עסקיות סוף השבוע הכי שוות

מנות אסיאתיות במסעדת טאיזו. צילום: אנטולי מיכאלו
מנות אסיאתיות במסעדת טאיזו. צילום: אנטולי מיכאלו

ארוחות עסקיות הן דבר נהדר, אבל למי יש זמן באמצע השבוע? אספנו את כל עסקיות סוף השבוע הכי שוות

31 ביולי 2019

ארוחות עסקיות אמנם הומצאו עבור אנשי עסקים שצריכים לאכול בצהריים תוך כדי פגישה אבל  הן כבר מזמן הפכו לדרך כיפית במיוחד לאכול במסעדות שבערב יקר יותר לאכול בהן. גם המסעדות מרוויחות מהסיפור – עבורן מדובר בדרך נהדרת למלא את המקום גם בשעות הצהריים. אבל חוץ מאשר בימי חופש חגיגיים, למי מאיתנו באמת יוצא לנצל את הארוחות המשתלמות האלה? בשנים האחרונות יותר ויותר מסעדות מציעות גם ארוחות עסקיות בסופי שבוע, כדי שכולם יוכלו להנות מעסקית שווה.

L28

בפלטפורמה הקולינרית L28, השף גבריאל ישראל מציע תפריט עסקיות סופ"ש במחיר של 90 שקלים לסועד. במחיר הזה מקבלים למרכז השולחן ערכת סלטים קטנה אבל איכותית, שכוללת סלט גזר מרוקאי עם סחוג גזר, ריקוטה ולימון כבוש; סלט תפוחי אדמה עם בצל מקורמל, חרדל וביצים ועוד סלטים, יחד עם לחם מחמצת וחמאה ולאחריהן בוחרים עיקרית מתוך מבחר משתנה שכולל מנות כמו עוף בסומאק עם פריקי, אנדיב צלוי וסלט שומר וטאסוס; פסטה עבודת יד עם זעתר, שמן זית, פטה, פיקורינו; דג ים עונתי עם סלט שומר, לימון חרוך, תפוח אדמה קריספי ועוד.
מתי: שישי-שבת, 15:00-12:00

L28 – כל הפרטים

מנת עוף לא שגרתית עוף בסומאק, L28. צילום: יהונתן בן חיים
מנת עוף לא שגרתית עוף בסומאק, L28. צילום: יהונתן בן חיים

טאיזו

ארוחת השבת של טאיזו אמנם לא זולה במיוחד, אבל תמורת 159 שקלים תוכלו לקבל שלוש מנות, מתוך מבחר שכולל כמעט את כל המנות שמככבות בתפריט הערב, במחיר זול הרבה יותר מהרגיל. בין המנות אפשר למצוא את כיסוני הדמפלינגס השנחניזי; סלט ירקות סיניים; סשימי סלמון; באטר צ'יקן; בקר וינדאלו ועוד.
מתי: שבת, 17:00-12:00

טאיזו – כל הפרטים

מבין הכוכבות של התפריט ירקות סיניים של "טאיזו". צילום: שרית גופן
מבין הכוכבות של התפריט ירקות סיניים של "טאיזו". צילום: שרית גופן

יא פאן

גם באחות הקטנה של טאיזו מציעים בשבת תפריט עסקית שכולל שלוש מנות לכל סועד, כאן במחיר 135 שקלים. גם ביא פאן הוא כולל כמעט את כל המנות מתפריט הערב, כך שהוא אופציה נהדרת לנסות אותן במחיר זול יותר. בין המנות: חסה בייבי ג'אם צלויה; צלחת סשימי עם קרם סויה וחמאת סאקה; שני שיפודים מגריל הרובטה; אטריות מזאמן ועוד.
מתי: שבת, 17:00-12:00

יא פאן – כל הפרטים

איזה כיף שהיא בעסקית צלחת סשימי ביא פאן. צילום: יפית שמחה
איזה כיף שהיא בעסקית צלחת סשימי ביא פאן. צילום: יפית שמחה

