מתכון

עוגת ביסקוויטים ומסקרפונה

עוגת הביסקוויטים האיקונית, עם שדרוגים: קרם מסקרפונה עשיר ומרבד של כדורי קליק שובבים

91,650 בשלנים התעניינו במתכון זה
נובמבר 2015
עוגת ביסקוויטים ומסקרפונה. צילום: דניה ויינר | סגנון: דיאנה לינדר
עוגת ביסקוויטים ומסקרפונה. צילום: דניה ויינר | סגנון: דיאנה לינדר

עוגת הביסקויטים של ילדותנו אמנם התבגרה, אבל היא עדיין כיפית. וריאציה אלגנטית על עוגת הביסקוויטים שגדלנו עליה – משטחי ביסקוויטים בטעם שוקולד, שמפרידים בין שכבות מנחמות של קרם מסקרפונה עשיר, ולמעלה מרבד של כדורי קליק שובבים. למרבה השמחה החינניות לא באה על חשבון קלות ההכנה. אבל שימו לב: לקבלת עוגה מדויקת יש להצטייד בשקף אפייה. שימו לב, העוגה צריכה להתייצב במשך לילה במקרר. 

לתבנית מתפרקת בקוטר 24 ס”מ

החומרים טבלת מידות ומשקלות

למלית:

לשכבות:

לעיטור:

אופן ההכנה

1

מרפדים את בסיס התבנית בנייר אפייה ומניחים בדפנות שקף לאפייה.

2

מכינים את המלית: מערבבים את חומרי המלית לבלילה אחידה בקערת המיקסר בעזרת מרית או מקצף ידני. מחברים את המקצף ומקציפים במהירות גבוהה 5-3 דקות לקרם יציב.

3

מרכיבים את העוגה ומקררים: מניחים שכבה אחידה של ביסקוויטים על בסיס התבנית (יהיה צורך לשבור את חלקם לגודל הרצוי), מורחים עליהם בעדינות כרבע מכמות הקרם ומיישרים את פני השטח. מניחים מעל שכבה נוספת של ביסקוויטים ומורחים מעל שכבת קרם נוספת. יוצרים כך 4 שכבות של ביסקוויטים וקרם בסה”כ. מסיימים בשכבת קרם.

4

מכסים את העוגה בניילון נצמד ומקררים 8 שעות לפחות ורצוי לילה.

5

מעטרים ומגישים: מחלצים את העוגה מהתבנית ומסירים את השקף. מסדרים כדורי קליק על העוגה במעגלים החל משולי העוגה ולכיוון פנים.

6

מגישים קר. שומרים את העוגה מכוסה במקרר עד 4 ימים נוספים.

גיוונים:

  1. משתמשים בביסקוויטים בטעמים אחרים, למשל וניל או קרמל (לוטוס). אל תשכחו שביסקוויטים כהים ייצרו עוגה עם שכבות יפות יותר.
  2. מחליפים את ליקר האייריש קרים בשילוב של ליקר קפה וכפית אבקת קפה נמס או בליקר אגוזים (פרנג’ליקו) או פשוט ב-2 כפות אבקת קקאו מעורבבות ב-1/4 כוס חלב.
  3. מחליפים את העיטור בכדורי שוקולד לבן, בתלתלי שוקולד או בשילוב של כמה סוגים.