מתכון

מתכון לפחזניות של מילק בייקרי

שף־קונדיטורית עדי קיהן מסבירה, צעד אחד צעד, כיצד מכינים בבית פחזניות מושלמות

7,549 בשלנים התעניינו במתכון זה
ינואר 2019
פחזניות במילק בייקרי. צילום: רן בירן
פחזניות במילק בייקרי. צילום: רן בירן

פחזניות הן למעשה מאפי בצק רבוך, כלומר בצק מבושל. טרם האפייה, מניחים עליהן עיגול של בצק פריך ("קרמבל") כך שיקבלו שכבה פריכה מעל שמוסיפה מרקם ועניין. ניתן למלא את הפחזניות בקרמים שונים, ואפילו בגלידה. שף־קונדיטורית עדי קיהן מציעה למלא אותן בקרם פטיסייר, ואת המתכון שלה אפשר למצוא כאן.

לטובת המתכון יש להצטייד בשקית זילוף. 

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לקרמבל:

אופן ההכנה

מכינים את הקרמבל:

1

מערבבים יחד את כל החומרים (אם משתמשים במיקסר אז החמאה צריכה להיות רכה) לקבלת תערובת אחידה. מרדדים את הבצק בין שני דפי אפייה (כדי שלא יידבק למערוך) לעובי של 2 מ״מ. מוציאים את דף האפייה העליון, חורצים עיגולים בקוטר גדול יותר מקוטר כדורי בצק הפחזנית (כי הם צריכים לעטוף את הפחזנית). מקפיאים.

מכינים את הפחזניות:

2

בקלחת מביאים את המלח, הסוכר, החלב, המים והחמאה לסף רתיחה. מערבבים ומורידים מהאש. מוסיפים את הקמח ומערבבים היטב עד לאיחוד החומרים. מחזירים את הסיר לאש בינונית וממשיכים לערבב כדקה. מקפידים שתחתית הסיר לא תיחרך; אש חזקה מידי יכולה לגרום לשומני החמאה לצאת החוצה מהתערובת. מעבירים את התערובת לקערת מיקסר. מפעילים על מהירות בינונית ומערבבים כ־5 דקות; הפעולה תצנן את התערובת.

הכנת פחזניות של מילק בייקרי. צילום: רן בירן

3

שופכים ביצה אחת (מבין ה־430 גרם) למיקסר כדי להוריד את הטמפרטורה וממשיכים לערבב. לאט לאט מוסיפים את כל הביצים ומערבבים סך הכל כעשר דקות. מכבים את המיקסר ומערבבים ידנית לתערובת אחידה. שופכים לקערת פלסטיק ומכסים בניילון נצמד. מצננים כשעה.

4

מחממים תנור ל־200 מעלות. מעבירים את תערובת הבצק לשקית זילוף. מרפדים מגש בנייר אפייה (או ביריעות סליקון רב פעמיות) ומזלפים כדורים פחוסים קטנים. מניחים מעל כל "כדור" דיסקית של קרמבל.

5

מכניסים לתנור ואופים כ־18 דקות, עד שהפחזניות תתנפחנה ותהינה חלולות.

6

מצננים את הפחזניות וממלאים בקרם פטיסייר או כל מילוי אחר שאוהבים. ישנן שתי דרכים למילוי. הראשונה: חורצים את ראש הפחזנית, מזלפים על התחתית קרם פטיסייר וסוגרים עם כיפת הפחזנית. אופצייה שניה, בעזרת שקית זילוף המחוברת לצנתר מתאים, מזלפים את הקרם פנימה מתחתית הפחזנית (פוצעים בעדינות את תחתית הפחזנית; כך היא תישאר שלמה).

וריאציות על פחזניות:

אקלר: לקבלת אקלר מכינים בצק רבוך עם פחות ביצים (סך הכל 375 גרם). התערובת הזאת תעזור לבצק להיות יותר יציב וכך נוכל לצייר על מגש האפייה קווים ישרים שאופייניים לאקלר.

פחזנית מלוחה: מאחר והפחזנית היא יחסית ניטרלית ואת המתיקות מעניק לה הקרמבל, אפשר לשחק על טעמי מתוק מלוח. נמיר את כל כמות הסוכר בקרמבל בגבינת פרמזן.