מתכון

טארט שקדים וקרם חלב אורז

הטעם העדין של קרם האורז משתלב מעולה עם קרם שקדים. למרות שהכנת הטארט מורכבת מהרבה שלבים, כל שלב הוא די פשוט להכנה

6,520 בשלנים התעניינו במתכון זה
אוגוסט 2021
טארט שקדים וקרם חלב אורז של נטלי גבאי. צילום: נעם פריסמן
טארט שקדים וקרם חלב אורז של נטלי גבאי. צילום: נעם פריסמן

"יום אחד רציתי להכין פלאן וגיליתי שאין חלב בבית. במקום ללכת למכולת לקנות חלב, כמו אדם רגיל, עשיתי ניסוי: הכנתי מעין דייסת אורז דלילה והפכתי אותה לקרם. הטעם העדין של קרם האורז משתלב מעולה עם קרם שקדים. למרות שהכנת הטארט מורכבת מהרבה שלבים, כל שלב הוא די פשוט להכנה והתוצאה הסופית בהחלט שווה כל השקעה".

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק פריך שקדים

לחלב אורז

לקרם שקדים

לקרם חלב אורז

לסירופ אורז

אופן ההכנה

מכינים בצק פריך

1

מערבבים בקערת מיקסר עם וו גיטרה קמח, אבקת שקדים, אבקת סוכר ומלח. מוסיפים חמאה ומעבדים עד קבלת בצק פירורי. מוסיפים ביצה ומעבדים עד קבלת בצק אחיד. משטחים את הבצק, עוטפים בניילון נצמד ומקררים במשך לילה במקרר או כשעה במקפיא.

2

מחממים תנור ל-170 מעלות ומשמנים בחמאה תבנית טארט.

3

מרככים את הבצק, מרדדים בין שני ניירות אפייה לעובי 3-2 מ"מ ומעבירים לתבנית (אם הבצק רך מדי, אפשר להעביר אותו למקפיא עד התייצבות). מיישרים את שולי הטארט ומחוררים את הבסיס בעזרת מזלג. אופים כ-15 דקות עד הזהבה קלה.

מכינים חלב אורז

4

מניחים בסיר גדול מים, אורז וחמאה, מביאים לרתיחה, מנמיכים להבה לנמוכה ומבשלים ללא מכסה כ-20 דקות, עד שהאורז מתרכך. טוחנים בעזרת בלנדר מוט, עד שנוצרת תערובת חלבית לבנה וסמיכה. שומרים בצד (או במקרר עד 3 ימים).

מכינים קרם שקדים

5

מערבבים בקערה חמאה, אבקת סוכר, מלח ואבקת שקדים לתערובת אחידה. מוסיפים ביצה וקורנפלור ומערבבים 3-2 דקות לתערובת במרקם קרמי.

מכינים קרם חלב אורז

6

טורפים בקערה חלמונים, סוכר וקורנפלור לתערובת אחידה.

7

מחממים 500 מ"ל (שתי כוסות ועוד שתי כפות) מחלב האורז בסיר בינוני עד בעבוע קל. מכבים את הלהבה, מוסיפים את תערובת הביצים ומחית וניל וטורפים לתערובת אחידה. מדליקים שוב את הלהבה ומבשלים תוך כדי טריפה, עד שהקרם מתחיל לבעבע ומסמיך. מוסיפים חמאה ומערבבים עד שהיא נמסה. מניחים ניילון נצמד על פני הקרם ומצננים לטמפרטורת החדר (אפשר לשמור במקרר עד 3 ימים).

מרכיבים ואופים את הטארט

8

מורחים את קרם השקדים על בסיס בצק השקדים. יוצקים מעל את קרם חלב האורז ואופים 35 ־ 45 דקות, עד שהטארט משחים אך עדיין רוטט במרכז. מצננים לגמרי.

מכינים את סירופ האורז

9

מביאים לרתיחה בסיר מים, סוכר ואורז ומבשלים עוד 2 דקות. מסננים את האורז, יוצקים את הסירופ מעל הטארט ומגישים.