מה חדש?

חדשות האוכל: 6 דברים שחייבים לטעום השבוע

קרואסונים של מאפיית לחמים. צילום: דניאל לילה, סטיילינג: אוריה גבע
קרואסונים של מאפיית לחמים. צילום: דניאל לילה, סטיילינג: אוריה גבע

הפיצה האהובה מהניינטיז עושה קאמבק, הקרואסונים מקבלים פרשנות מקורית וחליטות טבעיות שיחממו אתכם ממש טוב. כל מה שטעים השבוע

27 בינואר 2022

1. לטעום קרואסונים שונים ומשונים

עבר לא מעט זמן מאז שיכולנו לטעום את המאפים של הקונדיטור ערן שוורצברד, ובשבוע הבא תהיה הזדמנות קצרה לעשות את זה, במסגרת פופ-אפ לרגל יום הקרואסון הבינלאומי. שוורצברד, בשיתוף עם מותג הבירה הצרפתי BLANC 1664, יצר תפריט המבוסס על המאפה הצרפתי במגוון וריאציות מעניינות – מתוקות ומלוחות, בהן: קרואסון פחם במילוי טונה צרובה, פלפל קלוי, תפו"א בשמן זית וביצה קשה; קרואסון עם שוק אווז קונפי עם תפוחי עץ, קינמון ,ציפורן ועלי תרד צרובים וקרואסון מלבי אוכמניות עטוף בשערות קדאיף במילוי קרם מלבי וקונפי אוכמניות.

לצד זה יתקיימו בכל אחד מערבי הפופ-אפ הופעות מוזיקליות, ואם אתם לא בעניין של לצאת עכשיו מהבית – תוכלו גם להזמין קרואסון ובירה הביתה. נשמע כמו שילוב קצת מוזר, אבל למה לא בעצם.

גם מאפיית לחמים מקיימת מדי שנה פופ-אפ המוקדש למאפה האהוב, ובשבוע הבא יוצעו למכירה בארבעת הסניפים של הרשת קרואסון במילויים שונים כמו אבוקדו ופטה או שוקולד, בננה ופקאן. לצד אלה רקחו השנה בלחמים מוצר חדש שפיתח השף-קונדיטור אורי שפט – ה"ברואסון" – מאפה שמרים עשיר בחמאה, מוספג בסירופ וניל ומצופה בגבישי סוכר. גם אלה, ברוח התקופה – יכולים להגיע אליכם במשלוח.

מתי: פופ-אפ של ערן שוורצברד ו-BLANC 1664, בין ה-30.1 ל-3.2; פופ-אפ מאפיית לחמים 2-4.2

איפה: מלון אסמבלז', אלנבי 48;  מאפיית לחמים

רוצים להכין כריכים משגעים מקרואסונים בעצמכם? יש לנו המון רעיונות

במבה על קרואסון? למה לא בעצם פופ אפ קרואסונים של ערן שוורצברד. צילום: רן בירן 

2. לבדוק את אחת ממנות הדגל הספרדיות

לא רק מאפים: מסעדת לולה מרטין ההרצליינית תקדיש את חודשי החורף הזה כדי לעשות כבוד לאחת ממנות הדגל הספרדיות – הפאייה. במהלך החודשים הקרובים התפריט במסעדה יכלול כמה סוגים של מנת האורז האיקונית, למשל: פאייה צ׳וריסו ומרגז; פאייה שפונדרה; פאייה פרגית; פאייה דגים; פאייה פירות ים ופאייה צמחונית עם בטטה, כרובית, פטריות וזוקיני. כל אלה מצטרפות לתפריט הקבוע של המסעדה שמבוסס על דגים ופירות ים, וגם הפעם – אתם יכולים להזמין את כולן עד פתח הבית שלכם.

מתי: ראשון עד שבת

איפה: לולה מרטין 

לכל מתכוני הפאייה שלנו

סיר של אושר פופ-אפ פאייה בלולה מרטין. צילום: נועה אסתר, וולט
סיר של אושר פופ-אפ פאייה בלולה מרטין. צילום: נועה אסתר, וולט

3. לאכול פיצה בקטע נוסטלגי

זוכרים את פיצה מטר? זו שלימדה את כולנו בניינטיז שפיצה אפשר לאכול גם כשהיא מרובעת? לכבוד יום הפיצה הבינלאומי (כן, לא רק לקרואסון מגיע) היא חוזרת לכמה ימים ספורים, ותתארח במסעדת סילו בחולון. המסעדה, שהיא בבעלותו של ברנרדו בלחוביץ', שהוא גם זה שייסד את רשת הפיצות הפופולארית לפני כמעט 30 שנה, תציע תפריט של פיצות דרום אמריקאיות על בסיס בצק מחמצת.

