מה חדש?

שעת התה של אלון שבו ועוד שישה דברים לטעום השבוע

שעת תה של אלון שבו במלון The Jaffa. צילום: דן פרץ
שעת תה של אלון שבו במלון The Jaffa. צילום: דן פרץ

שעת התה המדוברת בעיר, מסעדת בשרים חדשה בצפון, אירועי יין ברחבי הארץ ומקום חדש ושווה לאכול בו באילת. כל מה שטעים השבוע

25 במאי 2022

1. לבדוק את בר הקוקטיילים החדש בעיר

אנחנו פותחים השבוע עם איזה קוקטייל טוב, כי באמת מגיע לנו. הבר החדש The Common שנפתח במלון הבוטיק קמפינסקי בתל אביב יכול לספק לנו בדיוק את זה. מדובר בשיתוף פעולה בין קבוצת אימפריאל, אחת מאלה ששולטות ביד רמה בסצנת הקוקטיילים המקומית, לרשת המלונות. ושימו לב – הוא גם כשר. לבר כניסה נפרדת מהרחוב ויש בו 60 מקומות ישיבה על הבר או בשולחנות. בתפריט הקוקטיילים עושים כבוד לוויסקי, ורבים מהם מתבססים עליו (המקום גם מוגדר כאחד הבתים הרשמיים של מותג הוויסקי מקאלן ואפשר למצוא בו 16 סוגים שונים של המותג). על התפריט מופקד השף מור כהן, שרקח מנות בר קלאסיות כמו טרטר בקר ופיש אנד צ'יפס וגם מנות קצת יותר גדולות כמו סוגים שונים של סטייקים.

מתי: ראשון-חמישי ומוצ"ש

איפה: קומון בר 

עושים כבוד לוויסקי קומון בר במלון קמפינסקי. צילום: בן יוסטר
עושים כבוד לוויסקי קומון בר במלון קמפינסקי. צילום: בן יוסטר

2. לקפוץ לעוד מסעדה תאילנדית, הפעם ביפו

לא מזמן סיפרנו לכם על קוקו תאי ואהן תאי, ונראה שהמטבח התאילנדי לא יודע שובע, כי הנה נפתחת לה עוד מסעדה תאילנדית, הפעם ביפו העתיקה. השף מידד קונפורטי, שעד כה היה בעיקר מארח ארוחות פרטיות, קבע את מקומו הקבוע בכיכר קדומים המתחדשת ופתח את תאי ליין קיטשן. קונפורטי, שחזר משהות בתאילנד שבה בילה בעיר הצפונית פיי, משתמש בחומרי גלם מקומיים כדי לייצר מנות תאילנדיות מסורתיות, לפעמים עם פרשנות אישית שלו. למבנה היפה של המסעדה יש גם מרפסת שבה אפשר לצפות בשקיעה ולבדוק מנות כמו סלט פומלה של סוף העונה, סאטה עוף או טופו בקארי בוטנים מתקתק, טום ים וטום קא, קארי פאננג ועוד.

מתי: שני-חמישי

איפה: תאי ליין קיטשן

כל הדרך מפיי ליפו תאי ליין קיטשן. צילום: שרהלה גור לביא
כל הדרך מפיי ליפו תאי ליין קיטשן. צילום: שרהלה גור לביא

3. ליהנות מהמאפים הכי שווים בשעת התה הכי מדוברת

את הבשורה על שיתוף הפעולה החדש בין השף-קונדיטור אלון שבו למלון The Jaffa היפואי קיבלנו לא מזמן, ואז התבשרנו על העניין שכל האירועים שלו שם הם סולד אאוט. אבל לשמחתנו, לאור הביקוש, נפתחו מועדים נוספים, ועכשיו נוכל גם לשלוח אתכם לבדוק את שעת התה המדוברת, שמתקיימות בחלל ה-Chappel שבמלון, אשר שימש בעבר כמנזר לאחיות סנט ג׳וז. בשעות אחר הצהריים היפות (בכל מקום, אבל בעיקר ביפו), יגיש שבו את הטייק שלו לתפריט הבריטי המסורתי ויציג קונדיטוריה עכשווית, עם תבלינים מקומיים וטכניקות המבוססות על עבודת יד. אנחנו היינו מזדרזים לשריין מקום.

מתי: במועדים שונים בחודש יולי

איפה: The Jaffa, לואי פסטר 2 יפו. מזמינים מקומות כאן 

רוצים לחוש בריטים ולהכין סקונס בעצמכם? הנה מתכון

גבוה, יפה וטעים שעת תה של אלון שבו במלון The Jaffa. צילום: דן פרץ
גבוה, יפה וטעים שעת תה של אלון שבו במלון The Jaffa. צילום: דן פרץ

4. להצפין למסעדת בשרים חדשה

אנחנו מצפינים אל נוף הגליל, העיר שנודעה בעבר בשם נצרת עילית, שם נפתחה לאחרונה מסעדת בשרים חדשה בשם פורטר האוס. המסעדה היא שיתוף פעולה בין השף דוד אלמקייס (לשעבר דוד ויוסף) לבין רשת חינאווי Wine & More, והיא משלבת בין מטבח ים תיכוני מקומי לבין מסורות הסטייק האוס האמריקאיות. המסעדה ממוקמת במתחם קולינרי שהקימה הרשת בחודשים האחרונים, שכולל חנות יין, קצביית פרימיום, מעדנייה, חדר יישון בשרים, חדר יישון יינות, חדר סיגרים ועוד. בתפריט אפשר למצוא מנות כמו פילה בקר בציר בקר ויין אדום, המבורגר ואגיו, טי-בון טלה על הגריל, אנטריקוט בלאק אנגוס ועוד. 

