מתכון

טארט שוקולד מחלב

טארט מחלב שמזכיר בטעמו את מרציפן ומשתלב מעולה בקינוחים, במיוחד בקינוחי שוקולד

2,446 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2021
טארט שוקולד מחלב. צילום מתוך הספר "Babka, Boulou & Blintez"
טארט שוקולד מחלב. צילום מתוך הספר "Babka, Boulou & Blintez"

"ריח מחלב הוא משהו שאני זוכר מילדות אצל סבי וסבתי מצד אמי. בדרך כלל משתמשים במחלב במאפים, אבל אני אוהב להשתמש בו גם בקינוחים בזכות טעמו, המזכיר מרציפן. נסו אותו בקרם ברולה במקום וניל, או במקרה הזה עם שוקולד, לשילוב טעמים מושלם".

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לקלתית

למלית שוקולד מחלב

אופן ההכנה

מכינים את הקלתית

1

מערבלים במעבד מזון קמח, אבקת קקאו, סוכר ומלח לתערובת אחידה. מוסיפים חמאה וממשיכים לעבד בפולסים, עד שהתערובת מזכירה פירורי לחם. מוסיפים ביצה ומים ומעבדים בפולסים, עד שהבצק מתאחד. מעבירים את הבצק למשטח עבודה ומשטחים לדיסקית. עוטפים בניילון נצמד ומצננים במקרר למשך 30 דקות.

2

מחממים תנור ל־180 מעלות.

3

מרדדים את הבצק על משטח עבודה מקומח או בין שני ניירות אפייה ומצמידים לתחתית ולדפנות תבנית טארט. חותכים את השוליים ודוקרים את הבסיס במזלג. מניחים מעל הקלתית נייר אפייה וממלאים בקטניות, שיהוו משקולת. אופים 20 דקות, מסירים בזהירות את המשקולת וממשיכים לאפות עוד 5 דקות.

4

מנמיכים את חום התנור ל־150 מעלות.

מכינים את המלית

5

מערבבים בכוס או קערה מחלב ואספרסו או קפה. מחממים את התערובת לכ־60 מעלות ומשאירים בצד למנוחה של 20 דקות.

6

בינתיים ממיסים שוקולד על בן מארי, מסירים מהאש ומצננים קלות.

7

מקציפים ביצים וסוכר בקערת מיקסר עם וו בלון כ־6 דקות, עד שהתערובת סמיכה ובהירה. מקפלים אותה לתוך השוקולד המומס. מסננים את הקפה משאריות המחלב (נפטרים מהן) ומוסיפים אותו ושמנת מתוקה לתערובת השוקולד. טורפים בעדינות עד שהם נטמעים בתערובת, ויוצקים את המילוי לתוך הקלתית.

8

אופים כ־50 דקות עד התייצבות, אך בודקים את הטארט כבר לאחר 30 דקות. הטארט מוכן כשהמילוי עדיין רטוב קלות, וקיסם הננעץ במרכזו יוצא עם מעט פירורים.

9

מוציאים את הטארט מהתנור ומצננים בתבנית לטמפרטורת החדר. מוציאים בזהירות מהתבנית ומניחים על צלחת הגשה. מגישים את הטארט בטמפרטורת החדר (או מחממים מעט אם אתם מעדיפים) לבד או עם כף קרם פרש בצד.

10

הטארט האפוי נשמר בכלי אטום בטמפרטורת החדר עד 3ימים או במקרר עד 5 ימים. 


טיפ של השף
"להכנת המאפה ללא מעבד מזון, מנפים לקערה את הקמח ואבקת הקקאו, מערבבים פנימה את הסוכר והמלח, ומשפשפים מעט את קוביות החמאה, עד שהתערובת מזכירה פירורי לחם. מוסיפים את הביצה והמים הקרים ומערבבים לבצק. מעצבים, עוטפים ומצננים כמו שמפורט לעיל באופן ההכנה".
טיפ של נסיין
"לטאץ' הסופי, מפזרים על הטארט קורט פתיתי מלח ים".