מתכון

סינייה טלה, קישואים חרוכים וקרם פלפלים ירוקים

קלאסיקה מקומית שכאן שיחקתי איתה קצת: את הטחינה החלפתי בקרם פלפלים והוספתי שכבת קישואים חרוכים עם ארומה מעושנת

8,844 בשלנים התעניינו במתכון זה
פברואר 2021
סינייה טלה, קישואים חרוכים וקרם פלפלים ירוקים של שף תומר טל. צילום: אנטולי מיכאלו, סטיילינג: ענת לובל
סינייה טלה, קישואים חרוכים וקרם פלפלים ירוקים של שף תומר טל. צילום: אנטולי מיכאלו, סטיילינג: ענת לובל

גיוונים: אוהבי החצילים יכולים להשתמש בחצילים במקום הקישואים ואם לא מוצאים טלה מחליפים בבקר טחון.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לקישואים

לקרם פלפלים

לבשר

אופן ההכנה

צולים ירקות

1

חורכים קישואים ופלפלים מכל הסוגים מעל גריל פחמים או להבה גלויה על הכיריים כ־10 דקות עד שקליפתם נחרכת, כל 2 דקות הופכים צד. אפשר גם לצלות בתנור: מחממים תנור לחום הגבוה ביותר על מצב גריל, מניחים קישואים ופלפלים בתבנית מרופדת בנייר אפייה, מעבירים לחלק העליון של התנור וצולים 15 דקות או עד שהקליפה של הפלפלים שחומה ותפוחה והקישואים שחומים, באמצע הדרך הופכים. מעבירים פלפלים לשקית או קופסה אטומות ומשאירים בצד לצינון.

מכינים מחית קישואים

2

מועכים את הקישואים הצלויים בעזרת מזלג בקערה בעודם חמים, מערבבים עם שמן זית, מלח, נענע יבשה ופלפל שחור גרוס. מכסים ושומרים בצד.

מכינים קרם פלפלים

3

מעבירים שיני שום לסיר קטן, מוסיפים מים לכיסוי ועוד כ־2 ס“מ מעל ומביאים לרתיחה. מסננים ומחזירים לסיר, מוסיפים שוב מים בטמפרטורת החדר ומביאים לרתיחה. מסננים ושוב מחזירים לסיר, מוסיפים שוב מים, מביאים לרתיחה ומסננים (החליטה המשולשת מעדנת את הטעמים העזים של השום, לא מרככת אותו מדי ומבטיחה שישמור על צבעו).

4

קולפים את הפלפלים ונפטרים מגרגירים. שומרים את הנוזלים שנקוו בקופסה (או בשקית) ואת אלה שהצטברו במהלך הקילוף. מעבירים את שיני השום, הפלפלים הקלופים, נוזלי הצלייה ומלח למעבד מזון וטוחנים למחית. מוסיפים שמן זית ומעבדים להטמעה. מכסים ושומרים בצד.

מכינים בשר

5

מחממים תנור ל־200 מעלות.

6

מחממים שמן זית בסיר רחב ומוסיפים בצל, מלח, פלפל שחור ונענע יבשה. מטגנים כ־10 דקות מעל להבה בינונית־נמוכה עד שהבצל שקוף ורך, מדי פעם מערבבים.

7

מוסיפים שום וצ'ילי ומטגנים כ־5 דקות עד שהשום זהוב ורך, מדי פעם מערבבים. מוסיפים את הבשר, מגבירים להבה לבינונית־גבוהה ומטגנים כ־15 דקות תוך מעיכת־ערבוב הבשר, עד שהנוזלים מצטמצמים כמעט לחלוטין. מוסיפים פטרוזיליה, מערבבים ומבשלים 3 דקות. מסירים הכיריים.

מרכיבים את הסינייה וצולים

8

מעבירים את מחית הקישואים לתבנית עגולה בקוטר של כ־20 ס"מ, או לתבנית מלבנית של 15*30 ס"מ, מסדרים מעל את הבשר, משטחים לגובה אחיד ויוצקים מעל את קרם הפלפלים. מעבירים את התבנית לרשת במרכז התנור ואופים 30 דקות, עד שפני התבשיל משחימים ואין כמעט נוזלים. הסינייה נשמרת עד 3 ימים במקרר.