TYO

במסעדה היפנית TYO מציעים בימי שבת עסקית הכוללת ראשונה ועיקרית במחיר 90 שקלים. בין הראשונות אפשר למצוא: נאסו מיסו – חציל גריל במיסו לבן ועגבניות שרי. מתובלים בקארי, טמפורה ושומשום; סלט אצות עם תרד חלוט, פטריות שיטקה, אבוקדו, מלפפונים פריכים וויניגרט מיסו; אגדשי טופו קלאסי – טופו טמפורה בציר דאשי, פטריות נמקו, בצל ירוק וג’ינג’ר ועוד. העיקריות כוללות בעיקר קומבינציות סושי שונות, צמחוניות, עם דגים או פירות ים, אבל גם מנות כמו פילה סלמון בקראשי ולימון, תירס מהגריל ופירה בטטה; טורי קאצו קארי – רולדה של חזה עוף עם אספרגוס, אורז לבן וקארי יפני או אבי קטצו – שרימפס קריסטל בפנקו, אורז לבן וקארי יפני.
מתי: שבת, 17:00-12:00

TYO – כל הפרטים

הזדמנות לסושי לא יקר קומבינציית סושי ב-TYO. צילום: אפיק גבאי
הזדמנות לסושי לא יקר קומבינציית סושי ב-TYO. צילום: אפיק גבאי

יפו תל אביב

המסעדה של חיים כהן מגישה את אותה עסקית שבעה ימים בשבוע, כך שמי שמגיע לאכול בסוף השבוע מקבל בדיוק את אותו התפריט של העסקיות בימי החול, למעט הבדל אחד: בסופ"ש לא מקבלים שתיה במחיר הארוחה. במחיר המנה העיקרית מקבלים גם ראשונה מתוך מבחר שכולל טרטר דג ים, חציל מעושן, עגבניות ושמנת; כיסני שישברק במילוי לבנה, זעתר טרי ותרד תורכי; כבדי עוף צלויים עם תפוחי אדמה סופריטו ועוד. מבחר העיקריות כולל: ניוקי תפוחי אדמה, שמנת, תרד תורכי וגבינת המאירי (95 שקלים); חזה ברווז, ירקות מזוגגים ופירה (130 שקלים); זנב שור בבישול ארוך, טורטליני בטטה וראגו שורשים (126 שקלים); קבב טלה, ירקות צלויים בתנור וטחינת הר ברכה (115 שקלים) ועוד.
מתי: שישי-שבת, 17:00-12:00

יפו תל אביב – כל הפרטים

כמו באמצע השבוע מנת דג ביפו תל אביב. צילום: אסף רזון

מלגו ומלבר

גם במסעדת הדגים של שף מוטי טיטמן מגישים בשישי ובשבת בדיוק את אותה עסקית הצהריים של ימי החול, כך שלא תפספסו פה כלום, ולא תוסיפו עוד כסף רק כי שבת. הדיל פשוט, במחיר המנה העיקרית תקבלו גם מנה ראשונה מתוך מבחר שכולל סלט ירקות – עגבניות שרי, מלפפון בייבי, צנוניות, עלי נענע בזיליקום ובצל שרוף; קרפצ'יו דג וקריספי ג'ינג'ר עם אשכולית אדומה, צ'ילי חריף ועלי נענע; טרטר בקר עם סלרי, בצל וצלפים מיניאטורים, קרם עגבניות שרי צהובות וחרדל ועוד. העיקריות כוללות: פטוצ'יני פירות ים עם עגבנייה, טרגון וציר פירות ים (115 שקלים); פילה מוסר עם ארטישוק ירושלמי, תפוח אדמה ראטה, כרישה, תרד וקרם פרש (120 שקלים); לברק שלם עם עגבניות שרי, כרוב לבן שרוף, שעועית ירוקה וזיתי קלמטה (120 שקלים); פילה לוקוס עם ארטישוק ירושלמי אפוי, זוקיני וחזרת לבנה על קרם ארטישוק ירושלמי וניל (140 שקלים) ועוד.
מתי: שישי-שבת, 17:00-12:00

