ליאור משיח
שוגר וומן
בוגרת לימודי קונדיטוריה ואפיית לחם ב- International Culinary Center במנהטן. שימשה כשף-קונדיטורית במסעדת פרונטו, עבדה כסטאז'רית בנומה שבדנמרק והיום כותבת בלוג ומנחה סדנאות אפייה.

רומן של חורף

ליאור משיח מסדרת לכם נסיך עונתי שקל להתאהב ושמתמסר בקלות - מרק פטריות וערמונים מכל החומרים הכי טובים של החורף

28 בינואר 2020
מרק פטריות וערמונים של ליאור משיח. צילום: ליאור משיח
מרק פטריות וערמונים של ליאור משיח. צילום: ליאור משיח

גם שונאי חורף מושבעים מוצאים משהו לאהוב בו. בעצם, אם מבררים קצת, מגלים שלכל אחד יש איזה רומן חורפי סודי: אחדים אוהבים לצפות בגשם המטפטף מעבד לחלון (במיוחד כשהם נמצאים בצידו הנכון), אחדים אוהבים ימי שבת סגריריים – כאלו שבמהלכם נשארים מכורבלים במיטה עד מאוחר, מקשיבים לטירוף בחוץ ויודעים שהיום לא צריך ללכת לשום מקום. אחרים אוהבים את האוכל – את החמין, את תבשילי הקדרה, את המרקים. הו, המרקים. מרקים הם אהבה קלה, לא צריך להתאמץ בשבילם, לחזר אחריהם ארוכות. לרוב, הם הפשוטים והזריזים ביותר להכנה. אם מסתכלים עליהם בעיניים חדשות אפשר גם להגיד שהם בעצם סלטים חמים וככאלו הם למעשה עניין בריא למדי. טוב, אולי לא חייבים להסתכל עליהם ככה.
אני אוהבת כל כך הרבה סוגי מרק, אבל יש לי בלב פינה חמה במיוחד למרקי פטריות. בבית של אמי הכוכבים הגדולים של ארוחת החורף היו מרקי פטריות. אמא שלי הדביקה אותי. ברגע שהפטריות מפציעות בשווקים אני יוצאת ומפרקת מדף שלם. כל הסוגים, כל הגדלים. המגוון של פטריות שזמין לנו בארץ גדל משנה לשנה ועכשיו לשמחתי יש גם פטריות שיטאקה טריות שהן קפסולה אוממית מטרפת שמרגשת אותי כל פעם מחדש.
מרק הפטריות שבחרתי לחגוג איתו את החורף השנה אינו מרק פטריות קלאסי והוא גם לא דומה למרקי הפטריות שעליהם גדלתי. זה מרק מעט אחר: יש בו עושר טעמים מאוד גדול – בזכות נוכחות של שום, בצל, פטריות, עשבים ותבלינים (כמו אגוז מוסקט וג'נג'ר), המרקם שלו עשיר, חלק וקטיפתי הודות לשמנת וערמונים טחונים ויש לו ניחוח שאי אפשר לעמוד בפניו.
החורף כבר מזמן הוכיח לנו שהשנה, הוא כאן כדי להישאר. עכשיו רק נותר להכין מרק.

למתכון: מרק פטריות וערמונים שיסדר לכם חורף חם במיוחד