מתכון

מקלות בייגלה חציל

לחמניות נהדרות, מעולות לפיקניק וגם לטוסט ביתי עם גאודה טובה

55,797 בשלנים התעניינו במתכון זה
אפריל 2021
מקלות בייגלה חציל של רינת צדוק | צילום: ניקי טרוק
מקלות בייגלה חציל של רינת צדוק | צילום: ניקי טרוק

אלה מקלות שנעשו בטעות. קליתי חציל ותהיתי מה אפשר להכין ממנו מלבד סלט חצילים. מיד הוצאתי קערה, קמח ויוגורט, וערבבתי הכול לבצק אפרפר וריחני. הכנתי מהבצק מקלות ארוכים עטופים בשומשום.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לציפוי

אופן ההכנה

1

טוחנים במעבד מזון את בשר החצילים (אם יש, מוסיפים 2 כפות מהקליפה החרוכה) למחית חלקה.

2

מערבבים שמרים ומים בקערת המיקסר, מניחים מעל קמח, יוגורט, מחית חציל, מלח, עלי זעתר, סירופ מייפל ושמן זית, ולשים בעזרת וו הלישה במהירות נמוכה כ־ 3 דקות לאיחוד. מגבירים את המהירות ולשים עוד 2־3 דקות, עד שמתקבל בצק רך, נעים למגע ולא דביק. אם הבצק דביק, מוסיפים 1־2 כפות קמח ולשים קצרות להטמעה (לפעמים בשר החציל מלא נוזלים, ולכן צריך מעט יותר קמח).

3

מניחים את הבצק בקערה, מכסים במגבת ומניחים להתפחה של 40 דקות או עד שהבצק מכפיל כמעט את נפחו.

4

מוציאים את הבצק מהקערה, מוציאים ממנו את האוויר במכת אגרוף עדינה ומחלקים אותו ל־15 חלקים שווים. מכדררים כל חלק לכדור ומניחים על משטח עבודה מקומח קלות. מכסים במגבת ומניחים 5 דקות למנוחה.

5

פורשים על משטח העבודה מגבת רטובה וסחוטה קלות. מפזרים שומשום במגש רחב ומערבבים עם מלח.

6

מחממים תנור ל־200 מעלות ומרפדים תבנית תנור בנייר אפייה.

7

יוצרים מכל אחד מהכדורים גליל באורך 15 סנטימטר, מגלגלים במגבת רטובה (כך שהגלילים יירטבו מעט) ומגלגלים בשומשום לציפוי. מעבירים את מקלות הבייגלה לתבנית במרווחים של כ־1 סנטימטר זה מזה. אם הם לא נכנסים לתבנית אחת, מסדרים אותם ב־2 תבניות. מכסים את התבנית (או התבניות) במגבת ומשהים 20 דקות.

8

מעבירים את התבנית לתנור וזורקים במהירות לתחתית התנור 4־5 קוביות קרח ליצירת אדים. אופים 18 דקות או עד שמקלות הבייגלה פריכים מבחוץ ורכים מבפנים.