מלגו ומלבר – כל הפרטים 

לא מפספסים כלום סשימי דג ים במלגו ומלבר. צילום: אפיק גבאי
לא מפספסים כלום סשימי דג ים במלגו ומלבר. צילום: אפיק גבאי

הולה בראסרי

מסעדת הדגים ופירות הים של ויקטור גלוגר מציעה ארוחה שקוראים לה פה "בראנץ' שבת", אבל אופי המנות מזכיר הרבה יותר ארוחת צהריים מאשר בראנץ'. במחיר 135 שקלים לאדם מקבלים למרכז השולחן סלסלת לחמים ומבחר די גדול של מנות ראשונות כמו סביצ'ה לוקוס; קבב דגים; אמפנדס במילוי זנב שור וזיתים; פרוסות בגט עם נתחי פיקנייה מיובשת ועוד. לעיקריות אפשר לבחור פיצה מרגז חריפה עם חלפיניו, פלפל סוויט בייט, ביצה רכה ועלי רוקט; נתח קצבים עם פירה מדורה ובצלי שאלוט בציר בקר; המבורגר כבד אווז עם בצל מקורמל, צ'יפס ואיולי עגבניות שרי; תמנון על הפלנצ'ה, תפוח אדמה קונפי, שום, שמן זית ופטרוזיליה ועוד.
מתי: שישי-שבת, 17:00-12:00

הולה בראסרי – כל הפרטים

יותר צהריים מבראנץ' המנות של מסעדת הולה. צילום: ספיר קוסא
יותר צהריים מבראנץ' המנות של מסעדת הולה. צילום: ספיר קוסא

בסטה

גם בבסטה הממוקמת ליד שוק הכרמל, מגישים תפריט בשבת בצהריים שהם קוראים לו בראנץ'. לא מעט מהמנות אכן כוללות גם ביצים בדרכי הכנה שונות, אבל רובן כוללות גם בשר, דגים ופירות ים ויכולות לשמש על תקן ארוחת צהריים. הארוחה הזו היא גם הזדמנות טובה לאכול במסעדה שבשעות הערב שלה נחשבת יקרה למדי. בחיר המנה העיקרית תקבלו לשולחן לחם וחמאה עם 7-6 צלחות קטנות של מנות מהמטבח, כמו מסבחת שקדים, דג כבוש, איקרה ועוד מנות משתנות. בין העיקריות: נקניקיה עם פירה – 98 שקלים; חצי קילו מולים ושרימפס – 129 שקלים; בורקס סרטנים – 110 שקלים; מוח על הפלאנצ'ה – 110 שקלים, ועוד.
מתי: שבת, 17:00-12:00

בסטה – כל הפרטים

לא ממש בראנץ' ולא ממש צהריים נקניקייה בבסטה. צילום: אנטולי מיכאלו
לא ממש בראנץ' ולא ממש צהריים נקניקייה בבסטה. צילום: אנטולי מיכאלו

קפה פופולר

במסעדה של אבי ביטון מגישים בסוף השבוע עוד ארוחה שמשחקת על הקו הדק שבין בראנץ' לארוחה עסקית, אבל הכיף הגדול כאן הוא שפשוט לא צריך לבחור כלום, ומקבלים את כל המנות בתפריט לשולחן. תמורת 112 שקלים לסועד תקבלו המון צלחות שכוללות סלט כרובית עם עלים ירוקים, אגוזי לוז וגבינת פקורינו; ברוסקטה פריקסה עם טונה טרייה ולימון כבוש; סביצ'ה דג ים עם זעתר טרי ושמנת חמוצה; רוסטביף עם ביצת עין ושמן זעתר; סופריטו חציל עם ביצה חומה ויוגורט עיזים מקושקשת עם קרם כמהין ובריוש, ועוד מנות.
מתי: שישי-שבת, 14:00-10:00

קפה פופולר – כל הפרטים 

חלומם של המתלבטים הבראנץ' של קפה פופולר. צילום: my social
חלומם של המתלבטים הבראנץ' של קפה פופולר. צילום: my social

