על בטן מלאה

קולנוע קולינרי: מה לראות ולאכול בפסטיבל הסרטים בחיפה?

"מאסטר שפית" בפסטיבל הסרטים חיפה 2022
"מאסטר שפית" בפסטיבל הסרטים חיפה 2022

אורח חגיגי עם כוכב מישלן, הקולינריה הקסומה של איי פארו ושפית צרפתיה שמשנה את החיים לנערים מהגרים - כל הסרטים והאירועים הקולינריים בפסטיבל הסרטים חיפה 2022

3 באוקטובר 2022

פסטיבל הסרטים בחיפה, שמתקיים זו השנה ה־38 בתאריכים 8־17 באוקטובר (סוכות), הוא תמיד חגיגה וסיבה טובה לבקר בעיר הצפונית. וכן, וגם לאכול בה על הדרך, כי אין כמו האוכל בחיפה. גם השנה, יארח הפסטיבל רצועת סרטים קולינרית – ארבעה סרטים עלילתיים ותיעודיים שעוסקים בתרבות המזון העולמית.

הנושא המרכזי ברצועת הסרטים הקולינרית השנה הוא "איך מעכלים חיים?" (תרתי משמע) – איך הופכים בדידות, כאב, פחד, אכזבות, חלומות ואהבה להצלחה? הרצועה תעסוק בכל מה שנסתר וגלוי, במזון לגוף ולרוח. כמו בשנים קודמות, תלווה כל אחת מההקרנות בדיונים עם שפים ואנשי קולינריה ישראליים ובינלאומיים (כולל, הפעם, שף עם כוכב מישלן מפורטוגל), בהנחיית אשת האוכל והמלים הילה אלפרט, ואיך לא – בטעימות.
הנה כל הפרטים:

סיפור חיים מרתק ואישיות מורכבת שף לובומיר סטאנישיץ, אורח פסטיבל הסרטים בחיפה 2022
סיפור חיים מרתק ואישיות מורכבת שף לובומיר סטאנישיץ, אורח פסטיבל הסרטים בחיפה 2022

לובומיר סטאנישיץ': פעימת לב (פורטוגל, 2021)

סרט הביכורים של מוניקה פרנקו, שהיא גם אשתו של השף לובומיר סטאנישיץ'  – כוכב הסרט ואורח הפסטיבל. סטאנישיץ' כבר חי את החלום – מסעדה עם כוכב מישלן בליסבון, תוכנית טלוויזיה מצליחה ואחוזה מרהיבה עם גינה אורגנית. אבל עד מהרה נגלה שמאחורי החזות הכריזמטית מסתתרים סיפור חיים מרתק ואישיות מורכבת: סיפורו של לובו מוביל אותנו אל סרייבו קרועת המלחמה, אל הגירה, חלומות על הצלחה, יצירתיות, אמביציה ותיאבון בלתי פוסק לחיים. במשך מספר שנים עקבה פרנקו אחר העליות והמורדות של בן זוגה כאדם, בשלן ודמות ציבורית. היא משרטטת דיוקן אנושי ואינטימי על אודות חלומות, תקווה, עבודה קשה וכמובן – אוכל טוב.
בתום ההקרנה יתקיים מפגש עם השף לובומיר סטאנישיץ וזוגתו, במאית הסרט מוניקה פרנקו. לאחר המפגש ארוחת טעימות בגן הפסטיבל.

לפרטים ורכישת כרטיסים

איפה אוכלים בין סרט לסרט? רשימת המסעדות המומלצות בחיפה

LJUBOMIR STANIŠIĆ:  HEARTBEAT Documentary Film (trailer) from Monica Franco on Vimeo.

