מתכון

עוגת ביסקוויטים קלה של קרין גורן

עוגת גבינה ביסקוויטים שתמיד מצליחה - קלה במיוחד, מהירה, לא מצריכה אפייה ואפילו ילדים יהנו להכין אותה

2,259,336 בשלנים התעניינו במתכון זה
אוקטובר 2015
עוגת ביסקוויטים קלה של קרין גורן. צילום: דניאל לילה
עוגת ביסקוויטים קלה של קרין גורן. צילום: דניאל לילה

עוגת גבינה היא עסק לא פשוט: מפרידים ביצים, מקציפים חלבונים לקצף יציב אבל עדיין רך ולא נוקשה. מקפלים בעדינות. אופים עם אדים, בהתחלה בחום של טאבון ואז בחום נמוך. לא תמיד בטוחים מתי היא מוכנה, ולפעמים, אפילו כשהיא מוכנה, גבוהה, שחומה ויפהפייה בתנור, היא מחליטה לקרוס כשמוציאים אותה החוצה, והופכת לחביתת גבינה בגובה של מופלטה.

מתכון עוגת הגבינה הבא תמיד מצליח. זוהי עוגת גבינה עם ביסקיווטים טעימה בטירוף, פשוטה במובן הטוב של המילה, והכנתה קלה כל כך – אפילו לא צריך תנור. אפשר להכין אותה גם בגרסה דלת קלוריות וטעימה.

פינת הדיאט
למלית מערבבים חפיסת אינסטנט פודינג וניל עם 2 כוסות חלב 1% שומן ומניחים ל-10 דקות להסמכה. מערבבים פנימה 500 גרם גבינה 3% שומן ו־3־2 כפות סוכר. מרכיבים באותו אופן (אפשר עם ביסקוויטים ללא סוכר) ומוותרים על זיגוג השוקולד – במקומו מפזרים שוקולד מריר מגורר דק (5-4 קוביות יספיקו לכיסוי פני התבנית). מצננים 4 שעות לפני ההגשה.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לגבינה:

לביסקוויטים:

לזיגוג שוקולד:

אופן ההכנה

1

מקציפים שמנת מתוקה עם פודינג, חלב וסוכר לקבלת קרם יציב.

2

מקפלים פנימה גבינה לקבלת תערובת אחידה.

3

טובלים ביסקוויטים בקפה (שהתקרר) ומסדרים בשכבה אחידה בתחתית התבנית. יוצקים מעל את מחצית הקרם ומיישרים. מסדרים מעל שכבה נוספת של ביסקוויטים טבולים בקפה ומכסים ביתרת הקרם. מיישרים את פני הקרם ומעבירים את העוגה למקפיא לשעתיים להתקשות.

4

מחממים שמנת מתוקה לסף רתיחה, יוצקים על שוקולד ומערבבים עד שהוא נמס. מצננים מעט ויוצקים על העוגה הקפואה. מעבירים למקרר לשעתיים נוספות לפני ההגשה.