מתכון

ארנצ’יני ברוקולי ברוטב עגבניות שרי צלויות

הילדים ייהנו לגלות איך הבישול מרכך את הברוקולי הקשה, יאהבו ליצור מהעיסה כדורים בידיים חשופות ולראות אותם הופכים למין קציצה פריכה ומגובשת באפייה

33,545 בשלנים התעניינו במתכון זה
אוגוסט 2020
ארנצ’יני ברוקולי ברוטב עגבניות שרי צלויות של רינת צדוק. צילום: שני בריל, סטיילינג: דרור גולן, כלים: עדי ניסני
ארנצ’יני ברוקולי ברוטב עגבניות שרי צלויות של רינת צדוק. צילום: שני בריל, סטיילינג: דרור גולן, כלים: עדי ניסני

שימו לב, לפני שמתחילים – האורז דורש השרייה מוקדמת של 4 שעות.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לארנצ'יני

ל-600 מ"ל רוטב עגבניות שרי צלויות

אופן ההכנה

1

מביאים שפע מי מלח לרתיחה בסיר גדול, מוסיפים אורז, מבשלים 20 דקות עד שהאורז מתרכך ומסננים.

2

מחממים שמן זית במחבת מעל להבה בינונית, מוסיפים בצל ומטגנים 4 דקות להזהבה, מוסיפים ברוקולי ותרד, מערבבים, מבשלים 5 דקות ומורידים מהאש.

3

מחממים תנור ל-220 מעלות ומרפדים תבנית תנור בנייר אפייה. מעבירים אורז מבושל, בצל, תרד וברוקולי מטוגנים לקערה, מוסיפים את כל יתר החומרים, מערבבים-לשים בידיים לתערובת אחידה ורכה, מכסים את הקערה בניילון ומעבירים למקרר לחצי שעה (בינתיים אפשר להכין עם הילדים את הרוטב).

4

מוציאים את התערובת מהמקרר ויוצרים כדורים קטנים (בגודל של כדורי פינג פונג). אם התערובת מתפוררת ולא מתגבשת טוחנים 1/3 מהתערובת ב-3-2 פולסים במעבד מזון, מחזירים לקערה ומערבבים עם יתר התערובת. מניחים את הכדורים בתבנית ואופים 20-15 דקות עד שהם מזהיבים והופכים פריכים. מגישים חם על רוטב עגבניות שרי צלויות.

להכנת הרוטב

5

מחממים תנור ל-240 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה.

6

מסדרים עגבניות בתבנית, יוצקים עליהן שמן זית ומערבבים כך שהשמן יעטוף אותן. מסדרים בין העגבניות 4-3 שיני שום קלופות, מפזרים כפית מלח ים אטלנטי ואופים כ־25 דקות עד שהעגבניות מקבלות גוון זהוב ומגירות נוזלים. מוציאים מהתנור ומצננים לפחות 10 דקות.

7

מעבירים לבלנדר או למעבד מזון וטוחנים 3-2 דקות לרוטב סמיך ואדום.