משייה

במשייה מגישים בימי שבת ארוחה שקוראים לה פה "פותחים שולחן". במחיר 142 שקלים מקבלים למרכז השולחן מנות ראשונות מתחלפות, רובן מבוססות על ירקות עונתיים, ואחריהן בוחרים עיקרית מתוך מבחר שכולל: כופתאות ריקוטה ופרמז'ן, פטריות, דלעת ושמנת חמוצה; מעורב ירושלמי, עמבה, חצילים סגולים, טחינה ולימון כבוש; פילה לברק, "חמין" מתירס שבור, פלפל חריף ופפריקה; ”רביולי" מתרד תורכי במילוי שרימפס, קלמרי בגריל וזיתים סורים; קבב דגים בטאבון, מנגולד ויוגורט עמבה ועוד.
מתי: שבת, 17:00-12:00

משייה – כל הפרטים

גם הוא בעסקית מעורב ירושלמי במשייה. צילום: אנטולי מיכאלו
גם הוא בעסקית מעורב ירושלמי במשייה. צילום: אנטולי מיכאלו

קיטשן מרקט

גם באחות הוותיקה של משייה בשוק הנמל מגישים ארוחה עסקית בימי שבת, רק שפה מדובר בארוחה סטנדרטית יותר של ראשונה ועיקרית, במחיר אחיד של 142 שקלים שכולל גם לחם ומטבלים. בין הראשונות אפשר למצוא: ביצה רכה, קרם מפטריות פורצ'יני, בריוש וקצף פרמזן; מרק כרובית, כרישה, שמנת ושמן כמהין; טרטר סלמון, איולי אסייאתי, אורז תפוח וטוגראשי ועוד. בעיקריות אפשר לבחור מבין: פסטה במילוי גבינת ריקוטה וקייל, ציר סרטנים, קלמרי ותרד; סלמון סו-ויד, קרמבל אצות ים ורוטב חציל מיסו; חזה עוף סו-ויד, קרם תפוז, סטייק שומר ובצלצלי פנינה; כבדי עוף צלוים, פרי העונה, קרם דלעת וטוויל בצל ועוד.
מתי: שבת, 17:00-12:00

קיטשן מרקט – כל הפרטים

עסקית מול הים אניוליטי ריקוטה ושרימפס בקיטשן מרקט. צילום: אביעד הרמן
עסקית מול הים אניוליטי ריקוטה ושרימפס בקיטשן מרקט. צילום: אביעד הרמן

מסה

במסעדת הדגל של אביב משה מגישים כבר שנים ארוכות את עסקית השבת שלהם, שיש לה מעריצים רבים. במחיר של 146 שקלים תקבלו פה מנת לחם, מנה ראשונה ומנה עיקרית, והתפריט כולל כמעט את כל הלהיטים המוכרים של המסעדה. ראוי לציין שגם המבחר פה, יחסית לעסקיות אחרות, גדול למדי. בין הראשונות אפשר למצוא ניוקי תפו"א, שרימפס, קרם גבינה כחולה, ביסק וחלמון שליו; "בקלאווה" עגל, קרם קוקוס, בטטה ג'ינג'ר, קינמון, טחינה, סילאן, פיסטוקים ואגוזים; פטה כבדים, סורבה אגסים שיכורים, מאפה בוגצה וריבת עגבניות שרי ועוד. בין העיקריות: טורטליני סלק וגבינת ריקוטה, קרם לימון, פקאן מתקתק ושברי קרוטונים; פילה לברק, רביולי בצלי שאלוט, פטריות, ארטישוק, עגבניות לחות וקציפת פורצ'יני; שרימפס וקלמרי סגול, רליש כבד אווז, קרם יוזו ופאף קינואה שחורה; רצועות פילה בקר, פטריות וקרם תפו"א בבלסמי ערמונים או בציר פלפלים ממדגסקר ועוד.
מתי: שבת, 16:45-12:00