 

הקולינריה של איי פארו "נורדי זה טבע" בפסטיבל הסרטים חיפה 2022
הקולינריה של איי פארו "נורדי זה טבע" בפסטיבל הסרטים חיפה 2022

נורדי זה טבע – כוכבי מישלן (דנמרק וספרד, 2021)

איי פארו הם מיקרוקוסמוס עתיק של היסטוריה נורדית-סקנדינבית, חומרי גלם מעולים, תעשיית פירות ים משגשגת, מפלים מרהיבים, אנשים מיוחדים, והפנינה שבכתר – מסעדת KOKS. לפני הקורונה הגיעו אנשים מכל רחבי העולם לאיים במיוחד כדי לסעוד במסעדת העילית המגישה תפריט הגדל ומיוצר כולו בטווח של 500 מייל מהמסעדה, בשטח הררי, עם טמפרטורות קפואות בחורף וחשיכה מוחלטת. הסרט התיעודי עוקב אחר חיי היומיום באיים ואחר המסעדה המעוטרת בשני כוכבי מישלן, מציג בפנינו את השף הצעיר תושב המקום פול אנדריאס זיסקה ובוחן את המסורות, ההיסטוריה והמנהגים שמייחדים את מסעדת היוקרה המרוחקת ביותר בעולם.
בתום ההקרנה יתקיים מפגש עם  במאי הסרט ראסמוס דינסן, לאחר המפגש ארוחת טעימות בגן הפסטיבל.

לפרטים ורכישת כרטיסים

Michelin Stars II – Nordic by Nature from Sweet & Savoury Film Company on Vimeo.

 

המשקה התרבותי ביותר בהיסטוריה של האנושות "מן האדמה לשולחן" בפסטיבל הסרטים חיפה 2022
המשקה התרבותי ביותר בהיסטוריה של האנושות "מן האדמה לשולחן" בפסטיבל הסרטים חיפה 2022

מן האדמה לשולחן – מדריך לאוהבי יין (דנמרק, 2022)

יין הוא לא רק יין. הוא עבודה קשה, תשוקה ללא גבולות, עוגן לאירועים חברתיים, מפתח לחושים. יין נושם וחי ונוסע בעולם. הסרט התיעודי "מן האדמה לשולחן" מוביל אותנו כל הדרך מן הגפנים העירומות של אמצע החורף ועד למרתף הצונן בו מוחזקים הבקבוקים המוכנים; ממטבחים מסורתיים ועד לאירועים גסטרונומיים; מימים קשים ביקב ועד לאורות הנוצצים של מסעדות יוקרה. אנחנו פוגשים מומחים ליין, שפים, מדענים, סומלייה ועוד, לומדים על התעשיה והעשייה מכל הכיוונים, על מה הופך יין לנפלא, על השילוב הנכון בין יין לאוכל. כל מה שצריך לדעת על המשקה התרבותי ביותר בהיסטוריה של האנושות.
בתום הסרט יתקיים מפגש עם הסומלייה ואיש היין אבירם כץ

לפרטים ורכישת כרטיסים

Terroir to table – trailer.mp4 from DR Sales on Vimeo

שיעורים לחיים "מאסטר שפית" בפסטיבל הסרטים חיפה 2022
שיעורים לחיים "מאסטר שפית" בפסטיבל הסרטים חיפה 2022

מאסטר שפית (צרפת, 2022)

קאתי חולמת לפתוח מסעדה משלה. כשאנחנו פוגשים אותה היא עובדת אצל שפית סלבריטאית, שמבשלת הרבה פחות טוב ממנה, ועוזבת בטריקת דלת. היא מתקשה למצוא עבודה חדשה ובסופו של דבר מתחילה לעבוד כטבחית בקפיטריה של מרכז קליטה לנערים מהגרים, המגיעים לצרפת ממדינות אפריקה. ההתחלה, כמובן, לא פשוטה, אך בהדרגה התשוקה של קאתי לבישול משפיעה על הנערים, וגם להם יש שיעור או שניים ללמד אותה.

הבמאי לואי-ז'וליאן פטי כבר הקסים אותנו עם "מועדון הנשים השקופות". ב"מאסטר שפית" הוא רוקח את אותו שילוב של צדק חברתי, קבלה, חלומות והומור, מתבל בגסטרונומיה צרפתית ומגיש דרמה קומית מהנה ומחממת לב.
בתום ההקרנה יתקיים דיון עם השף חיים כהןלאחר הדיון ארוחת טעימות בגן הפסטיבל. 

לפרטים ורכישת כרטיסים

פסטיבל הסרטים חיפה, 8-17.10.22
התכנית המלאה, לוח הקרנות ורכישת כרטיסים באתר הפסטיבל