מתכון

פאי פקאן ושוקולד

וריאציה בין פאי פקאן ופאי שוקולד, כזה שקלאסי לאפות בעונת הסתיו

14,436 בשלנים התעניינו במתכון זה
אוקטובר 2019
פאי פקאן של ליאור משיח. צילום: ליאור משיח
פאי פקאן של ליאור משיח. צילום: ליאור משיח

למה כדאי לכם להכין עכשיו פאי פקאן? לבלוג של ליאור משיח

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק פאי

למלית שוקולד פקאן

אופן ההכנה

1

מעבדים קמח, מלח, סוכר וחמאה קרה במיקסר בעזרת וו גיטרה, עד שהחמאה מתפוררת לגודל עדשים.

2

מוסיפים מים לאט ובהדרגה, ייתכן ולא יהיה צורך בכל כמות המים, עד שהפירורים מתגבשים לבצק לח וגמיש. מוציאים את הבצק מקערת המיקסר, יוצרים כדור. משטחים אותו ועוטפים בניילון נצמד, מעבירים למקרר לשעה.

3

מוציאים את הבצק מהמקרר ומרדדים בין שני ניירות אפייה לעיגול בעובי של כ-½ ס"מ ובקוטר של כ-28 ס"מ. מעבירים את הבצק לתבנית ומהדקים לתחתית ולדפנות. את שולי הבצק שחורגים מהתבנית לא חותכים אלא מקפלים החוצה כך שהבצק ישב על דפנות התבנית. מניחים את האגודל על חתיכת בצק, ועם היד השנייה צובטים אותו, כדי ליצור סרט פרחוני סביב הפאי, ראו תמונה. מכסים את התבנית בניילון נצמד ומעבירים למקפיא ל-10 דקות. 

הכנת פאי פקאן של ליאור משיח. צילום: ליאור משיח

מכינים מלית פקאן ושוקולד

4

מחממים תנור ל-180 מעלות. מפזרים אגוזי פקאן בתבנית אפייה ואופים 8-6 דקות להזהבה קלה. מרתיחים מים בסיר בינוני, מניחים שוקולד וחמאה בקערה עמידה בחום. מניחים את הקערה מעל סיר המים הרותחים ומערבבים עד שהשוקולד והחמאה נמסים ומתקבלת תערובת אחידה ומבריקה. 

הכנת פאי פקאן של ליאור משיח. צילום: ליאור משיח

5

מסירים את הסיר מהכיריים, מוסיפים סוכר, מאלט ומלח ומערבבים היטב. מוסיפים שמנת חמוצה ומערבבים להטמעה. מוסיפים ביצים וחלמון אחד אחרי השני ותוך כדי ערבוב, לא מוסיפים ביצה חדשה לפני שהקודמת נטמעה בתערובת. מוסיפים את אגוזי הפקאן הקלוים ומערבבים.

הכנת פאי פקאן של ליאור משיח. צילום: ליאור משיח

6

מוציאים את תבנית הפאי מהמקפיא ויוצקים את מלית השוקולד-פקאן מעל הקלתית, מעבירים לתנור ואופים 35-40 דקות עד שהמלית יציבה במרכז. מוציאים מהתנור ומניחים לפאי להגיע לטמפרטורת חדר.

פאי פקאן של ליאור משיח. צילום: ליאור משיח