מתכון

דפי אורז ממולאים

כשהסינים הגיעו לאינדונזיה נוצרה מנה שמשלב בין דפי האורז שלהם לתיבול המקומי

97,191 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2019
דפי אורז ממולאים של אתי אלימלך | צילום: דן לב | סגנון: דלית רוסו
דפי אורז ממולאים של אתי אלימלך | צילום: דן לב | סגנון: דלית רוסו

מי שיקום ויצעק "אבל רגע, זה ספרינג רול!" צודק; כמו ההולנדים גם הסינים הגיעו לאינדונזיה בחיפוש אחר תבלינים. הם הקימו קהילה על האי ג'אווה וחוץ מכישורי ספנות הביאו גם כמה מאכלים שנטמעו במטבח המקומי כמו דפי האורז, שבאינדונזיה קוראים להם "לומפיה".

להכנת המתכון צריך 1 כף גדושה סמבל

החומרים טבלת מידות ומשקלות

למלית

לאידוי

להגשה

אופן ההכנה

מכינים את המלית

1

מחממים שמן בווק ומטגנים בצל עד שקיפות. מוסיפים סוכר וכרוב ומקפיצים עד שהבצלים והכרוב משחימים קלות. מוציאים מהווק בעזרת כף מחוררת ומניחים בצד.

2

מוסיפים שום, שאלוט, ג'ינג'ר וסָמְבָּל ומקפיצים כחצי דקה עד שהנוזלים בווק מצטמצמים. מוסיפים בשר טחון ומקפיצים כ- 3 דקות עד שהבשר מתפורר. מוסיפים תערובת חמשת התבלינים ותרד ומטגנים עד שהתרד נטמע בבשר. מקפיצים עוד כ- 4 דקות עד שהנוזלים מצטמצמים.

3

מוסיפים צ'ילי, סויה ואת תערובת הכרוב והבצל תוך כדי ערבוב וממשיכים להקפיץ כדקה עד שבתחתית הווק אין נוזלים. מצננים.

ממלאים את דפי האורז

4

מכינים קערה עם מים פושרים ומשרים דפי אורז במים כחצי דקה עד לריכוך. רצוי להשרות רק 3 דפי אורז בכל פעם כדי להימנע מריכוך יתר וקריעה.

5

מניחים דף אורז על מגבת מטבח. שמים בתחתיתו כף גדושה מהמלית ומקפלים את השוליים למרכז. מגלגלים מהצד התחתון כלפי מעלה. אם לא מגישים מייד, שומרים בקופסה אטומה במקרר עד יומיים.

מאדים ומגישים

6

מניחים עלי כרוב בתוך סלסילת אידוי ומסדרים עליהם את גלילות דפי האורז. מניחים על סיר עם מים רותחים, מכסים את הסלסילה ומאדים כ- 4 דקות עד שדפי האורז מבריקים ולחים.

7

יוצקים סויה על דפי האורז סויה וזורים למעלה בצל ירוק.