מתכון

אספרגוס בקרם שומר וביצה רכה

שפים מבשלים בבית: דור וגנר מכין מנה ראשונה אלגטית שכיף לנגב בפרוסה עבה של לחם

10,412 בשלנים התעניינו במתכון זה
מרץ 2020
אספרגוס בר בגוורדיה בלנקו וביצה רכה. מתכון וצילום: דור ונגר
אספרגוס בר בגוורדיה בלנקו וביצה רכה. מתכון וצילום: דור ונגר

ההשראה למנה הזו היא אחו בלנקו – קרם שקדים ושום ספרדי – רק שאת השום החלפתי בשומר (בספרדית: אינוחו) שמתבשל בשמן זית.

הכנת קונפי אולי נשמעת מרתיעה, אבל מדובר בטכניקה פשוטה מאוד: פשוט מכסים ירק בשמן ומבשלים על הכיריים או צולים בתנור על חום נמוך של 100 מעלות עד שהירק מתרכך. אפשר לבשל בטכניקה הזאת איזה ירקות שרוצים – המתכון הזה יעבוד נפלא גם עם קונפי כרובית, ארטישוק או ארטישוק ירושלמי. למתכון הזה דרושה פקעת שומר אחת – אבל אם כבר מכינים, שווה להכין כמות גדולה; הקונפי יכול להישמר במקרר אפילו חודשים (כשהוא מכוסה בשמן).

מה עוד עושים עם קונפי? קונפי שומר אפשר להגיש עם גבינת המאירי עם זילוף נדיב של שמן זית, כתוספת לפסטה או פיצה. האינוחו בלנקו יכול לשמש אתכם גם כמלית לפסטות.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לאינוחו בלנקו

להגשה

אופן ההכנה

מכינים אינוחו בלנקו

1

מניחים שומר, שיני שום ורוזמרין בסיר קטן ויוצקים שמן זית לכיסוי. מבשלים על אש קטנה מבלי להגיע לרתיחה (אם יש מדחום - על 100 מעלות או קצת פחות) עד שהשומר רך מאוד. מסננים, נפטרים מהרוזמרין ומצננים.

2

קולפים את שיני השום המבושלות (לוחצים בעדינות על הקליפה) וטוחנים אותן ביחד עם השומר המבושל, שקדים ולחם לקבלת קרם חלק. מתבלים במיץ לימון, מלח ופלפל שחור לפי הטעם.

מרכיבים ומגישים את המנה

3

חולטים גבעולי אספרגוס במים רותחים כדקה ומעבירים מיד למי קרח.

4

מבשלים ביצה במים רותחים ומומלחים במשך 6 דקות ומעבירים מיד למי קרח. קולפים.

5

מורחים את האינוחו בלנקו על צלחת. מניחים עליו את האספרגוס והביצה וחותכים בעדינות את הביצה, כך שהחלמון הנוזלי נשפך על האספרגוס. זורים מלח ים וסומאק ומגישים מיד.