מתכון

מאפין בננה כוסמין

באפייה טבעונית לרוב נדרש חומר מקשר אבל כאן הבננות ושמן הקוקוס עושים את העבודה

14,460 בשלנים התעניינו במתכון זה
יולי 2019
מאפין בננה כוסמין של נריה קלנטרוב. צילום: בועז לביא. סטיילינג: ענת לבל
מאפין בננה כוסמין של נריה קלנטרוב. צילום: בועז לביא. סטיילינג: ענת לבל

באפייה טבעונית נחוץ חומר מקשר שיאחד בין כל החומרים- תפקיד שממלאות הביצים באפייה הרגילה. בדרך כלל רסק תפוחים עושה את העבודה, אך במתכון הזה אין בו צורך כיוון שהבננות עצמן הן חומר מקשר. שמן הקוקוס מסייע בגיבוש הסופי של הבלילה משום שהוא מתקשה ומתייצב בקירור. מומלץ  (אך לא חובה) להוסיף למאפינס רוטב נוגט, רוטב עם טעם אגוזי עמוק שמתאים כציפוי לכל עוגה בחושה.

 

החומרים טבלת מידות ומשקלות

להגשה

לרוטב נוגט (צנצנת בנפח 300 מ"ל)

אופן ההכנה

1

מחממים תנור ל- 180 מעלות ומשמנים היטב תבנית שקעים.

מכינים רוטב נוגט

2

מביאים לרתיחה בסיר ממרח נוגט וחלב אורז. מנמיכים את הלהבה ומבשלים במשך 7 - 10 דקות תוך כדי בחישה עד שמתקבל רוטב סמיך. מעבירים לצנצנת, אוטמים ושומרים במקרר עד שבוע. מחממים מעט במיקרוגל או על להבה נמוכה לפני ההגשה.

למאפינס

3

מערבלים בננות בקערת מיקסר עם וו גיטרה עד לקבלת מחית אחידה. מוסיפים שני סוגי שמן וסוכר קנים ומערבלים עד לקבלת מרקם אחיד. מוסיפים את החומרים היבשים בהדרגה ומערבלים עד לקבלת תערובת אחידה. מעבירים את הבלילה לשקית זילוף (לא חובה).

4

מזלפים את הבלילה לשקעים או מוזגים לשקעים בעזרת כף עד ל- 3/4 מגובהם ואופים כ-10 דקות. מסובבים את התבנית ואופים כ- 10 דקות נוספות עד שקיסם הננעץ במרכז המאפינס יוצא עם פירורים לחים. מצננים ומפזרים מעל אבקת סוכר או רוטב נוגט. שומרים בכלי אטום בטמפ' החדר עד יומיים או במקרר עד 5 ימים.