מתכון

פויקה קובה חמוסטה

היין מוסיף למרק חמוסטה רובד נוסף של חמיצות מעניינת

4,664 בשלנים התעניינו במתכון זה
פויקה קובה חמוסטה. צילום: דניאל לילה
פויקה קובה חמוסטה. צילום: דניאל לילה

החומרים טבלת מידות ומשקלות

למעטפת הקובה ( 30 יחידות)

למלית בשר

לקדרת חמוסטה

אופן ההכנה

מכינים את מעטפת הקובה

1

משרים ג'ריש או בורגול דק בקערה עם מים קרים כ-30 דקות עד שהמים נספגים. מוסיפים סולת ומלח, מערבבים ולשים ידנית 3 דקות לקבלת תערובת רכה, לחה ויציבה, כזו שתצליחו לתלוש ממנה כדור, לשטח לפיתה ולמלא. אם הבצק יבש מדי, מוסיפים מים בהדרגה, כף בכל פעם, עד שמתקבל מרקם אלסטי; אם הבצק רך מדי, מוסיפים כף סולת ומערבבים שוב. אל תתפתו להוסיף הרבה סולת כדי שהקובות לא ייצאו קשות מדי.

2

מכסים בניילון נצמד, מניחים בצידנית או בצל ל- 30 דקות ובינתיים מכינים את המלית והמרק.

מכינים את מלית הבשר

3

מחממים סיר עם שמן זית ומטגנים בצל 8 דקות או עד שהוא זהוב ורך. מוסיפים בשר, סלרי, שום מלח ופלפל ומטגנים 3-2 דקות עד שהבשר משנה גוון.

4

מורידים מהכיריים, מצננים וקוצצים דק-דק בסכין.

מכינים את החמוסטה

5

מחממים פויקה, מוסיפים שמן זית ומטגנים בצל, כרישה ושום להזהבה קלה.

6

מוסיפים שורשים, קישואים, עלים ותבלינים, יוצקים יין לבן ומאדים אותו. מוסיפים ציר עוף, מיץ לימון ומים ומביאים לרתיחה. טועמים ומתקנים תיבול. מבשלים את המרק שעה-שעה וחצי עד לקבלת ציר טעים.

ממלאים את הקובות ומבשלים במרק

7

מרטיבים את כף היד במעט מים, יוצרים מהבצק כדור בגודל פינג-פונג ומשטחים אותו על כף היד. מניחים כף מלית במרכז הבצק, עוטפים אותו סביב המלית ומגלגלים לצורת כדור חלק. מניחים במגש משומן או רטוב למניעת הידבקות וחוזרים על הפעולה עם יתר הבצק והמלית.

8

מוסיפים את הקובות אחת-אחת לתוך הסיר, מכסים חלקית ומבשלים כ- 40 דקות בחום נמוך (על גחלים) עד שהן מוכנות והמרק מסמיך. מגישים חם.