חדשות האוכל

בר קוקטיילים חדש ואקזוטי מתחת לאדמה

קוקטייל במושו. צילום: יונתן בן חיים
קוקטייל במושו. צילום: יונתן בן חיים

בר קוקטיילים אסייתי סודי בתל אביב, מסעדה איטלקית חדשה בנתניה, שבוע המבורגרים מושחתים בבאר ועוד חדשות אוכל

12 בספטמבר 2019

מושו – בר קוקטיילים אסייתי חדש, תל אביב

מתחת למסעדת ק-פה האנוי, בחלל בו שכנה הכספת של הבנק שעמד באותה פינה טרם פתיחת המסעדה, נפתח בר קוקטיילים חדש וכשר, בסגנון אסייתי. נכנסים למסעדה, יורדים קומה לכיוון השירותים ולוחצים בפעמון. מושו מוגדר כ"בית מרקחת אסייתי", בזכות שימוש בירקות, עשבים ומרכיבים עם סגולות מרפא בכל קוקטייל. הבר הוא שיתוף פעולה בין קלוד לוזון ובתו – ג'ולי לוזון, לבין עמנואל דיין, הבעלים של ק-פה האנוי והשף עידן פרץ וקבוצת הברים של הג'ספר ג'ונס. בין הקוקטיילים: Ritual of a Samurai – בומביי ג'ין, בחרובקה, מלפפון, סירופ שומשום וואסאבי (49 שקלים); Harakiri – וודקה, קונסומה עגבניות ועגבניות שרי, תערובת תבלינים שרוקחים במקום, שאלוטס וליים (49 שקלים); Tiger Balm – וודקה לימון, גזר, ג'ינג'ר ואנגסטורה תפוז (47 שקלים) ועוד. לצד הקוקטיילים הכין פרץ תפריט מנות קטנות, שמשלבות גם אלכוהול: Sheng Jian Bao – לחמניה סינית ממולאת בדוקסל פטריות, ג'ינג'ר וברנדי (44 שקלים); Yotte Mango Ceviche – סביצ'ה סלמון עם מנגו טרי וקשיו, קוקטייל מנגו מתוק וטקילה (52 שקלים) ועוד.

מושו – כל הפרטים

אסייתי וכשר קוקטייל במושו. צילום: יונתן בן חיים
אסייתי וכשר קוקטייל במושו. צילום: יונתן בן חיים

פראטלי – מסעדה איטלקית חדשה, נתניה

פראטלי היא מסעדה איטלקית שנפתחה במתחם פולג בנתניה שמתמקדת באוכל מנאפולי ודרום איטליה. בתפריט שהרכיב אייל פינקלשטיין בשיתוף עם שף המסעדה איגור וקריוק מכיל פיצות נפוליטניות שונות, פסטות ומנות בשר ודגים. בין המנות: ניוקי בציר בקר עם לקט פטריות, קוביות פילה בקר, פרמזן, בזיליקום וקרם פרש (78 שקלים); תבשיל הדייגים עם סרטנים, שרימפס, מולים וקלמרי בציר ירקות, חמאה, שום ולקט ירוקים אפוי בטאבון (118 שקלים); רוטולו – דפי פסטה טרייה מגולגלים עם קרם בטטה ודלעת, תרד, ריקוטה, כרישה ופרמזן, אפוי בטאבון על רוטב רוזה וגבינת מוצרלה מעל (56 שקלים) ועוד.

פראטלי – כל הפרטים

דרום איטליה בנתניה רוטולו בפראטלי. צילום: דביר אלמוג
דרום איטליה בנתניה רוטולו בפראטלי. צילום: דביר אלמוג

שבוע ההמבורגרים בבאר שבע

שבוע ההמבורגר הבינלאומי חוזר לבאר שבע, והפעם יתארחו בו שני שפים מחו"ל: דניס חוליאן רודריגז גרסל ולוביזי מת'או. ביחד עם השפים של המסעדות קמפאי, כפרה, הספריה, קפאסה ולנדוור ביג הם יצרו 27 המבורגרים מיוחדים שיוגשו במסעדות. במסעדת כפרה יוגשו: שרימפס בורגר – 160 גרם תערובת של שרימפס קצוץ עם ג'ינג'ר, שום, צ'ילי, לחמנייה מאודה, איולי לימון כבוש, חסה וכוסברה (72 שקלים); Dirty borger – פרנץ' טוסט, 220 גרם בשר וואגיו, כבד אווז, בשמל צ'דר, ריבת בצל פיקנטית, מלפפון חמוץ, רוקט, בצל סגול ואיולי (104 שקלים) ועוד. בספריה: המבורגר עם בקר בלאק אנגוס בגריל עם קריספי ספגטי, קרם קרבונרה, סלט כרוב ועגבניות שמש (69 שקלים); סלסיצ'ה בורגר בטעמי נקניקיית סלסיצ'ה איטלקית, סלט רוקט ובלסמי, גבינת פרמזן, חסה, עגבנייה ובצל סגול מוגש בלחמניית בריוש רכה (64 שקלים) ועוד.
מתי: 19-16 בספטמבר, החל מ-18:00