מתי: ראשון-שבת

איפה: פורטר האוס

כל הטיפים להכנת סטייקים מושלמים בבית

על העצם פורטר האוס בנוף הגליל. צילום: איליה מלניקוב
על העצם פורטר האוס בנוף הגליל. צילום: איליה מלניקוב

5. לחגוג את היין המקומי בעמק יזרעאל ומטה יהודה

אנחנו עושים רגע הפסקה מכל האוכל הזה כדי לשתות (עוד) משהו. את זה תוכלו לעשות ובגדול בשני אירוע יין שיתקיימו בזמן הקרוב: הראשון – פסטיבל "חלב ודבש", שיתקיים ממש מחר (חמישי) לקראת חג השבועות בעמק יזרעאל. מדובר ביריד היין ה"יזרעאלי" הראשון, שיקחו בו חלק 13 מהיקבים הפרושים על פני העמק, בהם יקב טוליפ, יקב שדות, יקב סימון ונוספים. לצד היין יהיו גם דוכני טעימות ומכירה של יינות מתוצרת העמק, עגלות אוכל ומוזיקה חיה ושווה (דני סנדרסון, אמיר דדון, אפרת גוש מארחת את אלון עדר ועוד; ההופעות יתקיימו בתאריכים 26/5-5/6). החל מהשבוע הבא יחגגו את היין המקומי גם באזור מטה יהודה, שם ייפתח פסטיבל היין ה-24 שיתקיים לאורך 4 סופי השבוע של יוני. הפסטיבל יכלול אירועי תוכן שיחשפו בפני המבקרים את המסע של ההתפתחות הייננית והחקלאית באזור לצד מפגשים וסיפורים אישיים של האנשים שמאחורי תעשיית היין של מטה יהודה.

מתי: פסטיבל חלב ודבש: 26.5; פסטיבל היין של מטה יהודה – סופי השבוע של חודש יוני

איפה: מועצה אזורית עמק יזרעאל, פרטים מלאים כאן; מלון יד השמונה, פרטים מלאים באתר

הרבה יין ומוזיקה שווה פסטיבל חלב ודבש. צילום: באדיבות תיירות מועצה אזורית עמק יזרעאל
הרבה יין ומוזיקה שווה פסטיבל חלב ודבש. צילום: באדיבות תיירות מועצה אזורית עמק יזרעאל

6. לחוש בטורקיה בבת ים

חוזרים למזון: בשבת הקרובה יתקיים בבת ים פסטיבל אוכל טורקי, במסגרת שבוע האוכל הטורקי הבינלאומי שמתקיים השבוע (תודו שלא ידעתם). הוא ייערך במקום הכי שווה בבת ים, מתחם טרמינל העיצוב, ויכלול אוכל טורקי מסורתי, מתכונים שיבושלו על ידי שפים טורקים, בית מלאכה לאוכל והופעות פולקלור. תתכוננו להרבה ממולאים (למשל, עלי גפן ממולאים עם דובדבנים חמוצים), הרבה בשר (למשל: חציל במילוי בשר טחון) והרבה שמח. כל ההכנסות מהאירוע יעברו לקרן מלגות מיוחדת ללימודים אקדמיים עבור 40 סטודנטים בעלי קשר משפחתי-היסטורי לטורקיה.

מתי: 28.5, 11:00-18:00

איפה: הטרמינל לעיצוב, אהוד קינמון 32 בת ים. כל הפרטים כאן

כל מה שאתם צריכים לדעת על אוכל טורקי

ממולאים ופולקלור שבוע המטבח הטורקי בבת ים. צילום: יח"צ
ממולאים ופולקלור שבוע המטבח הטורקי בבת ים. צילום: יח"צ

7. לדמיין שאתם ביוון על חוף אילת

אנחנו מסיימים באילת, גם שם נראה שדברים מתחילים לזוז לאחרונה, עם פתיחת המסעדה החדשה של השף אוהד לוי עליה סיפרנו כבר, ועם המסעדה החדשה של רשת גרקו שנפתחת בימים אלה. מסעדת גרקו ביץ' החדשה (הפעם בשיתוף רשת ישרוטל), שהתמקמה בטיילת רויאל ביץ' בעיר, שומרת על הצביון היווני כמו שאר מסעדות הרשת (תל אביב, הרצליה ועוד), ואין שילוב שמתבקש יותר בין אוכל יווני לחוף הים. בהשראת איי יוון כוללת המסעדה החדשה ישיבה בשולחנות על דק עץ בקו המים, לצד בר שידאג לכם לשלל משקאות על בסיס אוזו וערק. במקום גם דוכן אוכל מהיר המציע בין היתר גירוס, סובלקי וקיימאקי ממטבח פתוח הפונה לטיילת.

בא לכם לבשל אוכל יווני. יש לנו מלא מתכונים בשבילכם

מתי: ראשון-שבת

איפה: גרקו ביץ' אילת

מיקונוס מי? גרקו ביץ' אילת. צילום: יח"צ
מיקונוס מי? גרקו ביץ' אילת. צילום: יח"צ