מתכון

עלי גפן ממולאים בדלעת פרובאנסלית במיץ ענבי בוסר

עלי הגפן כעת בשיאם. במנה הזו הם עוטפים בתוכם געגוע לפרובאנס

8,869 בשלנים התעניינו במתכון זה
יולי 2020
עלי גפן ממולאים בדלעת פרובאנסלית במיץ ענבי בוסר של מיכל חביביאן. צילום: דניאל שכטר, סגנון: דיאנה לינדר, כלים: סטודיו 1220
עלי גפן ממולאים בדלעת פרובאנסלית במיץ ענבי בוסר של מיכל חביביאן. צילום: דניאל שכטר, סגנון: דיאנה לינדר, כלים: סטודיו 1220

כך מכינים בבית מיץ ענבי בוסר. אם אין לכם מיץ ענבי בוסר, אל תוותרו על המנה. אפשר להחליף אותו במיץ לימון. שימו לב לירקות שמרפדים את תחתית הסיר – בתום הבישול הם יהיו טעימים לא פחות מעלי הגפן ויהוו תוספת מעולה למנה.

מומלץ להכין את המנה עם תערובת הרב דה פרובאנס ביתית – כך מכינים אותה בבית.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לריפוד הסיר

למלית

לבישול

אופן ההכנה

חולטים עלי גפן

1

מרתיחים שפע מים בסיר גדול ומכינים בצד קערה עם מי קרח. חולטים עלי גפן במשך כ-1/2 דקה, כ-10 עלים בכל פעם. מעבירים למי קרח בעזרת כף מחוררת ולאחר דקה פורסים לייבוש על מגבת נקייה.

2

מסדרים בצפיפות עגבניות שרי, רבעי בצל, פלפל חריף ושיני שום בתחתית סיר מתאים לתנור (לכמות הזאת דרוש סיר בקוטר של כ־ 20 ס"מ).

מכינים מלית, ממלאים ומבשלים

3

מערבבים את כל חומרי המלית בקערה. פורשים על משטח עבודה עלה גפן כשהצד המחוספס והבהיר יותר פונה כלפי מעלה. מניחים כפית מהמלית בשליש התחתון של העלה, מקפלים את שני צידי העלה למרכז (כדי שהמלית לא תברח מהצדדים) ומגלגלים מהחלק התחתון של העלה לכיוון החלק הצר. ממלאים באותה צורה את כל עלי הגפן ומסדרים אותם בסיר בשכבות כשה"תפר" כלפי מטה. יוצקים מיץ ענבי בוסר ושמן זית על העלים המגולגלים ומניחים למעלה צלחת רחבה שתשמש כמשקולת.

4

מחממים תנור ל-150 מעלות. מביאים את נוזלים בסיר לרתיחה מעל להבה גבוהה. מנמיכים להבה, מכסים במכסה שמתאים לתנור ומבשלים 15 דקות. מעבירים את הסיר (עדיין מכוסה) לתנור ואופים שעתיים.