תוכלו למצוא שם פיצה עם רוטב רוזה, בטטות מקורמלות, בצל צלוי וגבינות; פיצה עם דלעת, פטריות פורצ'יני ורוטב שמנת טרטופו; פיצה עם שייטל, ריבת בצל ופלפלים קלויים ועוד. כולן, כמובן, יימכרו בצורה מלבנית, כמו פעם.

מתי: 6-9.2.22

איפה: סילו 

מתכוני פיצה שווים? רק חיכינו שתבקשו

משולש זה אוברייטד פיצה מטר בסילו. צילום: יח"צ
משולש זה אוברייטד פיצה מטר בסילו. צילום: יח"צ

4. להתחמם עם חליטות תה מרפאות

ליד כל האוכל הזה חייבים איזה תה, לא? בטח במצב מזג האוויר הנוכחי. ועם כבר תה, תמיד כדאי להשקיע במשהו טבעי ואיכותי. "החליטות של נטאלי" הוא מותג חדש של חליטות תה צמחים טבעיות, שמייצרת נטאלי אנדצויג גולקו. חליטות נמכרות במארזים משולשים של שלושה סוגים: חליטה חורפית מחממת, חליטה מרגיעה וחליטה קיצית מקררת – והן מבוססות על צמחים ופרחים עונתיים שנטאלי מלקטת וקוטפת בעצמה. לאותם הצמחים, כך היא מסבירה, יש תכונות מרפאות והשפעה רבה על הגוף שלנו. ובתכלס – כל עוד זה טעים ועוזר לנו להתחמם – אנחנו בעד (110 שקלים למארז של 3 חליטות).

איפה: מזמינים כאן 

עוד משקאות מחממים לימים הקרים

ויש לנו גם עוגות בחושות חורפיות, שיהיו מעולות ליד התה

ומלא מתכונים לעוגיות שוות 

בדיוק בזמן החליטות של נטאלי. צילום: נופר צור
בדיוק בזמן החליטות של נטאלי. צילום: נופר צור

5. לצאת אל הטבע (עם הרבה אוכל, כמובן)

נשארתם ללא תכניות לסוף השבוע ואתם לא בבידוד? אם אתם ספונטניים במיוחד, נסו את את פסטיבל המדורות שיתקיים בשישי ובשבת הקרובים בכפר הנוקדים שבמדבר יהודה. הפסטיבל, בשיתוף "הסועד הנודד" – חברה שמציע אירועי גורמה בטבע – יכלול מסלולי טיול, מופעים, פעילויות לכל המשפחה, מדורות (כמובן), אבל הכי חשוב – הרבה אוכל טוב. על התפריט, שיבוסס על חומרי גלם מהאזור ויבושל כולו בשטח, אמונים תומר סולנה והשף יוחאי נבו, והוא כולל מנות שנעשות במעשנת בשר וסירי פוייקה – כי בשטח כמו בשטח.

מתי: 28-29.1

איפה: כפר הנוקדים. פרטים והרשמה כאן

אוכל, מדורות ופעילויות לכל המשפחה פסטיבל של "הסועד הנודד". צילום: ירון עיני
אוכל, מדורות ופעילויות לכל המשפחה פסטיבל של "הסועד הנודד". צילום: ירון עיני

6. לחגוג עם אוכל סיני אותנטי

ראש השנה הסיני הוא אולי לא מהחגים שאנחנו נוהגים לציין פה, אבל הוא בהחלט הזדמנות לעשות כבוד לאחד המטבחים הפחות מוכרים כאן. כן, היו לנו המון מסעדות סיניות בניינטיז, אבל אוכל סיני אותנטי עדיין לא קל למצוא במחוזותינו. במהלך השבוע הבא תחגוג מסעדת פקין הוותיקה בפסטיבל מנות סיניות ייחודי. לרגל האירוע יגיע לארץ, במיוחד מסין, השף צ'ן קינג'וון, שירכיב תפריט שכולל מנות אותנטיות ברוח החג, למשל: בקר בייג׳ין – מנת בקר מטוגן פריך ברוטב סויה מתקתק עם בצל ירוק; בשר לבן טחון עם אטריות שעועית, ג׳ינג׳ר, פטריות קצוצות, חמשת תבלינים ובצל ירוק או ספריבס לבן ברוטב חריף מתוק עם צלעות בייבי ריבס בבישול ארוך. הכינו את הצ'ופסטיקס.

מתי: 1-15.2

איפה: פקין

רוצים לבשל בעצמכם אוכל סיני? הנה כל המתכונים 

סין זה כאן פסטיבל אוכל סיני בפקין. צילום: אנטולי מיכאלו
סין זה כאן פסטיבל אוכל סיני בפקין. צילום: אנטולי מיכאלו