שחיתות על דירטי בורגר בכפרה. צילום: גליה אבירם
שחיתות על דירטי בורגר בכפרה. צילום: גליה אבירם

ספיישלים לחודש ספטמבר ברשת אגאדיר

לכל אורך ספטמבר יוגשו ברשת אגאדיר מנות מיוחדות כמו המבורגר וואגיו פלאו 250 גר' – המבורגר מבשר וואגיו עם קורנביף, אסאדו מפורק, רוטב איולי צ'יפוטלה וירקות (89 שקלים); אסאדו מפורק בג'בטה – אסאדו מעושן על הגריל עם רוטב ברביקיו, מפורק לתוך ג'בטה, איולי צ'יפוטלה וירקות טריים (65 שקלים) ועוד.

רק עד סוף החודש המבורגר וואגיו פלאו באגאדיר. צילום: איתן וכס
רק עד סוף החודש המבורגר וואגיו פלאו באגאדיר. צילום: איתן וכס

עסקיות צהריים חדשות ב-L28, תל אביב

אחרי עסקיות השבת המשתלמות שלה, משיקה L28 עסקיות גם באמצע השבוע הכוללות מנה ראשונה במחיר המנה העיקרית. ראשון-חמישי בין השעות 17:00-12:00. בין המנות: קריספי פרייד צ'יקן המוגש על לחמניית בריוש לצד קולסלואו ביתי וקריספי תפוח אדמה; רביולי קרם אפונה ובזיליקום, גבינה יוונית, חמאת לימון וצ'ילי; המבורגר, צ'אטני עגבניות ופלפלים, בצל חרוך, טחינה וצ'יפס ועוד.
מתי: ראשון-חמישי, 17:00-12:00

L28 – כל הפרטים

עכשיו גם בעסקית רביולי קרם בזיליקום ואפונה ב-L28. צילום: יהונתן בן חיים
עכשיו גם בעסקית רביולי קרם בזיליקום ואפונה ב-L28. צילום: יהונתן בן חיים

שפים ותפריט חדשים במסעדת תל יצחק

הביסטרו בכניסה לקיבוץ תל יצחק מתחדש בשפים חדשים, שיצרו לו גם תפריט חדש. במטבח יבשל אייל ג'משי (כתית, גראמאסי טאברן בניו יורק) ובבייקרי טולי יקותיאל (יפו תל אביב, טוטו). בים המנות בתפריט החדש: קלמרי מסבחה על הפלנצ'ה עם טחינת זעתר יוגורט, מסבחת חומוס, פלפל שיפקה וגרעיני תירס מתוק (59 שקלים); סביצ'ה מוסר ים עם עגבניות, כוסברה וצ'ילי ירוק על קרם פרש וקרם תירס בחמאה (56 שקלים); ספייריבס טלה על ניוקי עם חזרת ורוטב ברביקיו (69 שקלים); טליאטלה שרימפס וצ'וריסוס בציר דגים וחמאה עם תרד וגבינת עיזים מעודנת (82 שקלים) ועוד.

תל יצחק – כל הפרטים

חדש בתפריט ספייריבס טלה וניוקי בתל יצחק. צילום: אנטולי מיכאלו
חדש בתפריט ספייריבס טלה וניוקי בתל יצחק. צילום: אנטולי מיכאלו

שף מנטור – מיזם חדש של סדנאות שף באינטרנט

שף מנטור הוא מיזם ראשון המציע סדנאות אונליין בתחום הבישול והאפייה עם מנטורים ושפים מובילים. האתר  של שף מנטור מזכיר ספריית וידאו ובה מספר קטגוריות שמנתבות את הנכנסים לתחומי הבישול שמעניינים אותם. לטובת כל קטגוריה גויסה דמות מובילה בתחומה: מאיר אדוני מתמקד בקטגוריית הדגים; אורי שפט מ"לחמים" מלמד את רזי אפיית הלחמים; אפרת ליבפרוינד מובילה את קטגוריית הקונדיטוריה; מתן אברהמס מדריך את קטגוריית הבשרים וטיפול נכון בנתחים והילה אלפרט תתן על כל הקשור לחומרי גלם ותהליכי בישול ביתיים. מחיר: 100 שקלים לארבע סדנאות.

אתר שף מנטור

כל הכוכבים נבחרת שף מנטור. צילום: איתיאל ציון
כל הכוכבים נבחרת שף מנטור. צילום: איתיאל ציון