מתכון

טארטלטי קדאיף ממולאים בקרם וניל ושוקולד לבן

קונדיטוריה היא, כידוע, מדע מדויק. דווקא בגלל זה כל כך נעים לפעמים לעבוד עם חומר גלם סלחני כמו אטריות קדאיף

4,673 בשלנים התעניינו במתכון זה
יוני 2019
טארטלטי קדאיף ממולאים בקרם וניל ושוקולד לבן ברוטב טופי דבש של אילה ענבר אפללו. צילום: שרית גופן. סטיילינג: ענת לבל
טארטלטי קדאיף ממולאים בקרם וניל ושוקולד לבן ברוטב טופי דבש של אילה ענבר אפללו. צילום: שרית גופן. סטיילינג: ענת לבל

אמצו את הרוטב הטעים הזה לקינוחים אחרים: אני אוהבת לצקת אותו על עוגות דבש בחושות (בתנאי שהן לא מתוקות מדי) או על לחם בננות.

טיפ: יש לשמור את האטריות מכוסות עד לשימוש בהן כדי שלא יתייבשו. אפשר להקפיא אטריות קדאיף, ואף להקפיאן שוב אם נשארו כאלה שלא השתמשתם בהן.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לחמאה חומה

לקרם וניל ושוקולד לבן

לרוטב טופי דבש

לקישוט

אופן ההכנה

מתחילים בהכנת הקרם

1

ממיסים בבן מארי (או במיקרוגל) 160 מ"ל (2/3 כוס) שמנת מתוקה, שוקולד לבן ומחית וניל עד שהשוקולד נמס. טורפים לתערובת חלקה. מכסים בניילון נצמד ומעבירים למקרר ל-5 שעות לפחות עד שהקרם מתייצב.

מכינים חמאה חומה

2

ממיסים חמאה בסיר בינוני עם דפנות גבוהות על להבה בינונית ומבשלים כ-15 דקות עד שהחמאה חומה ומפיצה ניחוח אגוזי ותחתית הסיר חרוכה מעט. מסירים מהאש, מסננים את החמאה ומצננים לטמפ' החדר. אפשר להכין את החמאה החומה מראש, לשמור במקרר ולהמיס אותה במיקרוגל בשעת הצורך.

מכינים את הטארטלטים

3

מחממים תנור ל-150 מעלות. מערבבים בקערה 60 גרם חמאה חומה מומסת וסוכר ומוסיפים אטריות קדאיף. מערבבים בעדינות עד שכל האטריות משוחות בתערובת ומפרידים מעט אטריות שנדבקו זו לזו. מרפדים קוקוטים בקוטר 6 ס"מ בחופנים קטנים של אטריות הקדאף עד לכיסוי שטח הפנים של כל קוקוט. פותחים מעט את האטריות כדי לוודא שיהיו בעלות מרקם אוורירי ולא דחוס. אופים כ-25-20 דקות עד שהאטריות זהובות. מצננים לטמפ' החדר ומחלצים את הטארטלטים מהקוקוטים.

4

מניחים את החומרים בסיר בינוני ומביאים לרתיחה על להבה בינונית תוך כדי ערבוב בכף עץ. כשהתערובת מסמיכה מעט מנמיכים את הלהבה וממשיכים לבשל כ-2 דקות תוך כדי ערבוב עד שהרוטב סמיך ומצפה את כף העץ בשכבה עבה. מסירים מהלהבה ומצננים לטמפ' החדר. מסיימים את הכנת הקרם ומרכיבים את המנה: מקציפים במהירות גבוהה את קרם הווניל עם יתרת השמנת רק עד לקבלת קרם יציב (כשמושכים מעט את הקרם כלפי מעלה נוצרת צורה של מקור) — נזהרים מהקצפת יתר שתיצור מרקם גרגירי. ממלאים את הטארטלים בקרם בעזרת כפית או שק זילוף עם צנתר חלק או משונן. מעבירים למקפיא ל-15-10 דקות עד שהקרם מתייצב. מזלפים מעט מהרוטב על כל טארטלט בעזרת כפית. מפזרים מעל מעט מתערובת האגוזים וכמה גרגירים של מלח ים.

להכנה מראש

5

את הטארטלטים האפויים אפשר לאחסן בקופסה אטומה ולשמור עד 5-4 ימים בטמפ' החדר. אם הטארטלטים לא נראים פריכים מספיק (ספגו מעט לחות), מייבשים אותם בתנור שחומם מראש ל-90 מעלות כ-30 דקות.

לטארטלטי קדאיף ממולאים בשוקולד מריר

6

זוהי גרסת פרווה טבעונית של הטארטלטים: מחליפים את החמאה החומה ב-60 מ"ל שמן — מושחים בו את אטריות הקדאיף, מעצבים לטארטלטים ואופים. מחליפים את קרם הווניל והשוקולד הלבן ואת רוטב הטופי דבש בקרם שוקולד מריר: ממיסים בבן מארי או במיקרוגל 400 גרם (4 חבילות) שוקולד מריר קצוץ 53% מוצקי קקאו. מביאים לסף רתיחה 500 מ"ל (¼1 פחיות) קרם קוקוס. מאחדים את השוקולד וקרם הקוקוס תוך כדי ערבוב במטרפה. מוסיפים כף רום ומערבבים.

7

מעבירים את הקרם לכלי פלסטיק אטום ומניחים במקרר למשך 4-3 שעות עד שהוא יציב. מוציאים מהמקרר 30-20 דקות לפני ההגשה להתרככות. יוצרים מהקרם כדורים בעזרת כף גלידה, מניחים בטארטלטי הקדאיף ומפזרים מעל פיצוחים קלויים (אגוזים מכל סוג או בוטנים).