מתכון

סמיפרדו פטל ושוקולד לבן

טעמו של השוקולד הלבן מאוד עדין, והוא מבקש נוכחות של מרכיב חמוץ כמו פטל, שגם מוסיף צבע יפהפה

5,705 בשלנים התעניינו במתכון זה
יוני 2019
סמיפרדו פטל ושוקולד לבן. צילום: חגית גורן | סגנון: טליה אסיף
סמיפרדו פטל ושוקולד לבן. צילום: חגית גורן | סגנון: טליה אסיף

אפשר להגיש אותו ככה, ואם רוצים לשדרג מוסיפים קוביות ג’לי פטל (מתכון בהמשך) ומגישים על פרוסות דקות של קיווי טרי.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לשדרוג המתכון (לא חובה)

לג’לי פטל (לא חובה)

אופן ההכנה

1

מביאים 100 מ”ל (1/2 כוס פחות 2 כפות) שמנת מתוקה לסף רתיחה בסיר קטן. מכבים את האש ומוסיפים שוקולד לבן. משהים כ-2 דקות ומערבבים לגנאש חלק. מעבירים את הגנאש למקרר.

2

מקציפים 3 חלבונים עם 50 גרם (1/4 כוס) סוכר 5-3 דקות לקצף יציב אך לא נוקשה מדי. בקערה נפרדת מקציפים את יתרת השמנת כ-3 דקות לקצפת יציבה.

3

בקערה שלישית מקציפים 3 חלמונים עם 50 גרם (1/4 כוס) סוכר כ-4-3 דקות לקרם בהיר ותפוח. מכבים את המיקסר, מוסיפים את הגנאש ומערבבים למרקם אחיד.

4

מוסיפים לתערובת השוקולד והחלמונים את החלבונים המוקצפים בתנועות קיפול עדינות. מוסיפים גם את הקצפת בתנועות קיפול עדינות. מוסיפים פטל ומקפלים בעדינות. מרפדים תבנית בנייר אפייה או בניילון נצמד ויוצקים לתוכה את התערובת. משטחים ומכסים בניילון נצמד. מעבירים למקפיא ל-12 שעות שעות.

לשדרוג המתכון (לא חובה) מכינים ג'לי פטל

5

מביאים 100 מ”ל (1/2 כוס פחות 2 כפות) מים וסוכר לרתיחה בסיר. מבשלים 3-2 דקות על להבה בינונית עד לקבלת סירופ. מסירים מהכיריים. מערבבים ג’לטין עם 80 מ”ל (1/3 כוס) מים בקערה ומשהים 5 דקות. מחממים במיקרוגל כ-10 שניות עד שכל האבקה נמסה ומתקבל נוזל שקוף אך בלי שירתח. טוחנים פטל עם 1/4 כוס סירופ בבלנדר למחית חלקה ומעבירים לקערה. מאחדים את מחית הפטל עם יתרת הסירופ והג’לטין. יוצקים את הג’לי לתבנית מלבנית בגודל 20×15 ס”מ לשכבה בגובה כ 1- ס”מ. מעבירים למקרר לכ-3 שעות להתייצבות. מרכיבים את המנה: חותכים את משטח הג’לי לקוביות בגודל הרצוי. מסדרים בצלחות אישיות כמה פרוסות קיווי ומניחים עליהן פרוסה או שתיים סמיפרדו. מפזרים את קוביות הג’לי מעל ומסביב.