מתכון

עוגת ריקוטה ויערת דבש

עוגה אלגנטית ומרשימה שכולה אומרת שנה טובה וחג שמח

33,034 בשלנים התעניינו במתכון זה
אוגוסט 2019
עוגת ריקוטה ויערת דבש של רותם ליברזון. צילום: אנטולי מיכאלו. סטיילינג: דינה אוסטרובסקי וירדן יעקובי
עוגת ריקוטה ויערת דבש של רותם ליברזון. צילום: אנטולי מיכאלו. סטיילינג: דינה אוסטרובסקי וירדן יעקובי

את השוליים הגבוהים מכינים מבישקוטי טחונים, העוגה עצמה מבוססת על גבינות ריקוטה ומסקרפונה שאחראיות לכך שהיא עשירה ורכה במיוחד אך עדיין יציבה. כקישוט אני מניחה מעליה יערת דבש (אפשר למצוא בכל חנות טבע), תימין לימוני ושקדים מסוכרים.

תבנית גבוהה בקוטר 22 ס"מ

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבסיס

לעוגת הריקוטה

לשקדים המסוכרים

להגשה

אופן ההכנה

מכינים בסיס

1

מחממים תנור ל־180 מעלות, מרפדים תבנית בנייר אפייה משומן. טוחנים בישקוטי, סוכר ושקדים במעבד מזון לפירורים, מוסיפים חמאה מומסת וטוחנים בכמה פולסים לאיחוד. מעבירים את התערובת לתבנית, משטחים ודוחסים את התערובת כנגד תחתית ושולי התבנית (כך שיווצרו שוליים גבוהים). אופים 15 דקות עד שהתחתית מתייצבת.

מכינים עוגת ריקוטה

2

מורידים את טמפרטורת התנור ל־150 מעלות (פותחים קצת את דלת התנור כדי שהחום יצא). מקציפים ריקוטה, מסקרפונה, ביצים, דבש, סוכר, מיץ ליים, קליפת ליים ותמצית וניל כ־3 דקות במהירות בינונית לתערובת תפוחה ואחידה. מוסיפים את הקורנפלור המומס ומעבדים 3 דקות נוספות. יוצקים את התערובת ואופים שעה או עד שהעוגה שחומה בשוליים ורוטטת במרכז. פותחים את דלת התנור ומשאירים את העוגה לצינון בתנור עוד לפחות 40 דקות. מעבירים למקרר עד ההגשה.

מכינים שקדים מסוכרים

3

מניחים שקדים, דבש, סוכר וליים במחבת ומחממים על אש בינונית 3־4 דקות עד שהשקדים מתקרמלים. מסירים מהאש ומצננים.

4

מעבירים את העוגה בזהירות לצלחת הגשה, מניחים מעליה יערת דבש, יוצקים מעט דבש, שוברים בגסות את השקדים המקורמלים ומקשטים בתימין לימוני.