מתכון

אמריקן אפל פאי

מקורו של פאי התפוחים האמריקאי במתיישבים מהולנד ומאנגליה, שהביאו עמם את אהבתם לפרי העסיסי

38,917 בשלנים התעניינו במתכון זה
נובמבר 2019
אמריקן אפל פאי. צילום: shutterstock
אמריקן אפל פאי. צילום: shutterstock

זהו אחד המאכלים הפטריוטיים ביותר של האמריקאים, והראיה לכך בתשובתם של החיילים האמריקאים שלחמו במלחמת העולם השנייה לשאלה מדוע הם נלחמים – "למען אימא ולמען פאי התפוחים".

זמן קירור: 60 דקות

תבנית בקוטר 26 ס"מ

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק

למלית

אופן ההכנה

להכנת הבצק

1

מעבדים במעבד מזון בפולסים קצרים את הקמח, הסוכר, המלח והחמאה עד קבלת תערובת פירורית.

2

מוסיפים את הביצה ומי הקרח עד קבלת בצק אחיד ומעט לח (אך לא דביק). משטחים את הבצק, עוטפים בניילון נצמד ומעבירים למקרר למשך 60 דקות.

3

מרדדים מחצית מכמות הבצק וחותכים אותו לרצועות בעובי 1/2 ס"מ ובאורך הארוך מעט מקוטר התבנית. שומרים את הרצועות במקרר עד הרכבת הפאי.

4

מרדדים את מחצית הבצק הנותר לעיגול בעובי 1/2 ס"מ ובקוטר הגדול מעט מקוטר התבנית. מרפדים עמו את התבנית והדפנות. דוקרים את הבצק במזלג ומעבירים למקפיא עד הרכבת הפאי.

להכנת המלית

5

מערבבים בקערה את התפוחים, מיץ הלימון, הסוכר החום, הקמח, הקינמון, אגוז המוסקט ותמצית הווניל עד שכל התפוחים מצופים בתערובת.

6

מוזגים את מלית התפוחים לתבנית הפאי ומפזרים מעל את קוביות החמאה. מסדרים מעל את רצועות הבצק בחפיפה בצורת שתי וערב ומהדקים את השוליים במזלג.

7

אופים את הפאי במשך 15 דקות בתנור שחומם מראש ל-220 מעלות. מנמיכים את חום התנור ל-180 מעלות וממשיכים לאפות במשך 40¬-45 דקות עד ריכוך התפוחים והשחמה. מצננים ומגישים