מסה – כל הפרטים

עסקית ותיקה ואהובה רביולי במסה. צילום: יח"צ
עסקית ותיקה ואהובה רביולי במסה. צילום: יח"צ

קוואטרו

גם באחות הקטנה והאיטלקית של מסה מגישים ארוחה בשבת עם מחיר קבוע של 129 שקלים וגם בה ראשונה ועיקרית לכל סועד. בין הראשונות: "סוכריות" בטטה, חמאת הדרים וזעתר, צ'ילי אדום וגבינת בושה מקורמלת; קפרזה – מיקס עגבניות, ריחן, קוויאר בלסמי וקרעי גבינת מוצרלה; פסטה פלפל מלינגוויני חלמונים, פלפל שחור, זרעי עגבניה וחלמון כבוש; טורטליני כמהין, דוקסל פטריות, גבינת פרפוזולה וקרם עגבניות מעושנות ובין העיקריות: מוסר ים, טורטליני כמהין, דוקסל פטריות ופונדו לימון; טורטליני לחי, קרם שורשים, ציר מרלו ופרמזן; רצועות פילה בקר, קרם כמהין, רוטב של יין אדום, שום אפוי ותאנים ועוד.
מתי: שבת, 16:00-12:00

קוואטרו – כל הפרטים

שבת איטלקית רביולי עגבניות בקוואטרו. צילום: יח"צ
שבת איטלקית רביולי עגבניות בקוואטרו. צילום: יח"צ

פופינה

המסעדה של ארואל קמחי מציעים בימי שבת בצהריים תפריט שהוא מעין ארוחת טעימות קטנה מתפריט הערב של המסעדה. תמורת 156 שקלים כל סועד בוחר מנה ראשונה, מנת ביניים ומנה עיקרית, ואם חולקים, האופציות לארוחת טעימות מגוונת גדלות אפילו יותר. בין המנות: סשימי טונה; טרטר ג'ין & טוניק; פיצה פירות ים; המבורגר שרימפס, קנלוני לחי עגל ועוד.
מתי: שבת, 17:00-12:00

פופינה – כל הפרטים

קצת כמו ארוחת טעימות תפריט שבת בפופינה. צילום: חיים יוסף
קצת כמו ארוחת טעימות תפריט שבת בפופינה. צילום: חיים יוסף

דיינינגס

גם במסעדה היפנית היוקריתית דיינינגס מציעים בשישי ובשבת תפריט צהריים שהוא מעין תפריט טעימות והכרות עם התפריט, במחיר הרבה יותר משתלם מהמחיר בערב. תמורת 180 שקלים לסועד מקבלים לשולחן כמה מנות פתיחה קטנות, ולאחריהן כל סועד בוחר לעצמו שלוש מנות, ראשונה, ביניים ועיקרית. במנות הפתיחה אפשר למצוא אדממה; אושנקו-חמוצים יפניים בייתים מירקות העונה; סלט וואקמה ועוד. במנות הראשונות: סלט סובה; נאסו מיסו – חציל במיסו מתקתק ושומשום לבן; שרימפס בטמפורה (3 יחידות) ועוד. במנות הביניים: סשימי דג לבן עונתי עם קאוויאר, כוסברה ורוטב יוזו-שום; טרטר סלמון עם וואסאבי ורוטב וויניגרט חלפיניו; לחמניית באן מאודה עם מיני המבורגר, רוטבטריאקי וספייסי שומשום ועוד. ובעיקריות: טמפורה דונבורי על מצע אורז עם סויה מתוקה; זארו סובה – אטריות כוסמת קרות מוגשות בציר סובה-דאשי, שבבי טמפורה, בצל ירוק וואסאבי; אומקסה סושי מורי – בחירת השף של 4 יחידות ניגירי ו-6 יחידות סושי רול.
מתי: שישי-שבת, 16:00-12:00

דיינינגס – כל הפרטים 

יוקרתי במחיר נגיש תפריט צהריים בדיינינגס. צילום: יונתן בן חיים
יוקרתי במחיר נגיש תפריט צהריים בדיינינגס. צילום: יונתן בן חיים