מתכון

פאי פקאן וגנאש שוקולד לבן

פאי פקאן קלאסי עלול להיות כבד מדי. כאן הוא מקבל טוויסט מעודן בזכות מרכיבים כמו קרמל, חלב וגנאש שוקולד לבן

9,307 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2018
פאי פקאן וגנאש שוקולד לבן של ברק כהן. צילום: דניאל לילה, סטיילינג: דיאנה לינדר
פאי פקאן וגנאש שוקולד לבן של ברק כהן. צילום: דניאל לילה, סטיילינג: דיאנה לינדר

שימו לב שאת הפאי מתחילים להכין יום לפני המועד בו תרצו להגיש אותו.

תבנית פאי בקוטר 18

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לגנאש שוקולד לבן

לבצק פריך

למלית פקאן

אופן ההכנה

מכינים גנאש שוקולד לבן

1

מרתיחים בסיר שמנת. שופכים את השמנת על השוקולד הלבן, טוחנים עם בלנדר מוט, מעבירים לקופסה, מצמידים ניילון נצמד לגנאש (כדי שלא ייווצר קרום) ומעבירים למקרר ללילה.

מכינים בצק פריך

2

מערבלים במיקסר עם וו גיטרה קמח וסוכר, מוסיפים חמאה ומערבלים עד לקבלת בצק פירורי. מוסיפים ביצה ומערבלים עד לקבלת בצק אחיד. עוטפים בניילון נצמד ומעבירים למקרר לשעה לפחות. מחממים תנור ל־160 מעלות. מרדדים את הבצק לעיגול בקוטר 22 ס"מ ומרפדים את תחתית התבנית והדפנות. מניחים על הבצק נייר אפייה ומשקולת (חומוס או שעועית) ואופים אפייה עיוורת כ־20 דקות. מסירים את נייר האפייה והמשקולת ואופים כ־15 דקות נוספות. מוציאים מהתנור ומצננים.

מכינים את המלית

3

מערבבים בקערה אגוזי פקאן, דבש ושוקולד חלב. מחממים סוכר בקלחת תוך כדי ערבוב עד לקבלת קרמל בהיר. מוסיפים גולדן סירופ, מלח ושמנת מתוקה, מרתיחים ומוזגים על תערובת הפקאן. מערבבים היטב ושופכים על הקלתית האפויה. מעבירים למקרר לשעה לפחות.

4

מקציפים את הגנאש במיקסר עם וו גיטרה עד שהוא יציב (הקצפת יתר תביא לשבירת הגנאש). מעבירים לשקית זילוף עם צנתר עגול מספר 12 ומזלפים על הפאי טיפות. מעבירים למקרר ללילה. מקשטים באגוזי פקאן מסוכרים או קלויים.