יותם דוקטור: "נבגדנו על ידי המנהיגים שלנו"

מאבק המסעדנים בבלפור, יולי 2020. צילום: אייל יסקי
מאבק המסעדנים בבלפור, יולי 2020. צילום: אייל יסקי

המסעדן יותם דוקטור, הבעלים של האחים, דוק ואייבי: ב-17 ביולי לקחנו את גורלנו בידינו. 394 מילים על המצב

4 באוגוסט 2020

יום שישי, 17 ביולי, 7:00 בבוקר. שותה את הקפה על הספה. דבר ראשון פותח ynet להתעדכן בחדשות, הרגל שפיתחתי בימי הקורונה, אתם יודעים – לראות שהשמים לא נפלו בזמן שישנתי. אבל השמים נפלו. הממשלה החליטה שעלינו לסגור את העסקים תוך שעות אחדות, וזהו הרי יום שישי, תחילתו של סוף השבוע שנערכנו אליו מאמצע השבוע. על המשמעויות של סגירת מסעדה בתחילת הסופ”ש וללא התראה דובר רבות. כבר הוסכם שהייתה זו החלטה עלובה.

תחושות של ייאוש וכעס מציפות את הגוף וקשה לחשוב ישר. שוב נבגדנו על ידי המנהיגים שלנו. תחושות הבטן אומרות לא לסגור, להישאר פתוחים בכל מקרה. להסתכן ברישום פלילי ובקנסות כבדים.

סבב התייעצויות קצר וההחלטה עוברת. האחים, דוק ואייבי יישארו פתוחות. מעדכנים צוותים, מעדכנים לקוחות שהזמינו ומוציאים הודעה ברשתות – אנחנו פתוחים למרות הכל. ואנחנו לא לבד. איתנו עשרות מסעדות שנשארות פתוחות, ועד אחר הצהריים כבר אלפי מסעדות מודיעות שהן לא סוגרות.

תודה לחברי הממשלה שהביאונו עד הלום מחאת המסעדנים בבלפור, יולי 2020 צילום: אייל יסקי
תודה לחברי הממשלה שהביאונו עד הלום מחאת המסעדנים בבלפור, יולי 2020 צילום: אייל יסקי

אני באופן אישי מבטל את הנסיעה לארוחת שישי אצל הוריי ומתכונן למשטרה שתבוא לקחת אותי.

שיחות על אוכל: ריאיון עם אסף דוקטור

רגע לפני כניסת השבת הממשלה מתקפלת. נותנים לנו עוד כמה ימים להתארגן לסגירה. המרד ממשיך גם לשבוע העוקב ועד היום (3.8) אנחנו פתוחים (טפו חמסה). ענף שלם החליט לקחת את גורלו בידיו וכך מנע גל נוסף ומיותר של פשיטות רגל.

אני מרגיש צורך לומר תודה: תודה שהחלטתם להגביל אותנו ל־ 20 בפנים ו־ 30 בחוץ בלי קשר לגודל המסעדה, תודה על הזגזוגים היומיומיים, על החלטות שטחיות שנבעו משיקולים פוליטיים ואישיים, תודה שלא הסכמתם לחשוף את נתוני ההדבקה במסעדות

אני מרגיש צורך לומר תודה לחברי הממשלה: תודה שפתחתם את איקאה לפני כל המשק, כי חבר של ליצמן זה הכי חשוב, תודה שלא נתתם לנו את כספי הפיצויים שלנו, אבל לעצמכם סידרתם העלאה, תודה שהחלטתם לחלק כסף למי שלא צריך, בזמן שלאנשים אין מה לאכול, תודה שבמשך כל חצי השנה הזאת לא הכנתם תוכנית להתמודדות עם המשבר, שרק עתה הסכמתם למנות איש מקצוע שינהל אותו, תודה על היעדר השקיפות בקבלת ההחלטות ועל גניזת תוכן ישיבות הממשלה ל־ 30 שנה, תודה על קמפיין ההפחדה שמנע מהקהל להגיע אלינו למסעדות, תודה שהחלטתם להגביל אותנו ל־ 20 בפנים ו־ 30 בחוץ בלי קשר לגודל המסעדה, תודה על הזגזוגים היומיומיים, על החלטות שטחיות שנבעו משיקולים פוליטיים ואישיים, תודה שלא הסכמתם לחשוף את נתוני ההדבקה במסעדות, תודה על העברת חוק הדיקטטורה המסמיכה אתכם להמשיך להתנהל איך שבא לכם, תודה שהחלטתם לסגור אותנו באישון לילה, ללא התראה, לפני סוף שבוע של הזמנות. תודה לך ממשלה יקרה, בזכותך התעוררנו. אפשר להגיד שבזכותכם אנחנו חזקים ומאוחדים יותר מאי פעם.

ב־17 ביולי בבוקר אמנם התעוררנו חבולים ומוכים, אבל סיימנו את היום מאוחדים, מלאי מרץ והשראה. 17 ביולי 2020 הוא יום הכרזת העצמאות של ענף המסעדנות בישראל, ועד כמה שהכל נראה אבוד, אנחנו עוד נעשה ונצליח. כי מעתה גורלנו בידינו.