירופ מייפל ותמצית וניל לסיר קטן ומבשלים 2־3 דקות, עד שהתערובת אחידה ומתחילה לבעבע, מדי פעם מערבבים.

2

מערבבים קוקוס ושקדים טחונים בקערה רחבה, יוצקים מעליהם את התערובת החמה ומערבבים את כל המרכיבים לבצק אחיד וגמיש. אם אוהבים, מוסיפים מי ורדים ומערבבים.

3

מחלקים את הבצק ל־4 חלקים במשקל 100 גרם האחד. פורשים יריעת ניילון נצמד על משטח העבודה. יוצרים מכל חלק גליל ומניחים את הגלילים במרחק של כ־ 2 סנטימטר משולי הניילון נצמד. מרימים את השוליים על הגליל ומגלגלים עם נייר האפייה או הניילון לגליל באורך 15 סנטימטר.

4

מכינים את הציפוי, מצפים ומצננים: מערבבים קוקוס ואבקת סלק על מגש רחב בעל שוליים בעזרת האצבעות עד שהקוקוס נצבע בוורוד. מוציאים את הגלילים מנייר האפייה או הניילון ומגלגלים אותם בקוקוס הצבעוני עד שהם נעטפים בו. עוטפים את המגש בניילון נצמד ומעבירים למקרר לשעה לפחות להתייצבות.

5

עוטפים את גלילי הקוקוס בנייר אפייה או בצלופן שקוף וקושרים בסרט את הקצוות. הגלילים ישמרו בקופסה אטומה במקרר עד 3 שבועות ובמקפיא עד 5 שבועות.