ליאור משיח
שוגר וומן
בוגרת לימודי קונדיטוריה ואפיית לחם ב- International Culinary Center במנהטן. שימשה כשף-קונדיטורית במסעדת פרונטו, עבדה כסטאז'רית בנומה שבדנמרק והיום כותבת בלוג ומנחה סדנאות אפייה.

הכינו ביתכם לחורף

אופים פאי תפוחים מכל הסוגים והצבעים, הריח והטעם שלו יהפכו את הבית למקלט מכל סערה שמשתוללת בחוץ

16 בינואר 2020
עוגת תפוחים אומברה של ליאור משיח. צילום ליאור משיח
עוגת תפוחים אומברה של ליאור משיח. צילום ליאור משיח

ביום שישי הלכתי לשוק של שרונה לבדוק את "שישי חקלאי" – מיזם נהדר שמכנס אל השוק חקלאים שמוכרים ירקות ופירות טריים טריים – ישר מהשדה. הגעתי מוקדם בבוקר, קצת לפני כולם. השוק היה מקסים מלא בדוכנים צבעוניים של ירקות ופירות, גבינות, מאפים ותבלינים, הרגשתי שכל התוצרת מחכה רק לי (נראה לי ששישי חקלאי יהפוך אצלי למסורת).  

שוטטתי בין הדוכנים במצב רוח יצירתי. דוכני הירקות והפירות שרו לי בתזמורת של צבעים שלא יכולתי להתעלם ממנה הם הזכירו לי איך לא מזמן (בביקור האחרון שלי בניו יורק) שוטטתי בשוק האיכרים ביוניון סקוור וכל מה שרציתי היה לקחת ארגז של תפוחים מכל הסוגים איתי הביתה ולהכין פאי. רק שלא היה לי איך, במלון הרי אין בכלל מטבח ותנור.

השוק בשרונה התגלה כהזדמנות מושלמת לממש סוף סוף את התשוקה שנולדה בניו יורק. עברתי בין הדוכנים ואספתי לי תפוחים מכל צבע וסוג שהיו שם. בבית, נכנסתי למטבח, והתחלתי לרדד בצק. הכנתי חמאה חומה, פרסתי תפוחים ההשראה הייתה פאי אומברה משגע שהכינה חברתי מולי: בפאי שלה התפוחים  שחו בקרמל חמאה חומה. אני הכנתי קרם שקדים, שתלתי בתוכו את התפוחים, ואת הקרמל הפכתי לזיגוג מבריק שיושב מעל לתפוחים. 

את הפאי, שימלא את הבית בריח שיגרום לכם לא לרצות לצאת לעולם, אפשר להכין גם בלי קרם השקדים. 

עוגת תפוחים אומברה של ליאור משיח. צילום ליאור משיח
עוגת תפוחים אומברה של ליאור משיח. צילום ליאור משיח

למתכון פאי תפוחים אומברה של ליאור משיח